Gå til innhold

Hvor kjøper du garn på nett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.10.2019 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på økonomien. Jeg prøver å støtte de små butikkene og enkeltmannsforetakene. De som har startet opp fordi de brenner for faget, og ikke bare fordi de skal tjene penger (strikkemekka, garnius). Om en butikk selger Dropsgarn går jeg rett ut igjen, da mye av ulla kommer fra mishandla dyr. Jeg støtter ikke det på noe som helst måte.

Hvis du har råd til det, så anbefaler jeg:

Garntopia

HipKnitShop

Lykkelig handel

Arnhild Skatvedt

Pickles

 

Ellers er ikke det nye garnet fra Stoff og stil så verst. Det er i flere tilfeller iblandet andre fibre enn ull, og er derfor billigere. 

Anonymkode: 505ab...efa

Slutt å spre løgner. Drops er veldig opptatt av at garnet ikke skal komme fra mishandlede dyr, de poengterer også at merinoullen kommer fra dyr som ikke har vært utsatt for mulesing. Sånne som deg ødelegger bedrifter 

Anonymkode: e90a1...875

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.10.2019 den 12.26, AnonymBruker skrev:

 Om en butikk selger Dropsgarn går jeg rett ut igjen, da mye av ulla kommer fra mishandla dyr. Jeg støtter ikke det på noe som helst måte.

 

Anonymkode: 505ab...efa

Hjertesukk. Jeg venter fremdeles på kilder som bekrefter denne påstanden, da alle andre (pålitelige) kilder jeg finner hevder det motsatte.

-----

Foruten om de store, som garnius og strikkemekka, liker jeg veldig godt garnperler.no for garn fra Scheepjes. Av håndfarget garn, kjøper jeg fra denne selgeren på etsy, og fra joyofmotionyarn.com.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av denne svartmalingen av Drops jeg også. Tok meg 10 sekunder å finne ut at de ikke har merinoull fra dyr som utsettes for mulesing. 

Skjermbilde 2019-10-16 kl. 17.22.55.png

Anonymkode: ec320...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lei av denne svartmalingen av Drops jeg også. Tok meg 10 sekunder å finne ut at de ikke har merinoull fra dyr som utsettes for mulesing. 

Skjermbilde 2019-10-16 kl. 17.22.55.png

Anonymkode: ec320...09f

Nettop. Mennesker som ikke klarer å komme med fakta fordi «de har jo hørt atte» aner ikke hvor mye de kan ødelegge for bedrifter og mennesker. 

Anonymkode: e90a1...875

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Ønsker tips om utenlandske nettbutikker som selger strikkegarn (som er registrert i VOEC slik at de trekker norsk mva, slik at man da slipper fortollingsgebyr når pakker kommer til Norge) som du har god erfaring med 🥰

Har noen av dere gode erfaringer med å handle garn fra Holstgarn.dk?

Anonymkode: 04d6d...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...