Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes absolutt det er best å ta RER fra CDG til f.eks St. Michel. Da er man jo midt i byen allerede. Skal du opp til Eiffeltårnet, må du vel skifte metro da, men... (Jeg har stortsett bodd i Latinerkvarteret og da er St. Michel glimrende). Forøvrig synes jeg Musee d'Orsay er fint (likte det bedre enn Louvre). Vil også absolutt anbefale en tur til Versailles. Fantastisk flott!! Euro Disney er gøy synes jeg,men en fordel å dra dit en dag hvor det er mindre folk (eks. ikke i helga). Har vært der flere ganger, og har kost meg masse de gangene det har vært lite folk...og vært desto mer frustrert når det har vært stappfullt! En båtur på Seinen kan være flott, og ellers er jo noe av stasen med Paris, rett og slett å bare tusle rundt i gatene og ta livet med ro.. og gjerne spise en crepe eller to!

Videoannonse
Annonse
Gjest Venninna
Skrevet

Er det ingen som vet om noen gode shoppingsteder i Paris? Billige stederm, markeder, bra shoppingsentre osv...

Jeg må finne ut hvor mye lommepenger jeg må spare opp til september :wink:

Den gale shoppaholiken

Skrevet

Seks dager igjen :hoho:

Fikk et shoppingtips i dag!!!!!!!!

Sentret het noe som ligner La Faiette og ligger bak La Opera, like ved Champs Elysees.

Noen som vet noe mer??

:kul: Takk for supre tips sålangt!!

kom med fler dere som har!!

Skrevet

God morgen!

Har funnet noen STORMAGASINER

Bon Marché

22, rue de Sèvres

75007 (1H9)

Galeries Lafayette

401, bd Haussmann

75009 (1J1)

Printemps

64, bd Haussmann

75009 (1I1)

Samaritaine

19, rue de la Monnaie

75001 (2C6)

Skrevet

HOHO :klem2:

Vi reiser i morgen!!

Så nå er det siste frist med tips :)

Skrevet

Elsker Paris.

Roissybus er bra, og så finnes det en shuttleservice man kan forhåndsbestille. den går dør-til-dør og er ca dobbelt så dyr som buss men billigere enn taxi. men nå er det for sent :ler:

Sephora øverst på Champs Elysees er et must for shopping av jålesaker!!

Ellers: Le Bon Marché er magasinet pariserne foretrekker, ikke Le Printemps eller det andre store, kjente som jeg har glemt navnet på...

Rodinmuséet og Picassomuséet er begge nydelige, og Louvre kommer du ikke utenom. Du kan forhåndsbestille billetter så du slipper køen, eller velg inngangen gjennom kjøpesenteret Carrousel Du Louvre for en mer interessant køopplevelse. Pompidousenteret er alltid morsomt, selv om utstillingene der kan være litt aparte. Like ved Pompidu finnes et lite libanesisk gatekjøkken som har noen aldeles fantastiske "lefser" stekt på takke og fylt med alskens gode saker.

Det er alltid gode midlertidige utstillinger i Paris, så sjekk hva som er på gang denne uka!

Strøket Le Marais er etter min oppfatning mye hyggeligere og mer autentisk Paris enn Latinerkvarteret og Montmartre, med koselige kaféer og kule, annerledes butikker.

Notre Dame og Sacre Coeur er velverdt et besøk, likeså kapellet Sainte Chappelle på Ile de la Cité.

Ah, du blir aldri ferdig med "Paris, une blonde, la reine du monde"....

• 2 uker senere...
Skrevet

Må bare spørre, er det noen av dere som har vært på La Comedie?

Skrevet

Da er jeg hjemme fra Paris, etter noen helt fantastiske dager!

Fra flplassen gikk det buss, og det var bare å møte opp på busstasjonen 3t15min før flighten hjem, så stod bussen og ventet på oss.

Vi fikk med oss de mest kjente stedene. Louvre ute, Notre Dame, Sacre C., Champs Eleysse, Eiffel, Triumf, gatene rundt omkring, Hard Rock Cafe mm.

Var på toppen av Eiffeltårnet på kvelden, helt skjønnt! Fra toppen av Triumfbuen fikk vi studert trafikken i rundkjøringen rundt, og vi var glade vi ikke hadde bil der....

Så fikk jeg spist disse Crepes, anbefaler med sjokolade og banan! Deilig! Men opplevde at de man fikk kjøpt ved Seinen/Eiffeltårnet (der mange av båtene går fra) ikke var så gode som de ellers i byen. Men til gjengjeld var de fryktelig effektive når det var kø. En tok bestilling og kommanderte, mens en annen laget for harde livet!

Stod ei dame på et hjørne i samme gate som La Fayette, de var supergode!

Metro'n var jo bare genial. Kjøpte et "popout-map" på Gardermoen med kart over byen og metro. Genialt! Tok masse metro rundt for å komme fort frem! Kjøpte Carnet (10billetter for 10euro) og det funket bra. Ved bytte av metro underveis trengte man ikke bruke ny billett...

Var også i Disneyland, dit tok vi RER-tog og det var også greit. Litt vanskelig å finne riktig tog da banen plutselig delte seg, men vi fant riktig etter en bom... Og toget stoppet, og vips så var du i Disneyland...

Ellers ble det ikke mye shopping da det var skrekkelig dyrt, ihvertfall der vi havnet. Dette La Fayette-sentret inneholdt alle merkevarer med skyhøye priser. Billigste jeg fant var singlet til 200kr. Og vesker under 1000kr var ikke å oppdrive nesten.... Så det ble bare med å se der..

Det var veldig koselig å rusle rundt i byen, bare slappe av og nyte livet.

Og litt sol var det og :)

Skrevet

Mye ok billige butikker i Bvd Michelet ned mot Luxembourgparken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...