Gå til innhold

Kvalitetsforskjeller på krydder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har pleid å kjøpe Santa Maria krydder, men det er jo så dyrt for de små glassene. Man får store glass til nesten samme pris på rema, men det er Toro krydderiet. Er det forskjell på kvalitet/smak? Jeg synes blant annet paprika og kajennepepper har ulik farge ifht Santa Maria sine

Anonymkode: 7ee70...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pleid å kjøpe Santa Maria krydder, men det er jo så dyrt for de små glassene. Man får store glass til nesten samme pris på rema, men det er Toro krydderiet. Er det forskjell på kvalitet/smak? Jeg synes blant annet paprika og kajennepepper har ulik farge ifht Santa Maria sine

Anonymkode: 7ee70...6ab

Ja det er forskjell på krydder. Selv kjøper jeg alltid på internasjonal grønnsaksbutikk 

Anonymkode: 4486a...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å velge de som ser grønnere ut isteden for brunaktig (om det gjelder, romsmarin ol.) for da tenker jeg at det er ferskere. 

Anonymkode: 84181...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen på noen krydder forandrer seg veldig. Bare se på et glass som har stått med ene siden ut mot lyset og andre inn uten å bli snudd på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt handler ofte om dato på krydderet.  Krydder kan stå lenge i hyllene så sjekk datomerknaden. Krydder er som alt annet, det mister smak over tid. 

Anonymkode: 73331...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stor forskjell på krydder, jo! Det blandes gjerne med kvist og annet grønt hos de billigste alternativene. Jeg sverger også til innvandrerbutikker, men Santa Maria er også bra. 

Anonymkode: 082c9...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...