Gå til innhold

Hvor mye klær har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye klær dere har? Hvor mye/lite er vanlig? Jeg lever ganske minimalistisk og liker ikke å ha mye ting og klær, og mener at jeg mer enn nok nå. Det er en del klær i skapet som jeg nærmest aldri bruker, men kan likevel ikke gi de bort, for da har jeg for lite klær igjen. 

Bukser: Har 21 par med bukser (hverdagsbukser) + 2 par med fjellbukser. 

Dressjakker: 12 stykker. 

Kåper: 4. 

Vinterjakker: 4. 

Sportjakker/allværsjakker: 6.

Sko: ca. 14-15 par.

Skjorter: 8. 

Gensere: 15-16 stk. 

Pluss skjer, hansker, etc. 

Når jeg leser dette her, så virker det veldig mye klær, men det er ganske lite sammenlignet med hvor mye klær vennene mine har. Hva syns du? Er dette mye eller lite? Og hvor mye klær har du?

 

 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også kjoler og skjørt, men disse bruker jeg svært sjeldent, kun når jeg skal på julebord/fest/bryllup. 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet klesskapet i går. Har 2 dongeribukser igjen... 😂 ble en shoppingrunde på endel tusen idag ja.

Anonymkode: e710a...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ryddet klesskapet i går. Har 2 dongeribukser igjen... 😂 ble en shoppingrunde på endel tusen idag ja.

Anonymkode: e710a...daf

2 par med dongeribukser høres helt perfekt ut 😅Hvor mye bukser syns du er nok?

Det er så vanskelig dette med klær, føler at jeg trenger mer skjorter, men samtidig er det jo nok med åtte skjorter? Prøver å være miljøbevisst og realistisk, men greit å ha litt valgmuligheter. Det må nevnes at jeg ikke har rukket å bruke alle skjortene jeg har heller, noen av de er litt for fine hvor hverdagsbruk, vil ha noen som ser litt mindre jålete ut. 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser: to turbukser, regnbukse, skibukse, tre tights, tre joggebukser, 5 jeans og en tynnere sommerbukse

Dressjakker: En pen og en til hverdags

Kåper: en til vinter og en til vår/høst 

Vinterjakker: To dunjakker

Sportjakker/allværsjakker: en allværsjakke, en skijakke, tre tynne løpejakker

Sko: vet ikke hvor mange men kun et til to par til hvert bruksområde.

Skjorter: ingen 

Gensere: mest t-skjorter, noen langermede bomull og noen tynne ullgensere og tre tykke ullgensere

 

Anonymkode: 177ba...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bukser: to turbukser, regnbukse, skibukse, tre tights, tre joggebukser, 5 jeans og en tynnere sommerbukse

Dressjakker: En pen og en til hverdags

Kåper: en til vinter og en til vår/høst 

Vinterjakker: To dunjakker

Sportjakker/allværsjakker: en allværsjakke, en skijakke, tre tynne løpejakker

Sko: vet ikke hvor mange men kun et til to par til hvert bruksområde.

Skjorter: ingen 

Gensere: mest t-skjorter, noen langermede bomull og noen tynne ullgensere og tre tykke ullgensere

Anonymkode: 177ba...46d

Nå hørtes det ut som at jeg hadde veldig mye klær, vil jo egentlig har minst mulig, men så er det vanskelig å finne noe å ha på seg dersom det blir for lite. Skulle ønske jeg hadde samme mengde med klær som det du har og klart meg med det. Bytter du klærne ofte? Jeg får ikke til å ha samme skjorte to dager på råd, bukser kan jeg gjerne ha et par dager på rad, samme med en dressjakke. 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du scroller litt i denne kategorien så finner du veldig mange tråder om nøyaktig det samme! Spørsmålet har blitt stilt utallige ganger her inne, så da kan du lese deg opp på hvor mye klær andre har. Selv om jeg ikke helt forstår behovet for å vite det. Det viktigste er vel at du har de klærne du trenger, har lyst på og er fornøyd med. Hva andre har er vel helt uten betydning for deg.  

Anonymkode: fa70c...7ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke og orker ikke telle. Men har en garderobe som sikkert er verdt noen hundre tusen. Har dresskode på jobb og må kle meg pent. 

Vil tippe at jeg har over 100 bluser/skjorter/gensere

over 50 bukser og skjørt 

osv. 

Klærne er dyre og god kvalitet

Anonymkode: 222b5...da7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye klær er du i hvert fall ikke minimalistisk på klesfronten. 

Jeg har 5 kjoler, 2 skjørt, 2 bluser/skjorter, 4 cardigans i bomull og tre i ull. Har også 2 gensere. I tillegg kommer undertøy, strømpebukser, pysj osv. Jeg har to kåper (en til vår/sommer og en til høst/vinter) og én vinterjakke. Én jakke til vår/sommer/høst. Maks to par sko per årstid. 

Går helt fint å finne noe å ha på meg hver dag og bruker ikke de samme klærne to dager på rad (men vasker det heller ikke etter hvert bruk). 

Penklær, pensko, treningstøy og turtøy kommer i tillegg, men har veldig lite der også. Trenger ikke mange sett feks. 

Anonymkode: e84cd...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor mye klær dere har? Hvor mye/lite er vanlig? Jeg lever ganske minimalistisk og liker ikke å ha mye ting og klær, og mener at jeg mer enn nok nå. Det er en del klær i skapet som jeg nærmest aldri bruker, men kan likevel ikke gi de bort, for da har jeg for lite klær igjen. 

Bukser: Har 21 par med bukser (hverdagsbukser) + 2 par med fjellbukser. 

Dressjakker: 12 stykker. 

Kåper: 4. 

Vinterjakker: 4. 

Sportjakker/allværsjakker: 6.

Sko: ca. 14-15 par.

Skjorter: 8. 

Gensere: 15-16 stk. 

Pluss skjer, hansker, etc. 

Når jeg leser dette her, så virker det veldig mye klær, men det er ganske lite sammenlignet med hvor mye klær vennene mine har. Hva syns du? Er dette mye eller lite? Og hvor mye klær har du?

 

 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Dette var ikke et snev av minimalisme!!

Anonymkode: ccc82...c6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du scroller litt i denne kategorien så finner du veldig mange tråder om nøyaktig det samme! Spørsmålet har blitt stilt utallige ganger her inne, så da kan du lese deg opp på hvor mye klær andre har. Selv om jeg ikke helt forstår behovet for å vite det. Det viktigste er vel at du har de klærne du trenger, har lyst på og er fornøyd med. Hva andre har er vel helt uten betydning for deg.  

Anonymkode: fa70c...7ff

Det er lov å opprette en ny tråd her eller er det er en regel at en må gå gjennom ørten tråder for å få lov til det? Det er mye som ikke interesserer meg, folk bryr seg om forskjellige ting, men jeg gidder hvert fall ikke å gå inn i tråder som ikke interesserer meg for å fortelle det. Det er meningsløst. 

Anonymkode: 7eeb9...d60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke og orker ikke telle. Men har en garderobe som sikkert er verdt noen hundre tusen. Har dresskode på jobb og må kle meg pent. 

Vil tippe at jeg har over 100 bluser/skjorter/gensere

over 50 bukser og skjørt 

osv. 

Klærne er dyre og god kvalitet

Anonymkode: 222b5...da7

Veldig mange av vennene mine har veldig mye klær, så jeg ble ikke overrasket over mengden. Begriper ikke alltid hvorfor folk skal ha så mye klær, men jeg skjønner hvis det er i forbindelse med jobb, men samtidig burde vi alle være litt mer miljøbevisste.

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med så mye klær er du i hvert fall ikke minimalistisk på klesfronten. 

Jeg har 5 kjoler, 2 skjørt, 2 bluser/skjorter, 4 cardigans i bomull og tre i ull. Har også 2 gensere. I tillegg kommer undertøy, strømpebukser, pysj osv. Jeg har to kåper (en til vår/sommer og en til høst/vinter) og én vinterjakke. Én jakke til vår/sommer/høst. Maks to par sko per årstid. 

Går helt fint å finne noe å ha på meg hver dag og bruker ikke de samme klærne to dager på rad (men vasker det heller ikke etter hvert bruk). 

Penklær, pensko, treningstøy og turtøy kommer i tillegg, men har veldig lite der også. Trenger ikke mange sett feks. 

Anonymkode: e84cd...e5f

Liker å tro at jeg er minimalistisk 😅 Jeg forstår at jeg ikke har lite klær (fortsatt mye mindre enn mange av de jeg kjenner), men syns det er vanskelig å ha mindre klær. Skulle jeg bare hatt et eller to skjørt, måtte jeg jo brukt de samme skjørtene hver gang jeg skal kle meg litt finere. Må nok jobbe litt mer med meg selv merker jeg 🙂

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var ikke et snev av minimalisme!!

Anonymkode: ccc82...c6d

Må kanskje rydde i klesskapet snart, er jo noe av klærne jeg aldri bruker/bruker sjeldent, så jeg klarer meg jo med mindre klær. Tror kanskje jeg må bli kvitt flere av skjortene og investere i 3-4 skjorter som jeg  virkelig liker. 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker å tro at jeg er minimalistisk 😅 Jeg forstår at jeg ikke har lite klær (fortsatt mye mindre enn mange av de jeg kjenner), men syns det er vanskelig å ha mindre klær. Skulle jeg bare hatt et eller to skjørt, måtte jeg jo brukt de samme skjørtene hver gang jeg skal kle meg litt finere. Må nok jobbe litt mer med meg selv merker jeg 🙂

Anonymkode: 7eeb9...d60

Vet ikke hva du mener med "litt finere", men jeg har ikke bukser i det hele tatt og er ganske pent kledd hver eneste dag. Jeg har noen penklær (og bunad), men det er bare to kjoler. Det går faktisk fint å bytte mellom to penkjoler og skjørtene jeg bruker til hverdags pyntes opp ved å bruke mer smykker, pensko, tynn strømpebukse, pen hårsveis osv. At man skal ha nye antrekk til enhver anledning er virkelig en uting.

Anonymkode: e84cd...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva du mener med "litt finere", men jeg har ikke bukser i det hele tatt og er ganske pent kledd hver eneste dag. Jeg har noen penklær (og bunad), men det er bare to kjoler. Det går faktisk fint å bytte mellom to penkjoler og skjørtene jeg bruker til hverdags pyntes opp ved å bruke mer smykker, pensko, tynn strømpebukse, pen hårsveis osv. At man skal ha nye antrekk til enhver anledning er virkelig en uting.

Anonymkode: e84cd...e5f

Når jeg skal på fest eller andre sosiale tilstelninger kler jeg meg litt finere, altså ikke bukse og skjorte, men gjerne skjørt, og da syns det det blir for lite med bare ett skjørt. Jeg syns selvfølgelig ikke at man skal ha nye antrekk hele tiden, men et eller to skjørt virker lite. Jeg har ikke så mange skjørt heller, ca. 5 stk og det syns jeg er akkurat passe. 

Anonymkode: 7eeb9...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke telt plagg, men alt får plass i en sånn ikea malm-kommode

 

Anonymkode: 9ad56...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor mye klær dere har? Hvor mye/lite er vanlig? Jeg lever ganske minimalistisk og liker ikke å ha mye ting og klær, og mener at jeg mer enn nok nå. Det er en del klær i skapet som jeg nærmest aldri bruker, men kan likevel ikke gi de bort, for da har jeg for lite klær igjen. 

Bukser: Har 21 par med bukser (hverdagsbukser) + 2 par med fjellbukser. 

Dressjakker: 12 stykker. 

Kåper: 4. 

Vinterjakker: 4. 

Sportjakker/allværsjakker: 6.

Sko: ca. 14-15 par.

Skjorter: 8. 

Gensere: 15-16 stk. 

Pluss skjer, hansker, etc. 

Når jeg leser dette her, så virker det veldig mye klær, men det er ganske lite sammenlignet med hvor mye klær vennene mine har. Hva syns du? Er dette mye eller lite? Og hvor mye klær har du?

 

 

Anonymkode: 7eeb9...d60

Bukser: 3 dongeri, 4 av annet stoff, to tightser, 4 stilongser (to ull og to super), to løpetights og tre shorts, 4 arbeidsbukser, 1 motorsagbukse, 2 turbukser, 1 vinterbukse =26/7

Dressjakker: 0

Kåper: 1

Vinterjakker: 1 i dun, 1 i ull (som også fungerer som høst- og vårjakke) (har også en tynn jakke for vår, sommer og høst) = 3

Sportsjakker/allværsjakker: 1 skalljakke, 1 softshell, 2 regnjakker, 1 båtpuss/malejakke =5

Sko: 2 Sneakers, 3 løpesko(1 for mye), 1 arbeidssko, lave støvletter, høye støvletter, tursko, 4 sommersko, 1 par pensko, bunadsko, motorsagsko, skisko, skøyter (synes jeg trenger støvler) =18

Skjorter: 0

Gensere: Alt for mange. Tenker som deg at jeg ville hatt færre, men da ville jeg av og til ikke ha noen, men jeg må prøve igjen å kvitte meg med dem og kjøpe to til med god kvalitet jeg kan bruke mye. Det er 5-6 jeg stort sett bruker

Undertøy, fintøy, topper og sokker synes jeg mangler på lista. Topper er også sånn jeg har for mange av fordi jeg ikke liker dem jeg har så godt. Treningstøy, undertøy og turtøy syntes jeg kanskje burde fått egne kategorier. 

Jeg synes jeg har mer enn nok, men jeg trenger ikke mye skap og skuffer i forhold til mange andre. Jeg kaster ikke mye, og jeg liker ikke å handle klær til meg selv. Jeg tror også du har mer enn meg.

Anonymkode: a924a...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...