Gå til innhold

Hvorfor er du fortsatt en kjøtteter? Ønsker du ikke å være en del av vekkelsen som har hjemsøkt vårt land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg elsker vegetarmat, vi har ofte flere vegetarmiddager i uka, men jeg er ikke vegetarianer. Jeg har vært det, men det ble for komplisert og dyrt i lengden. Å spise for mye kjøtt er ikke bra for helsa, men det finnes en mellomting mange glemmer i debatten. Veganisme som den framstår i dag, er i all hovedsak ekstremisme og på grensen til galskap. Og merkelig nok, så har alle jeg kjenner som er veganere, en fortid med spiseforstyrrelser. Jeg respekterer fint at folk velger å ikke spise ditt eller datt, men da får de vise samme respekten tilbake

Anonymkode: 2307f...af7

Vegetarmat? Du mener grønnsaker, korn, belgvekster? Slikt som mange spiser uten problemer gjøre et stort nummer ut av det eller kaller seg vegetarianer av den grunn? 

Anonymkode: 76f4a...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.10.2019 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Føler du en viss sympati med vekkelsespredikantene i veganismen?

Anonymkode: 39f76...00d

Elsker kjøtt. Kommer ikke til å slutte

#fiskerikkemat

Anonymkode: 6223a...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvilken løsning veganere har for mennesker med livslang B12 og jernmangel. Plantejern tas ikke opp spesielt bra, og B12 finnes heller ikke i planter. Så hva tenker dere er løsningen her?

 

Jeg bare syns at dere er så ekstreme. Det går an å kutte ned på kjøtt, spise et par ganger i uka eller måneden, men samtidig ikke kutte det ut helt. Og alle dyr man spiser blir ikke behandlet slik som i den dokumentaren om grisene.

Anonymkode: 98372...d7b

B12 tar man som veganer uansett,og har man jernmangel tar man jern.

 

Ja kjempe ekstremt å leve et liv som ikke innebærer at andre levende vesener må lide eller bøte med livet når det strengt talt ikke er nødvendig. Og du vet at folk vare veganere lenge  før griseindustriens hemligheter? 

Anonymkode: 2e9d1...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...