Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har bestilt time til tidlig ultralyd i uke 13. Jeg var i uke 8, det var innvendig ul. Ønsker gjerne å ha med mannen i uke 13. Er det vanlig å ta med mannen så tidlig? Og er det innvendig eller utvendig ul? Kanskje dumme spørsmål, men er gravid for første gang.. ☺️

Anonymkode: c976f...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er å ha med mannen, men det kan i hvert fall være fint om man har mulighet. Vi bestilte ultralyd på et tidspunkt i uke 12 hvor begge hadde fri, slik at han kunne bli med. Min mann sier ultralyd gjorde graviditeten ble mer virkelig for ham som ikke følte den på kroppen. I tillegg ville det være godt å være begge hvis det skulle vise seg å være noe galt på ultralyden. 

Det er sannsynligvis utvendig i uke 13. Jeg har vært på en som var utvendig og en som var både utvendig og innvendig i uke 12.

Anonymkode: 2d331...619

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid hatt med mannen på tidlig ul. Jeg er tjukk og hadde innvendig også i uke 13.

Anonymkode: bb472...d79

• Liker 2
Skrevet (endret)

Min samboer var med på alle ultralydene 🙂 hadde en i uke 7 og uke 13. Så oul og privat i uke 26 for å bekrefte kjønn siden de ikke så det på 🙂 alle mine tul var innvendige. Det er ganske så normalt for spørs veldig hvordan livmoren ligger og om man har litt mer kroppsfett. Men det er ikke noe smertefullt 🙂

Endret av Zionnas
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er ganske lubben, men hadde utvendig ultralyd da jeg var 11 + 1. I uke 13 ville jeg forventet at den var utvendig. Men det spiller egentlig ingen rolle, det viktige er jo at dere får sett babyen.

Jeg ville tatt med mannen, hvis han kan.

Anonymkode: e2030...3c1

• Liker 1
Skrevet

Mannen er med på alle ultralyder.  Hadde nok blitt veldig skuffet om han ikke kunne bli med, selv nå med 4.barnet.  
er lubben, utvendig ultralyd i uke 13

Anonymkode: d1131...255

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt er mannen med. De kommer nok til å prøve med utvendig ultralyd når du er i uke 13. 

Anonymkode: d931b...d04

• Liker 2
Skrevet

Første svangerskap hadde jeg innvendig 11+6, nå hadde jeg utvendig 11+5. Mannen var med på begge, og for ham var det den dagen det ble virkelig. Håper dere får en flott opplevelse 💕

• Liker 1
Skrevet

Om det er innvendig eller utvendig kommer sikkert an på preferanse samt kvaliteten på utstyret til de som skal gjøre ultralyden. Jeg hadde en utvendig 9+6, ingen problem :) Jeg hadde med samboer på den, men det er sikkert 50/50 om det er vanlig eller ikke. Om det passer for han så er det jo bare koselig å ha han med tenker jeg :) 

• Liker 1
Skrevet

det er vanlig å ta med mannen fra første stund, du har laget barnet sammen med mannen la han. Hvorfor skal du skjerme han?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde med mannen på tidlig ultralyd i uke 13 :) Bestilte slik at han faktisk kunne bli med.

Tok først utvendig, men legen sa hun ville se enda bedre med innvendig, så da ble det det.

(Er normalvektig siden flere her nevner kroppstype).

Anonymkode: df3fa...e2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt med mannen på alt av ultralyd. 

Anonymkode: fd4ce...a94

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt bør mannen være med. Tenk om man får dårlige nyheter, vil du være alene da? 

Anonymkode: 9689d...708

• Liker 2
Skrevet

I første svangerskap hadde jeg innvendig da jeg var 11,5 uker, viste seg at det var en MA og jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis mannen ikke hadde vært der sammen med meg. 

Denne gangen hadde jeg innvendig da jeg var 7 og 9 uker og så utvendig da jeg var 12. 

Jeg vil tro det blir utvendig siden du er såpass langt på vei, men hvis man er overvektig kan fettet gjøre det vanskelig å få sett ordentlig utsiden. I tillegg avhenger det av utstyret til den som skal utføre undersøkelsen. Jeg ville helt klart hatt med mannen, det er jo like mye hans barn, og min mann satt med tårer i øynene da han hørte hjertelyden for første gang.

Anonymkode: 456e9...8af

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er vanlig. Jeg hadde med samboer på TUL i uke 7 også. Vi er jo sammen om dette og jeg ville ha han der i tilfelle dårlige nyheter. Har alltid hatt utvendig i uke 13, ingen problem. Har også hatt utvendig i uke 11. Har litt ekstra på magen. 

Anonymkode: 0ab30...613

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...