Gå til innhold

Fri bar i bryllup


annek94

Anbefalte innlegg

Prøver å sette opp budsjett til bryllup. Sliter veldig med å finne ut hvor mye penger jeg bør sette av til mat og drikke. Har søkt en del rundt, men finner ikke et så konkret svar som jeg ønsker. Vi skal ha fri bar denne kvelden. Lurer dermed på hvor mye penger jeg bør sette av til dette. Det blir trolig borti mot 100 inviterte gjester, der vertfall 10 stykker ikke kommer til å drikke alkohol. 
På forhånd, takk for hjelpen! 
Legg gjerne med linker dersom dere har vert borti noe som har hjulpet dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært borti fri bar i bryllup, da tenker jeg en bar der gjester kan bestille hva de vil også ender regningen his brudeparet. Men har mange ganger vært i bryllup der brudeparet har kjøpt inn egen alkohol i utlandet som gjestene får. Det vil jeg tro er en bedre løsning økonomisk. 

Om du tenker fri bar på et allerede bestemt lokale som har egen bar kan du jo spørre de hva regningen pleier å ende på med det antallet gjester. 

Anonymkode: 92248...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje litt dårlig formulert. Men vi har bestilt lokale, og skal holde baren av egenkjøpt alkohol. Så spørsmålet er vel mer hvor mye må man regne med å kjøpe inn, og ca hvor mye bør man sette av til dette? Beklager dårlig formulering. 
Blir mest trolig innkjøp i Norge, da vi i utgangspunktet ikke skal på noen utenlandstur i forkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, annek94 skrev:

Det var kanskje litt dårlig formulert. Men vi har bestilt lokale, og skal holde baren av egenkjøpt alkohol. Så spørsmålet er vel mer hvor mye må man regne med å kjøpe inn, og ca hvor mye bør man sette av til dette? Beklager dårlig formulering. 
Blir mest trolig innkjøp i Norge, da vi i utgangspunktet ikke skal på noen utenlandstur i forkant. 

Prøv å finne ut sånn cirka hvor mange som drikker øl og hvor mange vindrikkere det er blant gjestene.  Regn 6-8 øl pr pers og 1-1,5 flasker vin pr pers. Evnt. kjøp kartong.  Er 4 flasker vin i en kartong.  Kjøp inn 4-5 flasker konjakk og 4-5 flasker bayleys.  Det burde holde.  Ikke krise om en går tom for sprit men kjedelig og gå tom for øl/vin.  Hvis halvparten drikker vin ville jeg kjøpt 55 flasker vin og hvis halvparten drikker øl 330 flasker/bokser.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Prøv å finne ut sånn cirka hvor mange som drikker øl og hvor mange vindrikkere det er blant gjestene.  Regn 6-8 øl pr pers og 1-1,5 flasker vin pr pers. Evnt. kjøp kartong.  Er 4 flasker vin i en kartong.  Kjøp inn 4-5 flasker konjakk og 4-5 flasker bayleys.  Det burde holde.  Ikke krise om en går tom for sprit men kjedelig og gå tom for øl/vin.  Hvis halvparten drikker vin ville jeg kjøpt 55 flasker vin og hvis halvparten drikker øl 330 flasker/bokser.  

Takk for svar 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ihvertfall noe vin og øl som dere liker selv. Alle jeg har vært i bryllup til har kjøpt alt for mye alkohol 😂😂

 

Anonymkode: 92248...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp ihvertfall noe vin og øl som dere liker selv. Alle jeg har vært i bryllup til har kjøpt alt for mye alkohol 😂😂

 

Anonymkode: 92248...6ff

👍🏽
Tror det er fort gjort å kjøpe for mye, ja. 
Takk for svar! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp ihvertfall noe vin og øl som dere liker selv. Alle jeg har vært i bryllup til har kjøpt alt for mye alkohol 😂😂

 

Anonymkode: 92248...6ff

Får man ikke levert tilbake alkohol igjen på pol og butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SupaWoman said:

Får man ikke levert tilbake alkohol igjen på pol og butikk?

Nei, ikke nå lenger sist jeg hørte. 

Anonymkode: 92248...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke nå lenger sist jeg hørte. 

Anonymkode: 92248...6ff

Uff kjedelig å måtte brenne inne med 13 kartonger med vin da, ha en heidundrende fest etterpå med restene. 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om noen som brygger øl privat? Hvis du gjør det, kan du jo få kjøpe hjemme- og ferdigbrygget øl på større fat - til en brøkdel av pengene. Bare et lite tips fra utsiden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegerstoltmammatil

Vi giftet oss i 2010 og da hadde vi 95 gjester Til kaffen som alle var over 20 år. Vi kjøpte ca 54 kartonger rødvin og 35 kartonger hvit.  Så beregnet vi ca 6 liter  brus uteom blandevann PR pers. Så hadde  vi 12 portvin, 2 whiskey, 3 sherry, og ca 8 øl PR pers, vi hadde også velkomstdrikk . Totalt sett var vi 120 med stort og smått.  Dette holdt mer enn nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jegerstoltmammatil skrev:

Vi giftet oss i 2010 og da hadde vi 95 gjester Til kaffen som alle var over 20 år. Vi kjøpte ca 54 kartonger rødvin og 35 kartonger hvit.  Så beregnet vi ca 6 liter  brus uteom blandevann PR pers. Så hadde  vi 12 portvin, 2 whiskey, 3 sherry, og ca 8 øl PR pers, vi hadde også velkomstdrikk . Totalt sett var vi 120 med stort og smått.  Dette holdt mer enn nok

Hvorfor regnet dere 6 l brus pr pers??  Kjøpte dere virkelig inn over 700 liter brus?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, SupaWoman said:

Får man ikke levert tilbake alkohol igjen på pol og butikk?

Vi leverte inn både vin til polet og øl til butikk. Hadde gjort avtale på forhånd.
Når det gjelder å beregne mengde alkohol, er det som å snurre lotto. Hos oss fikk alle plutselig dilla på gt. Vi hadde ikke til det for 120 pers... hadde regnet med at det skulle gå noe annet også. Men det løste seg. Folk ble fulle likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegerstoltmammatil
3 timer siden, SupaWoman skrev:

Hvorfor regnet dere 6 l brus pr pers??  Kjøpte dere virkelig inn over 700 liter brus?

Fordi ungene drikker mye brus, jeg drikker ikke alkohol, og flere i min vennekrets ikke drikker, men de drikker mer enn nok brus , Jeg drakk mer enn 3 liter den dagen. Og vi satt igjen med ca 32 liter. Vi hadde jo leid inn barpersonell, og rydde personell, og de fikk også drikke så tilsammen med de var vi vel en 140 til sammen. 

Og jeg glemte å si at da vi hadde samlet en pen gjeng til å hjelpe oss med pynting av lokalet så hadde vi middag for de på kvelden og drikke ( mineralvann)var fra beholdningen vi hadde.  Vi hadde også kaffegjester dagen etter.

Endret av jegerstoltmammatil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, SupaWoman skrev:

Får man ikke levert tilbake alkohol igjen på pol og butikk?

Vi gifta oss nå i høst. Fikk levere tilbake vin, men ikke sprit. Vi kjøpte også alt for mye😅😂

Anonymkode: 72ddc...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 gjester. Cirka 70 drakk alkohol. Det gikk cirka: 

- 40 flasker bobler (gikk nesten tom)

- 36 flasker hvitvin (gikk tom)

- 33 liter rødvin (mye igjen)

- 240 flasker 0,33 øl (mye igjen)

- 24 flasker rusbrus (gikk tom) 

Fem flasker Baileys (gikk tom), to flasker cognac, noen flasker rom, noen flasker vodka. Var en del sprit igjen. 

Gikk mye brus og farris. 

Vi hadde veldig mye igjen, men det gikk mer hvitvin og bobler enn forventet. Skyldes nok at det ble en veldig varm dag :) 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde fri bar på hotellet der vi også hadde selskapet. Vi hadde 80 gjester og regningen ble på 25 000kr. De hadde allerede fått vin/øl til maten, så det var ikke store utskeielsene. Det er sikkert billigere om dere kjøper selv. 

Anonymkode: f5212...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde fri bar på hotellet der vi også hadde selskapet. Vi hadde 80 gjester og regningen ble på 25 000kr. De hadde allerede fått vin/øl til maten, så det var ikke store utskeielsene. Det er sikkert billigere om dere kjøper selv. 

Anonymkode: f5212...cd0

Folk kjøpte bare 3-4 drinker hver. Skulle tro det gikk det dobbelte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...