Gå til innhold

Kebab på julaften.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt dritskuffa. 🎂 Kan ikke beholde noen av de få, norske tradisjonene vi har da? Eller må alle norske tradisjoner utslettes, før folk er fornøyd? 

Anonymkode: 7ccfd...fcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt mer glad for en skikkelig kebab enn dette pinne og ribbegreiene i alle fall:spise:

Anonymkode: caeae...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2019 at 4:42 PM, BangersBeans&Mash said:

Jeg hadde blitt SÅ glad😅

M2

Anonymkode: 6dbc3...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kebab er ikke godt. Hadde jeg blitt servert det julaften hadde jeg blitt kjempeskuffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer. Høres vesentlig bedre ut enn grillpølse og potetmos fra pose som min mor serverte en gang i min barndom :ler: . 

Anonymkode: 943c8...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Kebab tar tid å lage. Så du har altså tenkt å tilbringe julaften slik:

image.png.5bb8644e0a003b244b3cbd72de519597.png

Hva skal dere drikke til? Cola?

Anonymkode: 86275...a74

Cola er vanlig drikke på julaften 

Anonymkode: d179e...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kebab inneholder ofte flere krydder vi nordmenn forbinder med jul, f. eks kardemomme og nellik, så tja... Why not? Selv er jeg glad i en kebab fra tid til annen, både den "norske" typen og andre mer eller mindre tradisjonelle varianter, men julemat vil det uansett ikke bli. Ingenting får meg bort fra ribbe eller pinnekjøtt på julaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. skjønner det bare er et forsøk på å få noen illsinte reaksjoner, men for å ta det seriøst: jeg blir dessverre litt mettet på julemat etter alle julebordene, faktisk har vi gjerne kjørt asiatisk på vennejulebord av den grunn og pleier å ha karri eller noe første/andre dag hjemme for å få en pause i fett og svor, så greit for min del. 

Men mange hadde nok blitt fryktelig skuffet både av brutte tradisjoner og på grunn av at kebab for mange er et helt middels måltid. Spørs jo hva slags kebab såklart, men dersom du bruker dårlig kjøtt krydret til det ugjenkjennelige, hakker opp litt kinakål og setter en flaske thousand island på bordet så tror jeg mange hadde blitt skuffet uansett hvilken dag i året det var.

Anonymkode: ba96b...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 15.03, AnonymBruker skrev:

Tenkte vi skulle ha kebab på julaften i år. Har ikke nevnt det for gjestene, tenkte det skulle være en overraskelse. Er det en god ide?

Anonymkode: fe696...ad3

Troll. 

Anonymkode: a54a8...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre enn lutefisk, julepølse og medisterkaker i det minste. Mye ekkel mat her til lands.

Men ribbe og pinnekjøtt er bedre da

Anonymkode: 52a44...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker overhodet ikke kebab, i det hele tatt!

Men PIZZA eller TACO hadde vært fantastisk mat på julaften eller nyttårsaften. Enkelt og ganske kjapt å stelle i stand. I steden for å bruke vanvittig lang tid på for eksempel  pinnekjøtt, ribbe eller andre ting som tar helt hinsides lang tid å fikse på en dag man helst bare vil slappe av sammen med familien sin...                                              

Anonymkode: 2b4ed...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme det! Bare jeg får pølser på påskeaften, så kan du servere hva du vil julaften!

Anonymkode: ccb64...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...