Gå til innhold

meg mot bygda

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest meg mot bygda

Først får man innført nye retningslinjer i kommunen for informasjon til foreldrene fra barnehage. Deretter risikerer man å miste omsorgsretten til sine barn, fordi barnehagen mener man er en slik dårlig omsorgsperson.

Jaja, lykke til nye innflyttere. Jeg har risikert mye for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia

Man mister ikke omsorgsretten fordi barnehagen mener ditt eller datt om deg.

Det er andre tar avgjørelsen om du mister omsorgsretten, ikke barnehagen barnet ditt går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mot bygda

Jeg har aldri sagt noe om at barnehagen avgjør omsorgsretten. Men bare det at de tenker at jeg har dårlige omsorgsevner og faktisk melder meg til BV sier sitt, mener jeg! Dessuten har jeg i det hele tatt svært liten tillit til fagfolk på bygda, uansett hvem som innehar stillinger. Der er det om å gjøre å smile pent og aldri stille spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mot bygda

Hjelper det å flytte? Da overfører man bare saken videre. Dessuten kjemper hele bygda for at ungen skal bli fastboende der. Og det er ikke måte på hva en får høre om hvor grusomt det er for ungen å skulle besøke meg som faktisk har flyttet; her står styrer i spissen som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg mot bygda

Jeg har ikke tenkt å leve med det.

Jeg akter ikke å la ungen leve i et slikt bygdesamfunn. Regner med at det blir rettsak, meg mot bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt noe om at barnehagen avgjør omsorgsretten. Men bare det at de tenker at jeg har dårlige omsorgsevner og faktisk melder meg til BV sier sitt' date=' mener jeg! Dessuten har jeg i det hele tatt svært liten tillit til fagfolk på bygda, uansett hvem som innehar stillinger. Der er det om å gjøre å smile pent og aldri stille spørsmål.[/quote']

Hvis barnehagen mener at du ikke er egenet som omsorgsperson - har de faktisk plikt til å varsle barnevernet om dette. Hvis de ikke hadde gjort det ville de forsømt på en alvorlig måte - i forhold til BARNET.

Det at du har lite tiltro til fagfolk i bygda du bor i er jo selvfølgelig trist - men hvis du er samme gjest som har tatt dette opp tidligere (er du ikke det - så beklager jeg at jeg har tolket det sånn)

- kan det kanskje tenkes at det ikke er alle andre det er noe feil med - men kanskje det faktisk er du som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen har ved lov plikt til å informere begge foreldrene hvis det er ønskelig, jamfør barneloven § 47. De har også plikt til å melde fra til barnevern hvis de mistenker omsorgssvikt, jamfør barnehageloven § 23.

Hvis du føler du ikke kan stole på fagpersonellet i bygda er det leit. Min erfaring er dog at kommunikasjon går begge veier. Møter man opp med negativ og fiendtlig holdning, kan man fort få en slik holdning tilbake. Har du virkelig grunn til å tro at styrer i barnehage er imot deg, kan du velge å ta barnet ut av barnehagen, evt. melde styrer inn for kommunen eller fylkesmannen. Barnevernet kan klages inn til fylkesmannen hvis du føler de gjør deg urett. Men, som sagt:kommunikasjon går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mot bygda

All kritikk fra barnehage til bv går på min konflikt med de, dette har ingenting med BARNETS ve og vel å gjøre. Jeg har stilt opp på alt de har sagt og forslått, men blir kritisert for å stille spørsmål.

Selvsagt kan det tenkes at det er meg det er noe galt med, og at om jeg kritiserer de rundt meg så tror jeg at jeg er feilfri selv mens alle andre har feil. Regner imildertid med ar dette vil vise seg om jeg faktisk er en slik person som dere her inne i alle år har sagt at jeg er, nå som jeg har flyttet og må forholde meg til nye folk. Skal holde dere løpende orientert.

Tenk om det viser seg at det faktisk var folk på bygda det var noe galt med......hva sier dere da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mot bygda

Jeg skal gjøre hva jeg kan for å få fjernet disse folka fra sine stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om det viser seg at det faktisk var folk på bygda det var noe galt med......hva sier dere da??

Det vil vi jo aldri få vite, vil vi?

Jeg forstår bare ikke at du orker å fortsette å stange hodet i veggen - du kommer jo ikke videre?

Flytt og lev det livet du mener at du ønsker og fortjener. Slik du fremstiller tingene kan det ikke være bra verken for deg eller barnet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All kritikk fra barnehage til bv går på min konflikt med de, dette har ingenting med BARNETS ve og vel å gjøre. Jeg har stilt opp på alt de har sagt og forslått, men blir kritisert for å stille spørsmål.

.. men da har det vel ikke vært noe problem i forhold til BV .. og da er det jo bra å se at de gjør jobben sin - sjekker bekymringsmeldinger - og avviser når det er grunnløst

Hva skal vi si?? .. det var bra du flyttet ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg mot bygda

Det vil vi jo aldri få vite, vil vi?

Jeg forstår bare ikke at du orker å fortsette å stange hodet i veggen - du kommer jo ikke videre?

Flytt og lev det livet du ønkser. Slik du fremstiller tingene kan det ikke være bra verken for deg eller barnet ditt!

Dere vil kanskje aldri få vite det, men dere har jo ingen problemer med å stille dere kritiske til meg, og betvile min framstilling. Har jo fått noen personkarakteristikker opp gjennom tiden her inne. Hvorfor skulle det være vanskeligere å svelge om jeg har rett, og at jeg forteller om det, enn det motsatte??

Dessuten har jeg flyttet og begynt et nytt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mot bygda

Du sa at barnehagen hadde plikt til å melde fra til bv dersom de mente min omsorgsevne gikk ut over ungen. DE burde jo ha såpass kompetanse at de ser at all kritikken de kommer med går på konflikten mellom oss voksne. Dessuten har jeg som sagt gått med på alt de har foreslått, selv om jeg ikke akkurat danser gledesstrålende og lar vær å stille spørsmål......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest meg mot bygda
Hvor mange ganger har du flyttet?

Hva mener du? Jeg er en stabil person og flytter ikke rundt som en annen omstreifer.....har kun flyttet en gang etter at jeg flyttet fra barnets far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Jeg er en stabil person og flytter ikke rundt som en annen omstreifer.....har kun flyttet en gang etter at jeg flyttet fra barnets far.

Ok, jeg bare lurte. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Dessuten har jeg flyttet og begynt et nytt liv!

Hvis du har begynt et nytt liv så skjønner jeg ikke hvorfor du fortsetter å gnåle om akkurat den samme saken fremdeles. Du kommer jo ikke med noe nytt. Det er samme problemstilling i tråd etter tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mot bygda

Fordi dette har gått sånn inn på meg, det har vært helt jævlig. Og også fordi jeg ikke bare måtte kjempe mot min eks og eks-svigerfamilie, men også mot alle andre i den lille bygda...det har vært forferdelig tungt.

Dessuten er det ikke samme problemstilling. Jeg sier jo at jeg har risikert en del, og ikke minst hatt mange dårlige opplevelser, men at noe av det jeg har gjort vil komme andre innflyttere til gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...