Gå til innhold

11. september


Megan

Anbefalte innlegg

Det er vel en liten vei å gå fra aldri å tørre å si et vondt ord om noen, til å bombe et land sønder og sammen.

Personlig synes jeg vi har diskutert innvandring i det vide og brede i mange år nå, men å diskutere på et grunnlag som sier at fundamentalister representerer alle muslimer, vil jo være det samme som å si at indremisjonen representerer alle nordmenn (eller læstadianere for den saks skyld).

Etter min oppfatning har USA vært krigshissere i mange år. Og det viser vel listen over "terrorstater" som de har satt opp. Alle stater som ikke støtter seg til kapitalismen, men har et annet styresett er oppført der. Er det riktig at USA skal bestemme politikken som blir ført i andre land. De legger ikke to fingre imellom for å støtte geriljasoldater økonomisk og treningsmessig i land der de finner det formålstjenlig.

Jeg synes også at det var en forferdelig handling, og jeg vil ikke gi min støtte til slike terrorhandlinger. Jeg vil dog heller ikke gi min støtte til utbombing av Afganistan.

Når det er sagt, tror jeg også vi må spørre oss hvorfor det skjedde. Hvorfor er USA hatet av så mange mennesker på denne jord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at det ikke bare var amerikanere som døde da. Og ikke bare amerikanere som synes dette var en forferdelig katastrofe!

Dette rammet store deler av verden (gjentar meg selv nå men.... :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall glad for at det finnes et land som gjør noe.

Noe riktig.

Noe galt.

Istedenfor en verden hvor ALLE var bedrevitere og som satt og nippet til vinen og sa "akk, ja."

Takk gud og lov for at de "intellektuelle" bare finnes på papir.

(Forresten. Hadde de vært i stand til noe annet??)

Hilsen en som hverken er Amerika- eller Israeltilhenger, men prøver frebrislkt å holde seg nøytral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være antiamerikansk har vært "moderne" på venstresiden her i landet siden Vietnam,og det går visst ikke over....

Men hvem er det som stiller på stortinget i jeans og jeansjakke (selve symbolet på amerikansk påvirkning over hele verden)?Jodda,det er de unge SV,ere.Mens de nipper til Colaen sin .....

PS. Dette betyr ikke at jeg veldig pro-amerikansk,men den der "USA er djevelen"-holdningen mange har er faktisk litt patetisk,når vi vet at Norge er det mest amerikanskpåvirkete land utenfor Nordamerika... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi vet at Norge er det mest amerikanskpåvirkete land utenfor Nordamerika... :wink:
Hvor har du det fra? Det hadde vært interessant å se en undersøkelse som viser at Norge er det mest amerikanskpåvirkede landet utenfor Nordamerika. Hvordan måles påvirkningsgrad, forresten?

Har du vært på Island? Ut fra egen erfaring vil jeg påstå (har ikke noe vitenskapelig belegg for det) at Island må være det mest amerikanskpåvirkede landet i Nordeuropa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en her som nevnte Cuba krisen det er ganske inntresant. Hvet dere grunnen til at Cuba ble alliert med Sovjetunionen for det var i utgangspunktet ikke nødvendigvis Castros ønske. Men den Presidenten som Castro styrtet var en meget grusom og undertrykkende diktator som ble støttet av USA. Da han ble styrtet så nektet USA å ha noe med Cuba å gjøre fordi de hadde kastet den sluberten som de ville ha. Og når Cuba ble støtt ut i kulden av USA hadde de ikke noe valg men måtte gå til Sovjet. Du kan også se Chile i 1972 ble den lovlig valgte president Alleende styrtet av Pinotche med USAs hjelp fordio ahn var sosialistis og styrer som ønsker en rettferdig fordeling har USA aldri likt. Alt til de rike har altid hvert deres motto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva er vi?

Vi som protester mot morsmelka vår og aldri- aldri tør å si noe vondt om muslimer. (Da kan man bli oppfattet som FRP)

Som om ingen her i landet sier noe vondt om muslimer? Eller islam? Selv synes jeg ikke noe særlig om hverken islam eller kristendommen. -Eller jødedommen for den saks skyld, men det i grunn en annen sak.

Jeg er enig at det er sånn velig mye, at dersom man sier noe mot en som ikke er norsk, så blir man stemplet som rasist, men mange sier da imot likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...