Gå til innhold

Farge på vinduskarmer

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har flekkmalt mine karmer som ikke har vært malt på mange år. Man kan ikke se forskjell i dagslys engang, men det er kanskje fordi jeg vasker dem jevnlig? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egghvit er den fargen som "hvite" møbler oftest er i. Vi har egghvit, både på tak og lister. Det ser hvitt ut, men er ferdig gulnet. En litt varmere tone som vi er veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flekkmalt mine karmer som ikke har vært malt på mange år. Man kan ikke se forskjell i dagslys engang' date=' men det er kanskje fordi jeg vasker dem jevnlig? :hoho:[/quote'] Flekkmalt karmene :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flekkmalt karmene :o

Ja? Er det så rart da? Jeg demonterte en list, fiksa en ledning og spikret på listen igjen. Flekkmalte så spikerne. Gidder da ikke male om hele den digre vinduskarmen pga. det! :roll:

Hvis man greier å legge malingen på i pene strøk og ikke i kladder, går det helt fint å flekkmale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja? Er det så rart da? Jeg demonterte en list, fiksa en ledning og spikret på listen igjen. Flekkmalte så spikerne. Gidder da ikke male om hele den digre vinduskarmen pga. det! :roll:

Hvis man greier å legge malingen på i pene strøk og ikke i kladder, går det helt fint å flekkmale.

Det viktigste er at du ble fornøyd. Hvis du synes det er ok med synlige sparkelhull og flekkmaling...da spiller det faktisk ingen rolle hva andre synes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har helhvite karmer og de er hverken blendende eller gulnete.

Nettopp!!! Helhvitt er flott! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du ble fornøyd.  Hvis du synes det er ok med synlige sparkelhull og flekkmaling...da spiller det faktisk ingen rolle hva andre synes. :)

Ingenting er synlig her. Det var jo faktisk poenget mitt i det første innlegget. Bare fordi du kanskje er dårlig til å sparkle og male pent, trenger ikke alle å være det, vet du. Maler du hele huset når du har dratt ut en spiker du, eller?

Hvis du skal slenge kommentarer siden, kan du godt gjøre det med vanlig font, slik at man slipper å myse. Lest blir det likevel, men du kan gjøre inntrykk av at du står for det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er synlig her. Det var jo faktisk poenget mitt i det første innlegget. Bare fordi du kanskje er dårlig til å sparkle og male pent, trenger ikke alle å være det, vet du. Maler du hele huset når du har dratt ut en spiker du, eller?

Hvis du skal slenge kommentarer siden, kan du godt gjøre det med vanlig font, slik at man slipper å myse. Lest blir det likevel, men du kan gjøre inntrykk av at du står for det du sier.

Hvis du ikke ser spikerhull som kun er malt over bør du skaffe deg briller. :ler:

Uansett....denne tråden handlet om hvilken farge som var penest på vinduskarmer...ikke mine eller dine malerkunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ser spikerhull som kun er malt over bør du skaffe deg briller. :ler:  

Uansett....denne tråden handlet om hvilken farge som var penest på vinduskarmer...ikke mine eller dine malerkunnskaper.

Herregud, er det mulig? :roll:

Hvis man gjør det pent, er det mulig å få det bra. Det er da du som dro mine malekunnskaper inn i tråden, ikke jeg. Jeg bare ga et råd til trådstarter om at det er lurt å ha en farge som er lett å få tak i senere, det spiller ingen rolle om det er spikerhull som skal males over eller om det er en helt ny karm som skal males! Makan til flisespikkeri. :roll:

Det er så mye hyggeligere med små fora der brukerne kjenner hverandre, der tør ikke folk å være så frekke. Takke seg til lukkede fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det mulig? :roll:
Ditto.

Kan vi avslutte? Jeg har sagt at det viktigste er at du selv blir fornøyd.

Jeg oppga en av grunnene til at det kan lønne seg å velge en litt annen hvitnyanse enn helhvitt når man skal male....og etter det var du "i gang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto.

Kan vi avslutte?  Jeg har sagt at det viktigste er at du selv blir fornøyd.  

Jeg oppga en av grunnene til at det kan lønne seg å velge en litt annen hvitnyanse enn helhvitt når man skal male....og etter det var du "i gang".

Kan godt avslutte jeg. Blandet meg ikke inn i et eneste av dine innlegg, kom bare med et råd jeg. Var ikke meningen å krangle, men jeg ble både provosert og lei meg over innlegget ditt. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nylig malt stua vår i lys antikk og innsidene av karmene + altandør i eggehvit. Det ble rett og slett lekkert. Vi liker fargen. Den er helt lys, og samtidig litt "myk"... Lykke til med fargevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt lys, og samtidig litt "myk"

Høres veldig fint ut....og det med "mykhet" er helt riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Eggehvitt er veldig fint :) Men til syvende og sist er det ikke SÅ stor forskjell på hvitfargene.

Bare en liten kommentar til deg sixx, synes du er rimelig usaklig og uhøflig i denne tråden. Unødvendige å antyde at andre har gjort dårlig håndverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare en liten kommentar til deg sixx, synes du er rimelig usaklig og uhøflig i denne tråden. Unødvendige å antyde at andre har gjort dårlig håndverk.

Susanne: Jeg tar gjerne direkte kritikk på pm....(jeg synes det blir dumt/"feil" å trøtte ut andre med det her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Susanne: Jeg tar gjerne direkte kritikk på pm....(jeg synes det blir dumt/"feil" å trøtte ut andre med det her).

Siden du ikke snakker om andres brillebruk på pm, så trodde jeg selvsagt du foretrakk å diskutere her :) Jaja, nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Hvis du har et moderne hus så kan det være veldig stilig med vinduskarmer i lys grått ... spesielt hvis du har en kald hvitfarge på veggene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...