Gå til innhold

Mammabanden/Foreldrebanden


Andrea89

Anbefalte innlegg

La merke til at Mammabanden ikke har egen tråd her enda. 

Ser de har innført "scrollefri helg" ut året, og utfordret andre snapkontoer til det samme. Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg den som alltid må følge med, så tenker at det kan være helt greit det. Men føler hele kontoen har blitt litt sånn, kjedelig? Mulig det bare er blitt så mange av de kontoene at det er det som gjør det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, norskehavet skrev:

Nå er ikke jeg den som alltid må følge med, så tenker at det kan være helt greit det. Men føler hele kontoen har blitt litt sånn, kjedelig? Mulig det bare er blitt så mange av de kontoene at det er det som gjør det. 

Helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere begge to. Det er sjeldent jeg ser hele dager med mammabanden - det er rett og slett for lite (kjedelig) innhold. Ofte virker det som om de legger for mye arbeid ned i form og for lite i innhold. Samtidig tror jeg at dette er et dårlig tidspunkt å trekke seg bort i helgene på om de ønsker å styrke kanalen sin. Da MÅ de i alle fall legge mer arbeid ned i innholdet de leverer i ukedagene. Kanskje det er det som er målet, men med så mange lignende profiler tror jeg ikke at det er veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Andrea89 skrev:

Jeg er enig med dere begge to. Det er sjeldent jeg ser hele dager med mammabanden - det er rett og slett for lite (kjedelig) innhold. Ofte virker det som om de legger for mye arbeid ned i form og for lite i innhold. Samtidig tror jeg at dette er et dårlig tidspunkt å trekke seg bort i helgene på om de ønsker å styrke kanalen sin. Da MÅ de i alle fall legge mer arbeid ned i innholdet de leverer i ukedagene. Kanskje det er det som er målet, men med så mange lignende profiler tror jeg ikke at det er veien å gå.

Føler ikke vi lenger kjenner de som er på kanalen. Det er mulig det er det som er målet, for der er mange gjester, og litt for mye forskjellig tema og informasjon de har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker de fleste faste som er der - men takler ikke de to av de. Hun aller nyeste er altfor slitsom å følge med på.. Og hun som er nest nyest(ikke hun med tvillinger) er altfor kjedelig.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker alle, på hver sin måte 😊 Noen er rolige, noen er i midten og noen er hektiske - men de gir meg så utrolig mye! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabanden er gått ut på dato. Det er ikke lenger mammalivet, men mammafakta. Så mye tunge temaer. Ser sjeldent mer en starten.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabanden er utrolig flinke til mye. Jeg syns de er er spesielt gode på å ikke eksponere barna. De har også mye fokus på viktigere temaer som er relevante for mange av oss. 

Personlig likte jeg MB bedre før, nå er det mange nye og jeg føler ikke lenger at jeg «kjenner» de som er på. Men det er klart at de må ha gjester for å få det til å gå rundt, som alle andre kanaler. 

Jeg ser helst på når enkelte av de faste er der. Men de skal ha skryt for den fine kanalen de er.. Med sunne og gode verdier 👍🏽

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mange av de veldig godt. Samtidig syns jeg i perioder det blir litt vel mye politikkprat og veganerfokus, satt på spissen. Det blir litt kjedelig i lengden!

Elsker caroline og Thea som oppleves som ekte og byr på seg selv!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest IdaKarlsen

Hva tenker dere om mammabandens støtte til løvemammaene? :) 

Jeg er veldig fan av det løvemammaene belyser. Men v e l d i g imot hvordan de gjør det. Jeg tenker i forhold til hvor strenge banden er ang eksponering, og hvor høyt de snakker om hvor fyfy det er å eksponere sine barn i sosiale medier. 
 

Løvemammaene eksponerer jo alt fra barnas historie, medisiner, , tanker, oppførsel, filmer de mens de gråter, i deres mest sårbare øyeblikk hvis de kanskje heller ønsker kos enn et kamera i ansiktet. De deler/filmer av sine eldre barns avføring osv.

Jeg synes barnas rettigheter er fantastisk tema å snakke om. At det er viktig at barn og hvert fall syke/kronisk syke barn og foreldrene deres får den hjelpen de trenger.  Men jeg synes også at løvemammaene bryter mange av barnas rettigheter i måten de formidler sine tema om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, IdaKarlsen skrev:

Hva tenker dere om mammabandens støtte til løvemammaene? :) 

Jeg er veldig fan av det løvemammaene belyser. Men v e l d i g imot hvordan de gjør det. Jeg tenker i forhold til hvor strenge banden er ang eksponering, og hvor høyt de snakker om hvor fyfy det er å eksponere sine barn i sosiale medier. 
 

Løvemammaene eksponerer jo alt fra barnas historie, medisiner, , tanker, oppførsel, filmer de mens de gråter, i deres mest sårbare øyeblikk hvis de kanskje heller ønsker kos enn et kamera i ansiktet. De deler/filmer av sine eldre barns avføring osv.

Jeg synes barnas rettigheter er fantastisk tema å snakke om. At det er viktig at barn og hvert fall syke/kronisk syke barn og foreldrene deres får den hjelpen de trenger.  Men jeg synes også at løvemammaene bryter mange av barnas rettigheter i måten de formidler sine tema om. 

Ikke greit.. 

Hvor gjør de det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig at de som selv er for å verne barns privatliv viser støtte til løvemammaene med påskriften «kampen for barns rettigheter» det blir for dumt. Jeg skjønner tanken bak og at det dreier seg om syke barns rettigheter, men det drukner i eksponering av uskyldige syke barn hos løvemammaene. 
 

Synes forøvrig mammabanden er blitt mer dobbeltmoralsk og kjedelig i det siste. Som at forrige helg oppfordret de til scrollefri helg samtidig som de ba leserne poste hva de gjør i scrollefri helg under hashtag #scrollefrihelg, da begynner man å lure om det bare er et triks for å få mer oppmerksomhet? 
 

Skuffer meg også litt at Thea fronter Emiratene utelukkende positivt når man vet hvordan de holder på mtp menneskerettigheter osv, jeg skjønner at de flytta dit pga jobb men håpte kanskje hun tok opp noe av problematikken med landet. Eller hun andre som hele tiden reklamerer for egen «klimavennlige»  nettbutikk, ikke fortell oss at å selge forbruksvarer og ræl på nett er klimavennlig.

Er nummeret før jeg velger å avfølge de, de har utviklet seg i en retning jeg ikke nødvendigvis gidder og følge med på. Synd da jeg likte de godt før og liker at de er en av få som ikke deler barns privatliv. 

Endret av Maskopi
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Maskopi said:

Eller hun andre som hele tiden reklamerer for egen «klimavennlige»  nettbutikk, ikke fortell oss at å selge forbruksvarer og ræl på nett er klimavennlig.

De sugerørene som hun selger kan man jo kjøpe på ebay for 20 kroner 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.11.2019 den 22.50, Birdo skrev:

Ikke greit.. 

Hvor gjør de det? 

Det er vel fordi Silje er sykepleier for hun "Sommerfuglprinsessen" enn hva hun nå heter.
Forstår det sånn de har er nært vennskap/jobbforhold så det er nok der det kommer fra.
Men enig i at det ikke er heldig.
Flott når de kjempet for mødre og mammarollen, nå er det tidvis mye #reklameforegenbutikk bøker/spill.
Men jeg er for at de ulike snapkanalene backer hverandre opp 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igrunn siden starten av Mammabanden hatt stor respekt for den gjengen. De er profesjonelle i det de gjør og de skal ha skryt for at de ikke eksponerer barna sine på det store Internett lenger. MEN de har ikke alltid vært sånn. Det var en tid der Mammabanden og eksponerte i stor grad.

...I det siste så har jeg fått en bismak av hele Mammabanden! Jeg ser at mange andre snapkanaler for fått kritikk for helt teite ting, men jeg stiller meg undrende til at Mammabanden har sluppet så «billig» unna. De har blitt dobbeltmoralske og banden skal virke så profesjonelle og flinke (noe jeg også har syns de har vært). Men nå syns jeg de mister det de står for og deres verdier i kanalen. 

Jeg har sluttet å følge de da jeg rett og slett ikke finner det underholdene lenger. Rett og slett kjedelig. Det har vært to som jeg har syns det har vært fengende å følge med på, ellers er det ikke noe «unikt» med Mammabanden. De gikk inn for scrollefri helg, noe som er bra.. Men det mister helt poenget når gjengen i sine private kabaler av aktive på de scrollefrie helgene. 

Og Løvemammaene.. Jeg har et hjerte for de på veldig mange områder, men ikke for deres måte å eksponere de sårbare barna på. Og at Mammabanden som den «perfekte» kanalen utad støtter oppunder disse er for meg sjokkerende. De selv er svært opptatt av barnas rett til personvern, men støtter oppunder en kanal som eksponerer i svært stor grad. Så for min smak så er Mammabanden svært dobbeltmoralske. 

Men som jeg har skrevet i andre tråder også, så er dette en gratis underholdning. Man kan velge å avfølge. Jeg er heller ikke den som liker «drittpreik» her på anonyme forum, og jeg har som oftest gitt min støtte der mennesker blir pratet nedlatende om. Men akuratt når der kommer til Mammabanden så hadde jeg et behov for å stille meg kritisk til måten de har begynt å oppføre seg. Jeg heier fortsatt på de.. De gjør utrolig mye bra og har ofte fokus på store og viktige ting, men nå syns jeg de begynner å miste de gode verdiene de egentlig har. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mammabanden er blitt for seriøse og prøver litt for hardt. Alt «innholdet» begynner å ligne på magasinet i dagbladet og det er rett og slett ikke underholdende. Det blir for politisk, for seriøst, belærende og litt for «flinkpike» med alle reglene. De har mistet det naturlige og morsomme oppi det hele. Hun nyeste (julie) liker jeg godt, hun har enda den «bypåsegselv» given. Det blir for mye vegansk kvinnekamp og for lite kaos og leve i nuet. Det er for planlagt og for seriøst. Hva skjedde med humoren og spontaniteten? Elsket mammabanden før, nå trykker jeg meg fort gjennom. Spesielt et par av de skjønner jeg ikke hvorfor er med engang... de gir absolutt ingenting!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...