AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #161 Del Skrevet 10. oktober 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar denne som anonym, ettersom jeg tror det er den mest politisk ukorrekte meningen jeg har: Jeg synes ikke voldtekt er så ille som alle skal ha det til, og mener denne holdningen om at voldtekt er det verste i verden kommer av at vi som samfunn ubevisst mener en kvinnes verdi handler om seksualiteten hennes. Jeg mener den stakkarsliggjøringen og offermentaliteten vi som samfunn har overfor voldtatte er med på å gjøre situasjonen verre for de som har blitt utsatt for det. Ikke lett å komme seg etter en voldtekt når hele samfunnet mener livet ditt er ødelagt. Misforstå meg rett, voldtekt er ikke bra, men jeg synes ikke det er det verste man kan gjøre mot et annet menneske, slik de fleste ser ut til å mene. Jeg synes det er på linje med all annen vold. Grov voldtekt er på lik linje med annen grov vold. Jeg har blitt voldtatt selv, og livet mitt ble ikke ødelagt av den grunn. Tenker sjelden på det i dag. Anonymkode: 03781...648 Så enig Anonymkode: c68a5...eff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #162 Del Skrevet 10. oktober 2019 Å det er så mye! Syns først og fremst at monogamiet skulle vært avfeid som norm. Dernest, at folk som protesterer mot endring fordi det er endring, er skikkelig dustete. For eks i kommunesammenslåing, hva er poenget med å ikke ville skifte navn på kommunene? Navntilhørighet, my ass. Syns også folk som stemmer FrP er ultraduster. Anonymkode: a1b4f...d6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #163 Del Skrevet 10. oktober 2019 At man burde ha rett til selvbestemt abort frem til uke 18. At narkotika burde dekriminaliseres. Jeg mener for øvrig også ondskap faktisk ikke eksistere. Mennesker som blir sett på som «onde» har enten et annet syn på rett og galt, eller så bryr de seg ikke. Moral, verdi og etikk er konstruert av mennesker, og er stadig i endring. Det er sånn sett ingens syn på rett og galt som er mer riktig enn andres, sett fra et større perspektiv. Dog mener jeg at man bør følge de lovene og normene, altså det samfunnet kollektivt ser på som rett og galt. Man bør selvsagt straffe mennesker som bryter disse lovene, ellers hadde ikke samfunnet fungert. Et samfunn burde absolutt ikke bygges på en nihilistisk ideologi. Jeg synes også synd på pedofile, de har tross alt ikke valgt det selv. Jeg har likevel liten sympati for mennesker som forgriper seg på barn, men pedofil og overgriper er ikke det samme. Anonymkode: 935bb...4e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 10. oktober 2019 #164 Del Skrevet 10. oktober 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes alle som skal stemme burde avlegge en prøve for å bevise at de vet hva partiene står for og at man må være minst 20 år for å stemme. Synes man skulle vært mer ærlig om hva abort er og innebærer for mor og barn, hatt informasjonskampanjer om det. (Slik at det blir et mer informert valg, og ikke brukt som prevenasjonsmiddel eller tatt fordi situasjonen ikke er perfekt, "det passer bedre om to år". Og at absolutt grense skulle være 12 uker, kun unntak for handicappede.) I dag er abort omtalt som en rotfylling. De som er dømt for pedofili burde vært kjemisk kastrert. Synes offentlig ansatte eller politisk tillitsvalgte som vanskjøtter sin stilling, burde miste jobben eller stå økonomisk ansvarlig. Som ledere i Byråden og Oslo kommune i fm Boligbyggsaken, som Forsvarspersonell med ansvar for fregatten (tusenvis av årsverk må gjøre jobben sin på nytt for å betale inn skatttepenger som skal betale en ny fregatt, i steden for at de mange milliarder av skattepengene kunne gått til skole, sykehjem, barnehager, veier) Anonymkode: 523ec...0d2 Å vise at man vet hva partiene står for, i grove trekk ihvertfall, kunne kanskje ikke vært så dumt. Men når enkelte foreslår IQ-test, så er det å gå alt for langt. Det du skriver om abort kunne kanskje vært en ide på en måte. Ikke for å hindre folk i å ta abort i en vanskelig situasjon. Men det kunne kanskje ha motvirket at enkelte beskylder folk som ikke tar abort i ulike situasjoner (for ung, for gammel, far vil ikke ha barn, for dårlig økonomi, downs hos fosteret osv) for å være uansvarlige og egoistiske. Jeg er for selvbestemt abort, men dette er en uting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #165 Del Skrevet 10. oktober 2019 Jeg tenker at problemet med overbefolkning kan løses ved at alle med en IQ under 100 steriliseres. Dog er det umulig å gjøre i praksis, og det er galt å tvangssterilisere mennesker. Anonymkode: 935bb...4e2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #166 Del Skrevet 10. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lite gjennomtenkt synspunkt. Men hvis du er født i et annet land enn din far og din mor, feks i USA (der det å bli født der er kvalifiserende), skal du da ikke få ha statsborgerskap fra landet du er født I? Eller hvis du blir adoptert, skal barnet fortsatt være statsborger av Colombia eller Etiopia? Anonymkode: 523ec...0d2 Da må man som sagt velge. Er mor svensk, far norsk og barnet født i USA, men da må foreldrene velge for barnet og det kan ha max to. Utenlandsadopsjon burde ikke være tillatt, så det løses lett det også. Der fikk du enda en politisk ukorrekt mening Anonymkode: f08b0...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 10. oktober 2019 #167 Del Skrevet 10. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da må man som sagt velge. Er mor svensk, far norsk og barnet født i USA, men da må foreldrene velge for barnet og det kan ha max to. Utenlandsadopsjon burde ikke være tillatt, så det løses lett det også. Der fikk du enda en politisk ukorrekt mening Anonymkode: f08b0...01c Var ikke meningen å være anonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #168 Del Skrevet 10. oktober 2019 På 9.10.2019 den 11.03, deedee_ skrev: Jeg synes folk som er uføretrygdet pga angst eller depresjoner er lite løsningsorienterte og tafatte. Så utrolig enig!!! Mange som kjemper seg gjennom livet likevel. Før i tiden hadde man ikke valg. Men i dag kan man gi opp med å uføretrygde seg. Fins alltid en jobb man kan ta, kanskje ikke 100% men gjør Hvertfall en innsats!! Fins nok mange der ute som sliter kraftig men vil mestre noe likevel og være med å bidra i samfunnet. Hører støtt og stadig om alle disse lidelsene og uføre... Anonymkode: f0bb3...b8d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 10. oktober 2019 #169 Del Skrevet 10. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må man som sagt velge. Er mor svensk, far norsk og barnet født i USA, men da må foreldrene velge for barnet og det kan ha max to. Utenlandsadopsjon burde ikke være tillatt, så det løses lett det også. Der fikk du enda en politisk ukorrekt mening Anonymkode: f08b0...01c Hvorfor ikke?!? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #170 Del Skrevet 10. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener for øvrig også ondskap faktisk ikke eksistere. Mennesker som blir sett på som «onde» har enten et annet syn på rett og galt, eller så bryr de seg ikke. Moral, verdi og etikk er konstruert av mennesker, og er stadig i endring. Det er sånn sett ingens syn på rett og galt som er mer riktig enn andres, sett fra et større perspektiv. Ted Bundy, Joseph DeAngelo, Richard Ramirez, John Wayne Gacy, H.H. Holmes, Albert Fish, Elizabeth Bathory, Jeffrey Dahmer, Edmund Kemper. Ingen av disse kan anses som onde mennesker? Neivel... Anonymkode: fbf66...dcd 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #171 Del Skrevet 10. oktober 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar denne som anonym, ettersom jeg tror det er den mest politisk ukorrekte meningen jeg har: Jeg synes ikke voldtekt er så ille som alle skal ha det til, og mener denne holdningen om at voldtekt er det verste i verden kommer av at vi som samfunn ubevisst mener en kvinnes verdi handler om seksualiteten hennes. Jeg mener den stakkarsliggjøringen og offermentaliteten vi som samfunn har overfor voldtatte er med på å gjøre situasjonen verre for de som har blitt utsatt for det. Ikke lett å komme seg etter en voldtekt når hele samfunnet mener livet ditt er ødelagt. Misforstå meg rett, voldtekt er ikke bra, men jeg synes ikke det er det verste man kan gjøre mot et annet menneske, slik de fleste ser ut til å mene. Jeg synes det er på linje med all annen vold. Grov voldtekt er på lik linje med annen grov vold. Jeg har blitt voldtatt selv, og livet mitt ble ikke ødelagt av den grunn. Tenker sjelden på det i dag. Anonymkode: 03781...648 Enig. Ikke lett å si det høyt heller. Har vært kjente politikere som har sagt at voldtekt må sammenlignes med drap. Ingen sier politikerne i mot for da blir man beskyldt for å bagatellisere voldtekt. Finnes selvsagt voldtekt som grenser mot drap, men det gjelder jo ikke alle voldtekter. Drap er en endelig forbrytelse. Er man drept så er man drept. Ved voldtekt så lever man fortsatt og man kan ha et godt liv. Samme som ved all annen vold. Også tradisjonell vold kan jo få en til å slite tungt psykisk i ettertid og med tradisjonell vold kan man være fysisk ødelagt i ettertid. Anonymkode: cd30a...b4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 10. oktober 2019 #172 Del Skrevet 10. oktober 2019 15 minutter siden, Thyra skrev: Hvorfor ikke?!? Fordi jeg syns ikke det. Det er veldig mange av barna som sliter med identiteten og identitetsfølelsen sin i større grad enn norskadopterte. Jeg kjenner flere utenlandsadopterte som sliter med å høre til, hvem de er, hvorfor er de her osv. Norskadopterte sliter ikke med de samme følelsene i samme grad. Det blir veldig synlig at man er adoptert når man ikke ser ut som resten av familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 10. oktober 2019 #173 Del Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, Rosetelys skrev: Fordi jeg syns ikke det. Det er veldig mange av barna som sliter med identiteten og identitetsfølelsen sin i større grad enn norskadopterte. Jeg kjenner flere utenlandsadopterte som sliter med å høre til, hvem de er, hvorfor er de her osv. Norskadopterte sliter ikke med de samme følelsene i samme grad. Det blir veldig synlig at man er adoptert når man ikke ser ut som resten av familien. Sikkert bedre å sulte ihjel og dø før man har fylt 6 😉 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #174 Del Skrevet 10. oktober 2019 Jeg håper Norge starter opp med oljeboring utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja ASAP! Anonymkode: 0e77c...5c7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #175 Del Skrevet 10. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ted Bundy, Joseph DeAngelo, Richard Ramirez, John Wayne Gacy, H.H. Holmes, Albert Fish, Elizabeth Bathory, Jeffrey Dahmer, Edmund Kemper. Ingen av disse kan anses som onde mennesker? Neivel... Anonymkode: fbf66...dcd Nei, men de har gjort det som i mine (og de fleste andres) øyne er forkastelige handlinger. De har likevel «bare» et annet syn på, eller et annet forhold til rett og galt enn de fleste andre. Det er mye mennesker har gjort tidligere, som i dag ville blitt sett på som grusomt. F.eks så giftet jo Muhammad seg med en 9 år gammel jente, og mange menn i vikingtiden hadde ikke særlig store problemer med å drepe hverandre. Hva som anses som rett og galt endrer seg hele tiden, noe som gjør at ondskap ikke eksisterer. Det er bare et begrep mennesker har konstruert. Anonymkode: 935bb...4e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #176 Del Skrevet 10. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de har gjort det som i mine (og de fleste andres) øyne er forkastelige handlinger. De har likevel «bare» et annet syn på, eller et annet forhold til rett og galt enn de fleste andre. Det er mye mennesker har gjort tidligere, som i dag ville blitt sett på som grusomt. F.eks så giftet jo Muhammad seg med en 9 år gammel jente, og mange menn i vikingtiden hadde ikke særlig store problemer med å drepe hverandre. Hva som anses som rett og galt endrer seg hele tiden, noe som gjør at ondskap ikke eksisterer. Det er bare et begrep mennesker har konstruert. Anonymkode: 935bb...4e2 Med den logikken eksisterer ikke samfunnet heller. Anonymkode: fbf66...dcd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #177 Del Skrevet 10. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: De som ikke vil gi, eller ikke gidder, gi blod bør ikke få blod selv. Samme gjelder organdonasjon. Er du ikke donor selv, får du heller ikke motta. Anonymkode: b9479...167 Jeg får ikke gitt blod. Er undervektig og har vært i u land over lengre tid nå nylig. Tenk om jeg hadde drevet med livreddende arbeid i et uland, og vært undervektig. Hadde ikke kunnet få blodoverføring engang 😂 lite gjennomtenkt den der eller..? Anonymkode: 98997...4e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #178 Del Skrevet 10. oktober 2019 42 minutter siden, Rosetelys skrev: Fordi jeg syns ikke det. Det er veldig mange av barna som sliter med identiteten og identitetsfølelsen sin i større grad enn norskadopterte. Jeg kjenner flere utenlandsadopterte som sliter med å høre til, hvem de er, hvorfor er de her osv. Norskadopterte sliter ikke med de samme følelsene i samme grad. Det blir veldig synlig at man er adoptert når man ikke ser ut som resten av familien. Jeg kjenner flere utenlandsadopterte som ikke sliter med identitetsfølelse. Jeg har aldri følt på det selv heller. Men jeg er litt uavhengig og trenger ingen å høre til. Jeg identifiserer meg ikke med verken foreldre eller venner. Jeg liker de for hvem de er og ikke hvem de tilhører. Jeg er meg selv. Jeg er ikke mammaen min eller andre sin. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så viktig hvem jeg kommer fra, eller hvor, eller hvem man likner på. Det er folk utenfra som skaper denne identitetsfølelsen. Om folk hele tiden får høre at: jøss du likner ikke på mammaen din, det var rart. Så vil personen tenke at det er viktig og begynne å tvile på seg selv. Om man hele tiden får høre fra andre mennesker at man er annerledes vil man tro at det er viktig og selv føle det. Kanskje er jeg litt psykopat, jeg har aldri brydd meg om hva og hvorfor alle mener det er viktig at jeg likner noen andre enn meg selv. Så det har jeg ikke brydd meg noe om. Har hørt det fra flere. Anonymkode: cf527...602 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 10. oktober 2019 #179 Del Skrevet 10. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere utenlandsadopterte som ikke sliter med identitetsfølelse. Jeg har aldri følt på det selv heller. Men jeg er litt uavhengig og trenger ingen å høre til. Jeg identifiserer meg ikke med verken foreldre eller venner. Jeg liker de for hvem de er og ikke hvem de tilhører. Jeg er meg selv. Jeg er ikke mammaen min eller andre sin. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så viktig hvem jeg kommer fra, eller hvor, eller hvem man likner på. Det er folk utenfra som skaper denne identitetsfølelsen. Om folk hele tiden får høre at: jøss du likner ikke på mammaen din, det var rart. Så vil personen tenke at det er viktig og begynne å tvile på seg selv. Om man hele tiden får høre fra andre mennesker at man er annerledes vil man tro at det er viktig og selv føle det. Kanskje er jeg litt psykopat, jeg har aldri brydd meg om hva og hvorfor alle mener det er viktig at jeg likner noen andre enn meg selv. Så det har jeg ikke brydd meg noe om. Har hørt det fra flere. Anonymkode: cf527...602 Jeg skrev heller ikke at det gjelder alle, men som gruppe opplever utenlandsadopterte dette i større grad enn innenlandsadopterte. Men nå var det ikke det denne tråden handler om, den handler om upopulære meninger, og det er det tydelig at min er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #180 Del Skrevet 10. oktober 2019 At hvis barn blir fratatt mor/foreldre pga omsorgsvikt eller noe så skal mor gå på tvangsprevansjon til barnet eventuelt får flytte hjem igjen. Kan ikke poppe ut barn som blir tatt fra de gang på gang. Anonymkode: c68a5...eff 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå