Gå til innhold

Hvor mye klær har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har litt mer en andre her virker det som😶

Har:

40+ jeans

1 kjole

12 blazere

8 skinnjakker

1 boblejakke

1 frakk

50+ høy hælte sko/støvletter

Ukjent antall skjorter, topper, tskjorter, undertøy og bher

1 par joggesko til trening

3 treningstights og 3 sports bher

0 sokker og strømper/strømpebukser (eller jo har 2 par sokker som brukes til trening)

 

Endret av stilts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 dongeribukser

2 fin bukser

1 fin joggebukse

2 slarvebukser til hjemmebruk

1 genser

4 t-skjorter

2 bher

15 truser

Mange sokker (ull og vanlig)

15 strømpebukser

10 kjoler

2 cardiagans

6-10 topper uten armer

1 dunjakke

1 vinterjakke

1 regnjakke

1 overgangsjakke

2 treningsjakker

15par sko

Jeg har nettoppgått ned 30 kilo så jeg har ikke så mye klær for tiden. 

 

 

Anonymkode: ccc82...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ytterklær er jeg ikke så værst:

1 vinterjakke, 1 regnjakke, 1 kåpe, 1 sommerjakke, 1 mellomsesong hverdagsjakke, 1 skinnjakke (og en fuskepels tøysejakke jeg fikk i gave.

Sko er det en del av, kanskje rundt 20-25 om jeg tar med absolutt alt, finsko og treningssko.

Vanlige klær har jeg litt for mye av, pga jeg sliter med å finne stabil vekt. Og treningsklær har jeg mye av, fordi det er en stor del av livet mitt. Har lyst til å fortsette å kutte ned etterhvert.

Men føler også at det ikke er like lett å leve som minimalistene på yt når man bor i et land med fire fulle årstider.

Anonymkode: f74f5...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 12.21, AnonymBruker skrev:

Har alt for mye, men vil ikke kaste noe 😂

Anonymkode: e18c5...5b8

Ja, noen ganger må jeg tvinge meg selv til å kaste klær. Er det klær jeg ikke har brukt på laang tid, er det stor sjansen for at de aldri blir brukt. 😄 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor mye jeg har. Men jeg har fire dørers garderobeskap på soverommet, og det er klær på alle hyller og stenger bak de dørene... Men det er ikke stappet fullt altså. Det er luft mellom hyllene.

Aner ikke hvor mange gensere og bukser jeg har, men som så mange andre, har jeg noen få favoritter jeg bruker hele tiden. De andre bare ligger der. Når det gjelder bukser er det sånn at mesteparten ikke passer lenger, pga vektoppgang i vinter. Men er i ferd med å gå ned igjen nå, så får vi se om de passer igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Undertøy, fintøy, topper og sokker synes jeg mangler på lista. Topper er også sånn jeg har for mange av fordi jeg ikke liker dem jeg har så godt. Treningstøy, undertøy og turtøy syntes jeg kanskje burde fått egne kategorier. 

Jeg synes jeg har mer enn nok, men jeg trenger ikke mye skap og skuffer i forhold til mange andre. Jeg kaster ikke mye, og jeg liker ikke å handle klær til meg selv. Jeg tror også du har mer enn meg.

Anonymkode: a924a...20e

Det virker som at vi har ca. like mye/lite klær. Jeg har skjønt nå at jeg har en del klær som jeg ikke liker og de tar bare plass, syns jo f.eks. ikke at jeg har nok skjorter, men jeg har jo egenlig nok, men det er mange av de jeg ikke liker/aldri bruker.

Jeg har også en del topper, men bruker bare 3 av de jeg har (disse tre er behagelige og fine) 😅Har ca. 10-12 topper. Når det gjelder treningstøy har jeg 4 treningsbukser samt 3 treningsskjorter. Undertøy har jeg en del av. Turtøyet mitt er allværsjakkene mine, også har jeg jo to par med fjellbukser. Trenger heller ikke mye skap og skuffer :) 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.10.2019 den 14.37, stilts skrev:

Har litt mer en andre her virker det som😶

Har:

40+ jeans

1 kjole

12 blazere

8 skinnjakker

1 boblejakke

1 frakk

50+ høy hælte sko/støvletter

Ukjent antall skjorter, topper, tskjorter, undertøy og bher

1 par joggesko til trening

3 treningstights og 3 sports bher

0 sokker og strømper/strømpebukser (eller jo har 2 par sokker som brukes til trening)

 

Du har mange jeans ser jeg (selv har jeg bare 4-5 stk) 😄, men ser vi har like mange blazere 👏 Liker for øvrig at du bare har én kjole, et par med joggesko og en vinterjakke. Skulle selv ønske jeg hadde mindre klær, meen når det gjelder sokker, hvordan klarer du deg uten sokker?

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettoppgått ned 30 kilo så jeg har ikke så mye klær for tiden. 

Anonymkode: ccc82...c6d

Men trenger man egentlig mer klær enn det her? Når jeg tenker på meg selv, så hadde jeg klart meg med mindre klær. :) 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Sko er det en del av, kanskje rundt 20-25 om jeg tar med absolutt alt, finsko og treningssko.

Vanlige klær har jeg litt for mye av, pga jeg sliter med å finne stabil vekt. Og treningsklær har jeg mye av, fordi det er en stor del av livet mitt. Har lyst til å fortsette å kutte ned etterhvert.

Men føler også at det ikke er like lett å leve som minimalistene på yt når man bor i et land med fire fulle årstider.

Anonymkode: f74f5...52b

Jeg har også lyst å ha litt mindre klær, men vet ikke hvordan det er mulig. Lurer på om jeg skal lage meg litse med klær jeg absolutt ikke klarer meg uten og heretter bare kjøpe klær som jeg vet blir brukt. Nå har jeg en del klær som bare tar plass, men de blir ikke kastet om jeg en gang i fremtiden får bruk for de 😅

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Million skrev:

Aner ikke hvor mye jeg har. Men jeg har fire dørers garderobeskap på soverommet, og det er klær på alle hyller og stenger bak de dørene... Men det er ikke stappet fullt altså. Det er luft mellom hyllene.

Aner ikke hvor mange gensere og bukser jeg har, men som så mange andre, har jeg noen få favoritter jeg bruker hele tiden. De andre bare ligger der. Når det gjelder bukser er det sånn at mesteparten ikke passer lenger, pga vektoppgang i vinter. Men er i ferd med å gå ned igjen nå, så får vi se om de passer igjen....

Samme her. Jeg eier godt over 10 topper, men så bruker jeg bare tre av de, ergo trenger jeg ikke mer enn tre topper. Jeg gikk opp i vekt i sommer, men har nå heldigvis mistet to kg, så nå passer yndlingsbuksene igjen 😄  

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg eier godt over 10 topper, men så bruker jeg bare tre av de, ergo trenger jeg ikke mer enn tre topper. Jeg gikk opp i vekt i sommer, men har nå heldigvis mistet to kg, så nå passer yndlingsbuksene igjen 😄  

Anonymkode: 7eeb9...d60

Hehe, ja, man sparer på mye i håp om at det en dag skal passe igjen....snart! 😄

Jeg har vært flink da, de siste to-tre årene. Etter at jeg flyttet hit for tre år siden, har jeg hatt massive opprydninger i klesskapet, så det er ikke så fullt som det har vært. Har hatt mange turer ut til Fretex containeren med bæreposer fulle av klær. Prøvd å være "hard og nådesløs" og gi bort så mye som mulig av ting jeg likevel ikke bruker eller liker lenger.... men likevel ligger det masse igjen. Får ta en ny oppryddings-sjau snart, tenker jeg.

Endret av Million
stavefeil rettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller man 1 bukse for "1 par"? 1 par er jo 2 stk?

Anonymkode: 972d6...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Hehe, ja, man sparer på mye i håp om at det en dag skal passe igjen....snart! 😄

Jeg har vært flink da, de siste to-tre årene. Etter at jeg flyttet hit for tre år siden, har jeg hatt massive opprydninger i klesskapet, så det er ikke så fullt som det har vært. Har hatt mange turer ut til Fretex containeren med bæreposer fulle av klær. Prøvd å være "hard og nådesløs" og gi bort så mye som mulig av ting jeg likevel ikke bruker eller liker lenger.... men likevel ligger det masse igjen. Får ta en ny oppryddings-sjau snart, tenker jeg.

Ja, må nok "tvinge" meg selv til å kaste flere plagg som ikke passer lenger. Har en yndlingsdressjakke som ikke har passet på noen år, men kvitter jeg meg med den? Nope. Kan gå ned enda flere kg uten at den vil passe 😄 

Det er så vanskelig dette med å kvitte seg med klær, har også vært veldig flink til å kjøpe klær på tilbud, klær som jeg egentlig ikke trenger. Heldigvis har jeg shoppet veldig lite det siste året, nesten ingenting, og har tenkt å fortsette slik. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kaller man 1 bukse for "1 par"? 1 par er jo 2 stk?

Anonymkode: 972d6...011

Mulig det var meg, jobber rund-turnus og har vært på en del nattevakter i det siste, så surrer litt 🙈

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må nok "tvinge" meg selv til å kaste flere plagg som ikke passer lenger. Har en yndlingsdressjakke som ikke har passet på noen år, men kvitter jeg meg med den? Nope. Kan gå ned enda flere kg uten at den vil passe 😄 

Det er så vanskelig dette med å kvitte seg med klær, har også vært veldig flink til å kjøpe klær på tilbud, klær som jeg egentlig ikke trenger. Heldigvis har jeg shoppet veldig lite det siste året, nesten ingenting, og har tenkt å fortsette slik. 

Mulig det var meg, jobber rund-turnus og har vært på en del nattevakter i det siste, så surrer litt 🙈

Anonymkode: 7eeb9...d60

Det heter jo "et par bukser". Eller to par bukser, eller tre par. En bukse kalles bare for "et par". Hvorfor vet jeg ikke. 
Det er altså ikke du som surrer :)

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2006/04/28/34139/et-par-er-ikke-et-par

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Det heter jo "et par bukser". Eller to par bukser, eller tre par. En bukse kalles bare for "et par". Hvorfor vet jeg ikke. 
Det er altså ikke du som surrer :)

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2006/04/28/34139/et-par-er-ikke-et-par

Ja, helt latterlig. Et par bukseR. Selv om det bare er en bukse😂

Anonymkode: 972d6...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det heter jo "et par bukser". Eller to par bukser, eller tre par. En bukse kalles bare for "et par". Hvorfor vet jeg ikke. 
Det er altså ikke du som surrer :)

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2006/04/28/34139/et-par-er-ikke-et-par

Det var fint å lese 👏😅

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du har mange jeans ser jeg (selv har jeg bare 4-5 stk) 😄, men ser vi har like mange blazere 👏 Liker for øvrig at du bare har én kjole, et par med joggesko og en vinterjakke. Skulle selv ønske jeg hadde mindre klær, meen når det gjelder sokker, hvordan klarer du deg uten sokker?

Anonymkode: 7eeb9...d60

Hater å bruke sokker, bruker det bare på trening (hender jeg glemmer det der) Syntes heller ikke det er noe fint med sokker og strømper i pumps og pumps er noe som jeg går i hver dag. Da får det heller bare være litt kaldt på vinteren når. Hjemme går jeg alltid barbeint eller med sko. Pakker inn føttene i ett pledd hvis jeg fryser😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye. Har flere hundre kjoler, så finnes ikke minimalistisk.

Det skal sies, grunnen er en blanding av at jeg elsker klær, spesielt kjoler, og at jeg har gått fra en størrelse 56/54 til 42/44 (noe 46), så har mye tøy som er spart på til jeg passet inn dem igjen, en del tøy i alskens størrelser og en del tøy på vei ut. Ikke enkelt å gå ned over 80 kg på klesfronten. 

Nå bruker jeg bukser såpass lite, at innen jeg bruker dem igjen har de ofte blitt for store. Går ned 1-2 størrelser i året. ;)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

To olabukser

To tights

To joggebukser

To utebukser 

3 t-skjorter

3 singleter

3 skjorter

5 tynne gensere

4 tjukke/ullgensere

2 treningsjakker

2 cardigans

1 blazer

1 vinterjakke

1 par vintersko

1 par tursko

1 par joggesko

1par sandaler

4 Bh'er

2 sportsBH'er

10 svarte truser

21 sokker, 10 hvite ankelsokker + 10 høye svarte sokker+Ett par raggsokker

En lue

Ett par hansker

Et skjerf

Ett par votter

 

 

 

Endret av Krampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...