AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Del Skrevet 6. oktober 2019 Her i fredrikstad er det tydeligvis en vei uten fartsgrense, hvor fort kan man da egentlig kjøre?? Dette vurderes jo selvsagt forskjellig av samtlige bilister, 50 for en bilist kan virke fort mens for andre kan 90 virke helt greit. Kan ikke forstå at det ikke er fartsgrenser på alle veier, dette er jo bare latterlig om hver enkelt bilist avgjør selv hva de mener er rett hastighet. Jeg viste faktisk ikke om denne veien selv og ei heller at det finnes veier i norge uten fartsgrenser! Så nå lurer jeg på, vet du om flere veier i norge som ikke har fartsgrenser? Og hva synes dere om at det ikke er fartsgrenser på en vei i bynære områder dom det torp er? Anonymkode: d9a81...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Del Skrevet 6. oktober 2019 80 om det ikke er tettbygd strøk. Anonymkode: 1f78d...9f7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. oktober 2019 #3 Del Skrevet 6. oktober 2019 Jeg lærte i min tid at veier uten fartsgrense har en fartsgrense på 80 km i timen, og har forhold meg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Del Skrevet 6. oktober 2019 Veier uten fartsgrense i tettbebygd strøk har 50 og utenfor tettbebygd strøk har 80. Har du ikke lappen? Anonymkode: 546c6...ba7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bilkjører Skrevet 6. oktober 2019 #5 Del Skrevet 6. oktober 2019 50km/t i tettbygd strøk, 80 km/t utenfor tettbygd strøk. Alle andre fartsgrenser er alltid skiltet. Kjører du virkelig bil og vet ikke om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #6 Del Skrevet 6. oktober 2019 Det stemmer nok ikke. I Norge er generelle fartsgrense 80 (50 i tettbygd strøk) Jeg vil tro det du viser til betyr at det pr idag ikke er ANGITT fartsgrense på stedet. Men derfor faller det inn under de generelle fartsgrensene.. Anonymkode: 20552...c07 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 6. oktober 2019 #7 Del Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Alle veier har fartsgrense. Trenger ikke være skiltet. Om skilting mangler avh grensen av om dette er i tettbygd strøk eller ikke. I listen over betyr det bare at det ikke er skiltet. Endret 6. oktober 2019 av skrue 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Del Skrevet 6. oktober 2019 Akkurat nå, Gjest Bilkjører skrev: 50km/t i tettbygd strøk, 80 km/t utenfor tettbygd strøk. Alle andre fartsgrenser er alltid skiltet. Kjører du virkelig bil og vet ikke om dette? Det lurte jeg også på! Det ee jo noe av det viktigste jeg huskee fra da jeg tok lappen. Anonymkode: c1ba7...74f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 Skrevet 6. oktober 2019 #9 Del Skrevet 6. oktober 2019 Uansett, selv om ikke er skiltet og utenfor tettbyg strøk, så skal man alltid kjøre defensivt. Man har altså ikke rett til å bure på i 80 på en smal vei om det er folk i veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Del Skrevet 6. oktober 2019 Minimum 80 utenfor tettbygd strøk. Anonymkode: c35fa...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #11 Del Skrevet 6. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Minimum 80 utenfor tettbygd strøk. Anonymkode: c35fa...395 MAKS 80, din tulling. Anonymkode: e648c...8db 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #12 Del Skrevet 7. oktober 2019 Du har fått mange riktige svar, så jeg vil bare legge til at jeg ofte kjører på sånne veier som ikke har noen fartsskilt. Og så lurer jeg på om du mener at "slutt på 60"-skilt betyr at det ikke er fartsgrense? Anonymkode: 5da53...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 7. oktober 2019 #13 Del Skrevet 7. oktober 2019 På 6.10.2019 den 9.52, AnonymBruker skrev: Her i fredrikstad er det tydeligvis en vei uten fartsgrense, hvor fort kan man da egentlig kjøre?? Dette vurderes jo selvsagt forskjellig av samtlige bilister, 50 for en bilist kan virke fort mens for andre kan 90 virke helt greit. Kan ikke forstå at det ikke er fartsgrenser på alle veier, dette er jo bare latterlig om hver enkelt bilist avgjør selv hva de mener er rett hastighet. Jeg viste faktisk ikke om denne veien selv og ei heller at det finnes veier i norge uten fartsgrenser! Så nå lurer jeg på, vet du om flere veier i norge som ikke har fartsgrenser? Og hva synes dere om at det ikke er fartsgrenser på en vei i bynære områder dom det torp er? Anonymkode: d9a81...835 Jeg håper ikke du har førerkort... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #14 Del Skrevet 8. oktober 2019 På 7.10.2019 den 10.18, WCKD skrev: Jeg håper ikke du har førerkort... Jo jeg har sertifikat og har aldri vist at det finnes veier uten fartsgrense, det er jo helt sykt Anonymkode: d9a81...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 8. oktober 2019 #15 Del Skrevet 8. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo jeg har sertifikat og har aldri vist at det finnes veier uten fartsgrense, det er jo helt sykt Anonymkode: d9a81...835 Det ER fartsgrense der. 50 hvis tettbebygd strøk og 80 hvis ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 8. oktober 2019 #16 Del Skrevet 8. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo jeg har sertifikat og har aldri vist at det finnes veier uten fartsgrense, det er jo helt sykt Anonymkode: d9a81...835 Vel, det finnes ikke veier uten fartsgrense i Norge, så det som er sykt er at du har førerkort uten å få med deg dette! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå