Gå til innhold

Rengjøring i dusjen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ææh

Har innebygd dusj med fliser. Hvordan får jeg bort det belegget som kommer i fugene og ellers rundt sluken osv. Belegget er nesten litt rosa og vemmelig!

Kost, klut, hvilket vaskemiddel osv.? Er redd jeg skurer bort hele fugene og silikonen ved dusjveggen når jeg bruker skurekost og jif...

Noen gode tips? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Étoile

Jeg har også sånn dusj, supertrikset mitt er som følger:

Lag en sterk blanding av Domestos fresh og vann, ca 50/50, og bruk en vanlig oppvaskkost til å gnikke og skure det litt på flisene. Ta på masse! La det virke ca 15 min, skrubb litt til hvis det trengs, og skyll av - voila!

JEg har prøvd alt mulig rart i den dusjen, skuresvamper og klorin +++, men Domestos-trikset er det som funker absolutt best, og så er det ganske enkelt og går fort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ææh

Tusen takk for svar! Har sendt mannen på butikken for å handle Domestos, så nå skal det bli rent hos oss! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånn dusj' date=' supertrikset mitt er som følger:[/quote']

Tusen takk for tips....vi får to innebygde dusjer....så dette rådet har jeg kopiert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

Leste i et tipshefte fra en flisebutikk at man bør gi flisene i dusjen en omgang med bilpolish i ny og ne. Da blir de mye lettere å holde rene, får ikke slike belegg. Kunne visstnok også med fordel brukes ved vask og badekar.

Men: Ikke bruk dette på golvflisene, de blir nemlig kjempeglatte og direkte farlig å gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Vi bruker en myk svamp,med vaskemiddel på. lar det virke en stund før vi tørker over med svampen. Funker fint, litt arbeid men pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har alltid brukt en svamp (slike todelte er rød/gul/blå på ene siden og har skuredel på andre siden) og jiff skurekrem. Det blir så rent og pent atte.

Ellers så har jeg begynt å nale veggene og gulvet i dusjen, og etter at jeg begynte med dette får jeg ikke slikt belegg i det hele tatt. Så nå bruker jeg stort sett bare vanlig sepevann, og går over med litt jiff en sjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...