Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grand Prix har blitt mer politikk enn sangkonkurranse.

Østblokklandene stemmer på hverandre så de slipper å være nest ut i en krig. :roll:

Evt så har alle som bor det like rævva musikksmak. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarte ikke å skille alle de etniske trommesangene i år jeg :o alt var helt likt jo.

Og så Latvia da, sjokkert over at de kom så høyt, skikkelig skikkelig dårlig.

OK at Hellas vant, synes egentlig bare Norge skilte seg ut positivt i år (men kan jo hende jeg er litt partisk ;) )

"Krigen" mellom Norge og Sverige er selvfølgelig bare morsom, til og med en svenske må ha fått med seg den. Dessuten gir stort sett alltid Norge mer poeng til Sverige en vi får tilbake. Hadde vært moro å set statistikk på hvem som har gitt hvem mest poeng. :ler:

Gjest gpjest
Skrevet
Klarte ikke å skille alle de etniske trommesangene i år jeg :o alt var helt likt jo.

Haha - enig! Nesten alle hadde opptil flere kjempetrommer og "etno-"innslag i låtene, uansett hvro upassende det var. Det får de gi seg med til neste år...

Norge hadde kanskje vært tjent med å opptre seinere enn som nr fem, etter at man hadde begynt å kjede seg litt over de verste låtene. Tenk at Serbia fikk såpass mange stemmer...!

Skrevet
Men...jag blir lite støtt...gidder ei å heje på norge nær det eneste som ræknas før er ær at ni slår Sverige!!!Var kommer det ifrån?Borde inte vi hålla ihop och støtta varann mer?

Blir svårt att va glad før er och hålla med er, nær ni ær så anti sverige och sjælvgoda!

Norge pleier alltid å gi Sverige mange poeng, mens Sverige gir som regel aldri Norge noe særlig emd poeng. Så den støtten har aldri norske bidrag fått merke noe særlig til fra Sverige, for å si det sånn...

Skrevet

Nå er det dagen derpå, og jeg må si: Jeg er like skuffet i dag....! Hadde virkelig tru på den norske låten, ja mer enn det.. Syns den er en skikkelig deilig låt!! Og det hadde vært sååå morsomt å se den gå til topps. Syns den skilte seg ut fra bermen av hoppende pupper og bængende oljefat. Men, sånn kan det gå. Jeg kommer vel over det om noen dager. I mellomtiden rocker jeg WW flere ganger om dagen. Herlig danselåt!

Gjest Morsomt?
Skrevet

Det "morsomme" med grand prix er jo at Spania, Frankrike, UK og Tyskland alltid er direktekvalifisert til finalen: Og disse fire kom på de fire siste plassene i år..

Gjest Gjesta
Skrevet

Blir svårt att va glad før er och hålla med er, nær ni ær så anti sverige och sjælvgoda!

Akkurat dette har jeg null dårlig samvittighet over, for svenskene er ikke et fnugg bedre ;)

Gjest amanda123
Skrevet

Nu var det væl inte presis hur många poæng man gjer som jag menade med att støtta varann. Tænkte liksom lite mer generellt.

At en svensk reporter slaktar låten betyder ju heller inte att han pratar før hela folket.

Dessutom ær det ju inte bara jag, men också folk från andra lænder som upplever att ni kan va sjælvgoda.

Av de kommentarene jeg fått hær, så fattar jag at det inte heller kommer bli så mycket bættre!

Visst fattar jag, æven fast jag ær svensk, att mycket av det ær humoristiskt basert, men det blir liksom ikke så morsommt etter 9år...

Gillar både sverige och norge vældigt gott, bor ju trots allt hær, men det blir for sykt og slitsomt nær norrmæn inte kan sæga en enda positiv sak om sverige, uansett!

Måste lægga till før de som ei husker det, det som "ræddade" norge från 0poeng ifjor var sverige.Ingen av de andra skandinaviska lænderna.

Skrevet

Gillar både sverige och norge vældigt gott, bor ju trots allt hær, men det blir for sykt og slitsomt nær norrmæn inte kan sæga en enda positiv sak om sverige, uansett!

Måste lægga till før de som ei husker det, det som "ræddade" norge från 0poeng ifjor var sverige.Ingen av de andra skandinaviska lænderna.

Jeg kan si masse pent om Sverige jeg, men her snakker vi vel om GP gjør vi ikke? ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
Grand Prix har blitt mer politikk enn sangkonkurranse.

Østblokklandene stemmer på hverandre så de slipper å være nest ut i en krig. :roll:

Evt så har alle som bor det like rævva musikksmak. :ler:

Mens Norge, derimot, fikk 12 poeng av de for oss perifere landene Island, Danmark og finland...

:wink:

På den annen side er jo vår nordiske, korrekte musikksmak objekivt sett myye bedre enn den latviske, moldovanske eller ukrainske.

Det sier seg selv, jeg er nesten overrasket over at ikke FrP tok opp dett på landsmøtet sitt (det ville i det minste vært mer realistisk enn mange av vedtakene som ble fattet...)

:ler:

Gjest amanda123
Skrevet

Ja, og hvor mange poeng fikk vi fra dere?

Sikkert pga att låten inte var så bra, men det ær nog också dærfør ni inte alltid fått høgsta poeng från oss. Ja, pratar om grand prix, så detta var helt klart en liten avsporing från min sida.

Blev bare lite provoserad nær jag læste den hær tråden. Jag hejjade på wig wam till 110 prosent, men så sætter natonalismen i meg inn nær jag sen læser hær att det som betydde något før er var att ni slog sverige...

Jag hadde tyckt att det var skitrått om norge tog hem segern!Samma med finland, danmark, sverige æven om jag inte gillade de låtarna iår. Det er liksom det jag menar med att støtta hverandre och vara glada før varann...

Gjest gjest1
Skrevet

Hehe..det er Grand Prix det er snakk om! ALLE vet at Sverige har 70 ganger bedre på musikk enn Norge. Kan vi ikke få briefe litt med GP i hvertfall? :)

Når det gjelder hvem som gir mest poeng til hvem, så tror jeg både nordmenn og svensker har veldig selektiv hukommelse ;) De siste årene har vi fått mye poeng fra Sverige, men årene før det...osv.

Men bortsett fra GP, så finnes det ikke et land som er mer glad i Sverige enn Norge. Vi liker alt fra Sverige, musikken, språket, tv-kanalene, tv-programmene, filmene, designen, bøkene etc etc

Gjest Amber ikke logget på
Skrevet
uff å uff, dette er for spennende.  

Og til du som kalte oss tørrpinner: Ærlig talt, om du ikke hadde noe mer fornuftig å skrive, kunne du bare la være!  

Du kan si din mening, men ikke kall oss for tørrpinner for det! Det blir for dumt!  

Hadde jeg vært på ditt nivå, kunne jeg kalt deg mye rart, men siden dette er et forum for litt mer vokse mennesker, så lar jeg din mening være din mening.  

Go WIG WAM!  :-)

Det er nå min mening; de bare sto der og spilte. Gjorde ikke noe mer utav det. Veivet litt med et flagg.... hva var det som var så spesielt da?

Amber ikke logget på

Gjest skindeep ik. innl.
Skrevet

Det er nå min mening; de bare sto der og spilte. Gjorde ikke noe mer utav det. Veivet litt med et flagg.... hva var det som var så spesielt da?

Amber ikke logget på

Sa ingenting om hva du mente med Wig Wam, men at du kalte oss for tørrpinner...

Skrevet
Morsomt? Skrevet: Søn Mai 22, 2005 15:55    Tittel:  

--------------------------------------------------------------------------------

Det "morsomme" med grand prix er jo at Spania, Frankrike, UK og Tyskland alltid er direktekvalifisert til finalen: Og disse fire kom på de fire siste plassene i år..  

Tåpelig, de burde følge samme regler som alle de andre. Samme hva slags dårlig musikk de kommer med så er de videre uansett. Hvor rettferdig er dette?

Gjest skindeep
Skrevet

Amber ikke logget på

Dessuten det flagget de veivet med, var det noe spesielt med!

Oransje er en symoblsk verdi for det ukrainske folket,og for den politiske maktkampen som har vært der. Revolusjonistene benyttet seg av oransje flagg!

Da wig wam veivet med flagget, flørtet de villt med hjemmepublikum!

Så det så! :wink:

Skrevet

Tåpelig, de burde følge samme regler som alle de andre. Samme hva slags dårlig musikk de kommer med så er de videre uansett. Hvor rettferdig er dette?

Det er i følge han som kommenterte finalen på BBC fordi dette er de landene som bidrar med mest penger til hele Grand Prix sirkuset. Hvis de ikke får delta gidder de sikkert ikke betale for festen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...