Gå til innhold

Hvor kjøper du garn på nett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper du garn og utstyr på nett? Jeg har bestilt et par ganger fra garnius, men synes de er mye utsolgt for farger osv. Evt andre butikker som er pålitelig og bra?

Anonymkode: 56d58...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Garnius, strikkemekka og strikkenet alt ettersom hvor det er billigst på det jeg skal ha.

Anonymkode: 219a8...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnius og strikkemekka, kommer aldri til å kjøpe i butikk igjen med mindre det er noe veldig spesielt.

Anonymkode: 25bf8...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på økonomien. Jeg prøver å støtte de små butikkene og enkeltmannsforetakene. De som har startet opp fordi de brenner for faget, og ikke bare fordi de skal tjene penger (strikkemekka, garnius). Om en butikk selger Dropsgarn går jeg rett ut igjen, da mye av ulla kommer fra mishandla dyr. Jeg støtter ikke det på noe som helst måte.

Hvis du har råd til det, så anbefaler jeg:

Garntopia

HipKnitShop

Lykkelig handel

Arnhild Skatvedt

Pickles

 

Ellers er ikke det nye garnet fra Stoff og stil så verst. Det er i flere tilfeller iblandet andre fibre enn ull, og er derfor billigere. 

Anonymkode: 505ab...efa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Når jeg handler på nett er det Garntopia jeg bruker. De har såååå fint garn🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rauma. Ekte norsk kvalitet.

Og jeg handler Drops hos Garnius, fordi den skal være mulesingfri. Men jeg har enda ikke kjøpt merinoull, som er den ulla som er påvirka av mulesing. Se under for en liste over godkjente garnleverandører. 

https://www.dyrevern.no/landbruk/sau_geit/garn_uten_mulesing

Anonymkode: 20f5f...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste jeg handlet hos var Drople design. Nydelig håndfarget, norsk garn. 

Anonymkode: 794b5...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googler og finner stedet med den laveste prisen på det garnet jeg skal handle akkurat da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker MYYYE og er i tillegg student, så jeg handler for det meste billig på garnius og strikkemekka 😅 

syns det er litt merkelig at de som handler på nett blir anklaget for å sørge for småbutikkenes konkurs. På garnius er det mange flere ansatte enn på en liten butikk, så det vil faktisk sørge for at flere står uten arbeid om nettbutikken går konk. 

Anonymkode: e90a1...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strikker MYYYE og er i tillegg student, så jeg handler for det meste billig på garnius og strikkemekka 😅 

syns det er litt merkelig at de som handler på nett blir anklaget for å sørge for småbutikkenes konkurs. På garnius er det mange flere ansatte enn på en liten butikk, så det vil faktisk sørge for at flere står uten arbeid om nettbutikken går konk. 

Anonymkode: e90a1...875

Tror poenget med å handle i butikk er å holde lokalbutikker i live, også er det der du får hjelp hvis du lurer på noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor jeg handler avhenger av hvem som fører det jeg er ute etter. Har vel handlet mest hos Nøstenett, Garnius og ToDamer. Har funnet en del på AdLibris også, men nettsiden deres er ganske håpløs å finne frem på. 

Anonymkode: 8c85c...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant20 skrev:

Tror poenget med å handle i butikk er å holde lokalbutikker i live, også er det der du får hjelp hvis du lurer på noe.

Men det er ikke noe jeg har råd til å bidra med når de tar tre ganger garnprisen på nett. Jeg får hjelp om det er noe jeg lurer på andre steder. 

Anonymkode: e90a1...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke noe jeg har råd til å bidra med når de tar tre ganger garnprisen på nett. Jeg får hjelp om det er noe jeg lurer på andre steder. 

Anonymkode: e90a1...875

Selvfølgelig! Bruker sjeldent rådyrt garn selv, og da er det i så fall til små prosjekter feks pannebånd. :) Handler mye garn på 50% når det er fordi fargen er utgått eller at kvaliteten er utgått. Ellers syntes jeg pelsull ofte er ganske billig. Fant sølje til 55kr hespet (garnbutikken skulle ikke selge det mer) og når ett hespe er 100g er det rimelig billig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler en del i den lokale garnbutikken, ellers bruker jeg:
HipKnitShop
Lykkelighandel
Frk.Brekke
Garntopia
Drople

Det betyr ikke så mye for meg om garnet er dyrt, det er viktig å bruke godt garn, da jeg tross alt vil at plaggene skal vare en stund. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Diamant20 skrev:

Selvfølgelig! Bruker sjeldent rådyrt garn selv, og da er det i så fall til små prosjekter feks pannebånd. :) Handler mye garn på 50% når det er fordi fargen er utgått eller at kvaliteten er utgått. Ellers syntes jeg pelsull ofte er ganske billig. Fant sølje til 55kr hespet (garnbutikken skulle ikke selge det mer) og når ett hespe er 100g er det rimelig billig. 

Ja jeg bruker garnbutikken her til småprosjekter selv, å jeg utnytter meg av tilbud på garn (det som går ut av sortiment etc). Helt greit å finne garn til å strikke et par votter til 50 kr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.10.2019 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på økonomien. Jeg prøver å støtte de små butikkene og enkeltmannsforetakene. De som har startet opp fordi de brenner for faget, og ikke bare fordi de skal tjene penger (strikkemekka, garnius). Om en butikk selger Dropsgarn går jeg rett ut igjen, da mye av ulla kommer fra mishandla dyr. Jeg støtter ikke det på noe som helst måte.

Hvis du har råd til det, så anbefaler jeg:

Garntopia

HipKnitShop

Lykkelig handel

Arnhild Skatvedt

Pickles

 

Ellers er ikke det nye garnet fra Stoff og stil så verst. Det er i flere tilfeller iblandet andre fibre enn ull, og er derfor billigere. 

Anonymkode: 505ab...efa

Drops design står på lista over produsenter som er mulesing-fri. Hvordan blir disse dyrene mishandlet mener du? 

https://www.dyrevern.no/landbruk/sau_geit/garn_uten_mulesing 

Anonymkode: 0c01b...ffe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler i en butikk på Bjølsen i Oslo. Aner ikke navnet. Liker den. Og så en butikk på Oslo City (men den er alltid så full) og Fru Kvist. Men handler sjeldent garn i butikk. Blir mest tilbehør og strikkepinner. 

Å kjøpe ett sett med pinner på nett blir ikke billigere pga frakta. 

Anonymkode: 20f5f...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt halvveis utenom temaet du spør om, men slenger inn et kjapt spørsmål innenfor temaet i stedet for å starte en ny tråd:

Bestilte fra Garnhandleriet torsdag forrige uke men pakka er enda ikke sendt. Vet noen her om de er veldig trege med å sende ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...