vigdis66 Skrevet 21. mai 2005 #1 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei! Er det noen som kan komme med noen anbefalinger om bra hoteller i Bangkok og Hua Hin og hva det koster? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 21. mai 2005 #2 Del Skrevet 21. mai 2005 Holiday Inn Silom i Silom Rd i Bangkok er et flott hotell (var der i mars i år), men ikke så billig. Året før bodde vi på et billigere hotell, det het Regency Park i Sukhumvit Rd 22, Soi 22. Det kostet ca 200 kr pr natt. Begge hotellene ligger i gangavstand til Skytrain, noe som er ypperlig i en sånn by med så mye trafikk. Altså: begge hotellene ligger i Bangkok. Ikke vært i Hua Hin. Et shoppingsenter du MÅ oppleve er MBK, enkelt å ta seg dit m skytrain, et must spør du meg! God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vigdis66 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 21. mai 2005 Takk skal du ha. Skal gå inn å se på begge hotellene. Har vært i Bangkok en en gang før, bodde da på Shangri-La, men kan tenke meg et annet sted denne gangen. Skal prøve å komme meg på shoppingsenteret, artig å gå å shoppe :-) eller bare se litt. Var du mye rundt å så i Bangkok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 21. mai 2005 #4 Del Skrevet 21. mai 2005 Takk skal du ha. Skal gå inn å se på begge hotellene. Har vært i Bangkok en en gang før' date=' bodde da på Shangri-La, men kan tenke meg et annet sted denne gangen. Skal prøve å komme meg på shoppingsenteret, artig å gå å shoppe :-) eller bare se litt. Var du mye rundt å så i Bangkok?[/quote'] Ja så ganske mye av byn første gangen, men i år var vi der for shoppingens skyld, fordi vi mellomlanda der etter 14 dgr i Vietnam. MBK er stedet du må gå, og d jeg spes. la merke til var at man fikk div klær/vesker/klokker osv til MYE lavere pris, uten å måtte prute! Vi pruta mye på div kveldsmarkeder v Patpong, og dagen etter, på MBK fant vi samme ting til lavere pris! Så MBK først, evt markeder etterpå! Det kongelige slottet var fantastisk å se. Jeg er ikke den typisk turist som valfarter alle museer osv, men d å leve i nuet og ta ting som d kommer er bedre synes jeg. Den liggende store Buddha-figur fikk vi ikke sett, dessverre. Får nemlig billett for både slott og buddah...men men, ikke alltid man har så god tid. En annen kul ting er å ta den folkelige, kollektive båtturen fra slottet og nedover mot Shrangri-La, mye kulere enn en typisk turistbåt til langt høyere pris. Morsom tur som varer ca 20 min. Og så går man på Skytrain endestasjon, Silom-linja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vigdis66 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 21. mai 2005 Takk for tipsene! Var på det kongelige slottet da jeg var der sist, det var kjempefint. Håper vi kommer oss til Thailand i februar og da skal jeg tilbake dit. Sist gang jeg var der var i mai 2000 og da orka jeg nesten ikke å gjøre noe p.g.a luftfuktigheten var så høy. Men uansett varme og luftfuktighet, så skal jeg se mer denne gang. Thailand er et flott land! Skal nok HELT sikkert få tid til en tur til MBK, selv om vi bare blir der i 2 dager (tror jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 21. mai 2005 #6 Del Skrevet 21. mai 2005 I Hua Hin er Hilton hotellet HELT FANTASTISK!!!! Beste hotellet jeg har bodd på ever! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vigdis66 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 21. mai 2005 Takk skal du ha! Var du på noen fine turer / utflukter da du var der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 21. mai 2005 #8 Del Skrevet 21. mai 2005 Takk skal du ha! Var du på noen fine turer / utflukter da du var der? Vi var ikke på noen utflukter. Annet enn at vi var i Bangkok i 4 dager, og da ble det endel. De har noe utfukter fra Hua Hin, men personlig syns jeg ikke det var så spennede. Er en elefant farm bl a. Ellers, hvis du ikke skal være så lenge i Bangkok, så kan man dra til Floating Market fra Hua Hin (det er ca midt mellom Bangkok og Hua Hin). Hvis du ikke har vært der før, så er det gøy, selv om det er veldig turistgreie da). Ellers var gikk vi langs stranda til Standing Buddha, som er en gedigen Buddha, omringet av ville apekatter. Også noen fine templer her. De arrangerer også turer til River of Kwai, opp mot Myanmar, dersom dette er av interesse. Pluss at de har noen snorkleturer til en strand ned mot Chumpon(?). I Hua Hin er det også et nattmarked(kveldsmarked) som er spennede å få med seg! Ang hoteller vil jeg anbefale å lese på www.tripadvisor.com ,den siden er helt genial!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darcy Skrevet 22. mai 2005 #9 Del Skrevet 22. mai 2005 Narai Hotel, Silom Road i Bangkok er helt OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *~vilde~* Skrevet 23. mai 2005 #10 Del Skrevet 23. mai 2005 Prøv denne siden: www.precisionreservation.com Her kan du om ikke annet lese om de mange ulike hotellene og du får en ide om standarden. Anbefaler deg et hotell nær skytrain. Landmark er et knallbra hotell med bra beliggenhet 1 min. ifra skytrain stasjonen. Pris ca. 600 kr. Det fins et vell av gode hoteller i prisklassen 4-600 kr. i Bangkok. I Hua Hin fins det også flere fine hoteller. Hilton og Sofitel (i øvre sjikt) ligger i Hua Hin sentrum, men nær stranden. (5-700 kr) Flotte hoteller begge to. 10 min. å gå fra sentrum har du Marriot Resort & Spa. Et av mine favoritthotell fordi stranden her er bedre. 4 km. syd for sentrum ligger Hyatt Regency. Fantastisk hotel med spektakulært bassengområde. Sklie, elver, kunstig sandstrand o.s.v. Litt langt fra sentrum, ca 10 min med taxi. Litt billigere, men bra: Peony hotel eller Thipuray City hotel. Begge forholdsvis nye, ca 3 stjerners. Billige, 2-300 kr. natten. Nær sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå