Gå til innhold

Farge på vinduskarmer


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest hobbysnekkern

Skal pusse opp stua og trenger hjelp fra dere dyktige hobbysnekkere.

Hvilken farge er finest på vinduskarmer og lister eventuelt. Skal male stua i en lyslys farge. Ikke bestemt meg for den enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvit!

Da slipper du å male alt på nytt hvis du ikke husker fargenummeret neste gang du skal male en liten detalj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i en hvitnyanse...men helhvitt ville jeg skygget unna uansett hva jeg skulle ha malt....den blir for blendende (selv om den gulner raskt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror hvitt er lurt ja - spør hos forhandleren om en farge som ikke er for sykehushvit.

Men er jo gøy med f.eks. sorte kanter også da... Har en tante som er så flink med interiøret og hun hadde en sinnsykt kul leilighet med blant annet sorte karmer på badet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antikk hvit

Jeg syntes den fargen nesten ser møkkete ut... Vil man absolutt ikke ha helt hvitt, får man i hvert fall vurdere Lys Antikk Hvit. ;)

Vi har malt et helt furutak + alle lister helt hvitt... det er absolutt ikke

for blendende

Noop....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den fargen nesten ser møkkete ut... Vil man absolutt ikke ha helt hvitt, får man i hvert fall vurdere Lys Antikk Hvit. ;)

Vi har malt et helt furutak + alle lister helt hvitt... det er absolutt ikke

Noop....

Velvel....blendende er det nå da. :wink:

Når det f.eks. gjelder antikkhvitt...så kan den se skitten ut ved siden av helhvit...men det "skal" man jo ikke bruke...så da blir antikkhvitt helt fint. :ler:

(Har forresten også malt paneltak og lister i hvitnyanse...fint det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor "skal" man ikke bruke helhvitt?
Fordi det er blendende + at den gulner veldig fort.

Si du f.eks. skal skifte geriktene neste år....og har malt vindu og utforinger med helhvitt i år....hvis du da maler de nye geriktene med helhvit (altså ett år etter)...så vil den gamle helhvite se skitten ut i forhold til de nye geriktene...fordi den har gulnet. Et tips i så fall kunne vært å bruke eggeskallhvitt på geriktene.

Hvitnyanser som ikke er helt hvit holder bedre på fargen.

Uansett...så er det veldig rolig og pent med litt mer dempet hvitfarge. :)

(Uansett...det viktigste var at du malte paneltaket....ubehandlet er ikke ****) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Vi har helhvite karmer og de er hverken blendende eller gulnete.Fint det Arkana :wink:

(Spesielt det å se om de er gulnet er ikke akkurat lett å se hvis man ikke har noe helhvitt ved siden av da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Spesielt det å se om de er gulnet er ikke akkurat lett å se hvis man ikke har noe helhvitt ved siden av da)

Det er nettopp det vi har. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...