Trøndere1 Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Har dere som er hundeeiere forståelse for at noen ikke ønsker hverken å hilse eller bli oppsøkt av hundene deres. Reflekterer dere over at andre mennesker ikke ønsker hunder som hopper opp og skitner til klær å sirkler rundt og bjeffer. Jeg opplever at det er blitt et lite krav i samfunnet at alle skal like og respektere alle former for hundehold. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg respekterer det. Holder hunden min i kort bånd ved passeringer. MEN, du har også selv ansvar for å varsle at du ikke vil hilse. Hvis du sier klart i fra FØR hunden kommer bort til deg, så går det jo bra. Anonymkode: 0aa57...90c 1
Ripshagen Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 Så spennende da. Vær så snill; fortell mer. 2
Trøndere1 Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2019 Det går jo bra med slike ansvarlige hundeeiere som deg, men det finnes jo de som lar hunder gå løse uten bånd. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Når vi får besøk, så er jeg og min familie gjort oss godt bevisste på hvem som liker hund og hvem som ikke vil ha dem nær seg. Derfor får ikke hunden vår gå bort til onkelen vår, som ikke kan fordra hunder, men får gå til dem som har lyst han skal komme bort. Det er akkurat som katten min. Jeg kan bable om ham til vilt fremmede, men presser han ikke opp i fjesene deres. Anonymkode: fbf58...61b
Trøndere1 Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når vi får besøk, så er jeg og min familie gjort oss godt bevisste på hvem som liker hund og hvem som ikke vil ha dem nær seg. Derfor får ikke hunden vår gå bort til onkelen vår, som ikke kan fordra hunder, men får gå til dem som har lyst han skal komme bort. Det er akkurat som katten min. Jeg kan bable om ham til vilt fremmede, men presser han ikke opp i fjesene deres. Anonymkode: fbf58...61b Det er slike holdninger jeg etterlyser fra flere hundeeiere. 👍👍👍 1
Gjest O.G. Skrevet 6. oktober 2019 #7 Skrevet 6. oktober 2019 18 minutter siden, Trøndere1 skrev: Har dere som er hundeeiere forståelse for at noen ikke ønsker hverken å hilse eller bli oppsøkt av hundene deres. Reflekterer dere over at andre mennesker ikke ønsker hunder som hopper opp og skitner til klær å sirkler rundt og bjeffer. Jeg opplever at det er blitt et lite krav i samfunnet at alle skal like og respektere alle former for hundehold. Huh?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Skrevet 6. oktober 2019 Og så er de som tror de skal få lov til å hilse på alle hundene de vil. Det var en godt voksen mann i dag, sammen med kona og var nærmere førti-årene, som satte seg på huk og åpnet armene sine for den lille tibetanske spaniel valpen vår. Ikke tok han hensyn til sine egne hunder, som ble aggressive og bjeffet, men skulle så absolutt hilse på vår hund. Anonymkode: fbf58...61b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Skrevet 6. oktober 2019 25 minutter siden, Trøndere1 skrev: Har dere som er hundeeiere forståelse for at noen ikke ønsker hverken å hilse eller bli oppsøkt av hundene deres. Reflekterer dere over at andre mennesker ikke ønsker hunder som hopper opp og skitner til klær å sirkler rundt og bjeffer. Jeg opplever at det er blitt et lite krav i samfunnet at alle skal like og respektere alle former for hundehold. Ja. Man ser det gjerne på kroppsspråket om noen er redde for hunder Anonymkode: cd261...fd1
Viktualia Skrevet 6. oktober 2019 #10 Skrevet 6. oktober 2019 26 minutter siden, Trøndere1 skrev: Har dere som er hundeeiere forståelse for at noen ikke ønsker hverken å hilse eller bli oppsøkt av hundene deres. Refl Jeg har som utgangspunkt at ingen ønsker å hilse på bikkja. Så får de som vil vise det tydelig eller si det. 3
Ullvott Skrevet 6. oktober 2019 #11 Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Jeg er hundeeier og har full forståelse for dette. Min tilnærming er at ingen ønsker å hilse på inntil det motsatte er bevist, altså at de oppsøker oss aktivt og spør. Jeg misliker selv at hunder hopper, slikker, bjeffer uavbrutt eller stempler rene klær med skitne labber. og som får lov av eierne sine å opptre på den måten. Jeg er glad i hunder, men har slett ikke lyst til å hilse på alle hunder jeg treffer til enhver tid. Endret 6. oktober 2019 av Ullvott 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #12 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg er sååå lei av å dra på besøk til venner og bli sittende med hundene deres klengende på meg, selv om jeg gir tydelig beskjed om at dyret skal bort fra meg. Enda lurer de på hvorfor man ikke gidder å komme på besøk (og det er ikke bare i ett hjem det hender) 😖 Anonymkode: b4c4b...fa4 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #13 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg har nettopp flyttet tilbake til Norge og sjokkerende hvor mange hundehatere det er her! Norge er rimelig middels mht hundehold, interesse etc . Og NEI jeg gir f i hundehatere/de som burde gå til psykolog. Anonymkode: 3ec45...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #14 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg tenker det samme om unger 😂 Neida men forstår deg. Elsker hunder men er ikke alltid man vil ha de i tryne. Anonymkode: 62fa8...7fa 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #15 Skrevet 7. oktober 2019 Til TS. Jeg lever som jeg inntil nylig gjorde i et mer sivilisert sted enn Oslo. De som er redde for hunder får gå ut i gaten når jeg kommer. Og aldri i verden om jeg slutter å ha hundene mine løse. ALDRI gjennom 5 år har der vært et problem og folk som TS får ta fatt i egen psyke. Anonymkode: 3ec45...4a7 1
Trøndere1 Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #16 Skrevet 7. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til TS. Jeg lever som jeg inntil nylig gjorde i et mer sivilisert sted enn Oslo. De som er redde for hunder får gå ut i gaten når jeg kommer. Og aldri i verden om jeg slutter å ha hundene mine løse. ALDRI gjennom 5 år har der vært et problem og folk som TS får ta fatt i egen psyke. Anonymkode: 3ec45...4a7 Er det andre lover, regler og forskrifter du synes gjelder for andre men ikke for deg ? 3
Sirah Skrevet 7. oktober 2019 #17 Skrevet 7. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til TS. Jeg lever som jeg inntil nylig gjorde i et mer sivilisert sted enn Oslo. De som er redde for hunder får gå ut i gaten når jeg kommer. Og aldri i verden om jeg slutter å ha hundene mine løse. ALDRI gjennom 5 år har der vært et problem og folk som TS får ta fatt i egen psyke. Anonymkode: 3ec45...4a7 Hvorfor kan du ikke ha hundene dine i bånd når du er i området hvor det ferdes mye folk? Det burde være et minstekrav. Jeg har hunder selv og har de også mye løse, men jeg har full forståelse for at ikke alle syntes de er like fantastiske som meg. Kommer det mennesker og/eller dyr kaller jeg de alltid til meg og tar på bånd/holder de ved fot frem til at vi har passert de andre menneskene. Mine hunder er over gjennomsnittet sosiale og om jeg ikke passer på kan de fint finne på å overøse fremmede mennesker med både kos, sikkel, søle og kjærlighet. Skal vi hundeeiere bli respektert er det regel nummer en og respektere andre mennesker tilbake. Jeg liker ikke selv å bli "overfalt" av hunder jeg ikke kjenner "som bare vil hilse" på samme måte som jeg ikke ønsker at et fremmed barn skal løpe eller sykle omtrent inn i meg og mine hunder. 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #18 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg respekter folk som ikke liker hunder opp til et vist punkt. Går ofte med løs hund og den er ikke interessert i oppmerksomhet eller å hilse på fremmede mennesker. Hvis det er en small vei så roper jeg in hunden å går ut til siden. Har opplevd å treffe hysteriske personer som kjefter på meg å sier hunden kan hoppe opp i barnevogn å drepe barnet deres, dette når min hund har vært under kontroll og oppført seg eksemplarisk. Når folk spør på en høflig måte så kan jeg ta hunden i bånd til vi har passert, hvis noen kjefter uten grunn gir jeg ***** å vi går bare videre å ignorerer personen. Bånd er en falsk trygghet å personlig syns jeg det er viktig å lære hunden hvordan den skal oppføre seg når den er løs. Anonymkode: 3856f...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #19 Skrevet 7. oktober 2019 31 minutter siden, Trøndere1 said: Er det andre lover, regler og forskrifter du synes gjelder for andre men ikke for deg Jeg opptrer som folk gjør i siviliserte byer i verden. Betyr null at nervevrak ikke takler det. Sorry , sånn er det. 99.9% av normalt fungerende mennesker gleder seg over hunder( mindre prosent i Norge...) så promillen får holde seg inne. Er skikkelig kriminell liksom!😛 Anonymkode: 3ec45...4a7 1
Trøndere1 Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #20 Skrevet 7. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opptrer som folk gjør i siviliserte byer i verden. Betyr null at nervevrak ikke takler det. Sorry , sånn er det. 99.9% av normalt fungerende mennesker gleder seg over hunder( mindre prosent i Norge...) så promillen får holde seg inne. Er skikkelig kriminell liksom!😛 Anonymkode: 3ec45...4a7 Så du velger utfra eget ståsted å følge lover å regler som du synes passer deg. Det vil jo fungere bra i lengden i såkalte siviliserte samfunn. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå