The Kitten Skrevet 10. oktober 2019 #21 Skrevet 10. oktober 2019 Når denne terapien åpenbart ikke fungerer bra nok for deg, hvorfor har du ikke da selv forsøkt å finne noe annet?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #22 Skrevet 10. oktober 2019 Forundrer meg at man kan gå i terapi så lenge uten å bli vurdert «ferdig behandlet»? Vi har ikke overflod av midler i helsevesenet, og dette høres ut som en tullete prioritering. Psykiateren kan ikke gjøre annet enn å «jatte med», eller gi medisiner. En psykiater er ikke en allvitende redning; man må gjøre en innsats selv. Prøv hjelp til selvhjelp, gruppeterapi. Anonymkode: 6bfc6...518 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #23 Skrevet 10. oktober 2019 Tenker også at 10 år er nok og at dere er lei av hverandre. Psykiateren burde vel være profesjonell nok til å ikke himle med øynene over deg. Høres ut som du trenger en ny behandler. Anonymkode: 2f041...f03 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #24 Skrevet 11. oktober 2019 11 timer siden, Kaisada skrev: En psykiater gir omtrent aldri konkrete råd, i motsetning til litt mindre utdannede hobbyterapeuter. En psykiater skal få deg til å reflektere rundt dine problemer, hvor du kommer frem til en løsning selv. Dette kan oppleves som jatting. Du skal ikke vente på at han tar ansvar for ditt liv og får deg i gang. Det må du gjøre selv. Ja da kan man jo heller bare bable med en venn om problemene sine da og alle fagfolk ville vært arbeidsledige... Anonymkode: 8689e...9a8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #25 Skrevet 11. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tull! Jeg har gått i terapi i 20 år. Har full jobb familie og et sosialt liv. Men det betyr ikke at jeg alltid har det bra på innsiden. Å møte psykolog jevnlig og få snakke om ting er veldig forebyggende og utviklende. Og til deg som skrev at psykiateren er lei av henne- for en stygg ting å si. Anonymkode: e3b45...917 ❤️🙌 Anonymkode: 8689e...9a8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #26 Skrevet 11. oktober 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på antidepressiva. Prøvd 5 typer før jeg endte på denne. Jeg er under behandling for panikkangst og depresjon. Vil man ikke prøve medisin, så vil man ikke frisk. Anonymkode: a978f...dda Jeg har forsøkt 4 forskjellige antidepressiva, ECT samt alle andre behandlingsmetoder jeg har blitt tilbudt. Behandlerne er uansett ikke samstemte, og det er ingen klarhet i hva som er mest egnet for meg. Det alle er enige om er at det er komplisert. Dersom noen hevder at jeg ikke vil bli frisk fordi jeg nå er skeptisk til bruk av antidepressiva (som for øvrig har fått meg akuttinnlagt 2 ganger og oppsøkt legevakt flere ganger enn det) baserer det seg rett og slett på uvitenhet og manglende evne til å sette seg inn i andres situasjoner. Anonymkode: 1eb50...9a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå