Gå til innhold

Å spise hesten sin...

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 timer siden, Sol70 skrev:

Det går an å finne ut hva den var syk med om hun har blogg eller noe...?

Hvorfor interessert i det? 

Anonymkode: ce6d8...63f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor interessert i det? 

Andre spør om det, ikke jeg.

Skrevet

Jeg har hatt hest nesten hele livet, men kunne aldri ha spist de. Jeg har spist spekepølse med hest, null problem! Men kunne ikke spist MINE hester. Det hadde vært som å spise en venn. Tror ikke noen av mine hestevenner heller kunne gjort det (voksne damer). Tenker vel egentlig at hun her må ha en skrue løs om det er lov å si🙈

Har hatt små flokker med sauer og geiter også, som jeg har gitt navn og koset med. Men de har vært ok å spise for de var gårdsdyr, "mat", og jeg visste at det skulle skje... 

Anonymkode: f273f...4ca

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt hest nesten hele livet, men kunne aldri ha spist de. Jeg har spist spekepølse med hest, null problem! Men kunne ikke spist MINE hester. Det hadde vært som å spise en venn. Tror ikke noen av mine hestevenner heller kunne gjort det (voksne damer). Tenker vel egentlig at hun her må ha en skrue løs om det er lov å si🙈

Har hatt små flokker med sauer og geiter også, som jeg har gitt navn og koset med. Men de har vært ok å spise for de var gårdsdyr, "mat", og jeg visste at det skulle skje... 

Hun har ikke en skrue løs,hun har bare et annet syn på ting enn du. Hvis du tenker med hjernen og ikke hjertet, er det da best å spise en hest som hadde det bra og ble avlivet fordi det ikke var en annen mulighet, eller er det bedre å spise en gris som har vokst opp på et betonggulv, aldri sett sola, og som har blitt stuet sammen med andre griser og till slutt blitt gasset i hel i panikk og dødsangst? 

• Liker 6
Skrevet
På 6.10.2019 den 8.32, Geirfuglen skrev:

Man skal selvsagt aldri true noe på livet for noe sånt, det er helt sykt.

Samtidig ble jeg skikkelig kvalm og uvel da jeg leste artikkelen og så bildene. 

Hvorfor? Jeg spiser kjøtt, både gris, ku og lam. Og kylling. Hvorfor reagerer du på at noen spiser en hest som uansett måtte slaktes? Fordi hun var glad i hesten så skulle hun ikke ha spist den? Er det bare dyr som er så heldige å ha en eier som ikke skal bli spist? Ikke så nøye med grisene, kyllingene og alle de andre dyrene som ingen har et eierforhold til? Jeg blir kvalm av din holdning og jeg spiser kjøtt! Merkelig form for logikk...

Anonymkode: 75797...0cb

• Liker 2
Skrevet
På 6.10.2019 den 8.32, parmanoia skrev:

Enig. Bra utnytting av ressurser. Dessuten er hestekjøtt godt. Og dyret hadde et godt liv før det endre sine dager som hestepølse. 

Folk er så dumme og lettantennelige. 

Helt enig. Hesten til denne jenta hadde det ti ganger bedre før den ble slaktet enn veldig mange andre dyr vi alle her inne spiser. Fy f.. .blir så sint over folks dobbeltmoral. Jeg spiser kjøtt men om naboen spiste katten sin etter avliving hadde ikke brydd meg, det viktigste er at dyret har hatt et godt liv. 

• Liker 2
Skrevet
På 6.10.2019 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Det er mye mindre problematisk å spise en hest som har levd ett godt liv og må avlives på grunn av skade enn å spise den vanlige kyllingen eller grisen man kjøper i butikken.

Anonymkode: f099a...0dc

Denne!!1

• Liker 2
Skrevet
På 6.10.2019 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på å spise kjøtt og sitt eget kjæledyr. 

Forklar forskjellen. Ikke med følelser men med logikk. 

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi hun har et annet syn på ting enn deg så har hun en skrue løs? Det er jo en fin innstilling til andre mennesker. Hva med å bare godta at ikke alle er som deg? 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så fordi hun har et annet syn på ting enn deg så har hun en skrue løs? Det er jo en fin innstilling til andre mennesker. Hva med å bare godta at ikke alle er som deg? 

Det er jo rimelig spesielt å legge ut bilder i sosiale medier av henne og hesten, og av hesten oppskjært, stekt og med mango. Da PRØVER man å provosere,.

Anonymkode: c729a...988

Skrevet

æsj, synes det er kvalmt  å spise ett dyr man er glad i og har vært nært knyttet til, så jeg forstår ikke at hun klarte det.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan tror du samfunnet hadde blitt dersom man skulle gitt blaffen i følelser og bare gjort alt ut fra logikk ? Det hadde sikkert vært kjempeflott med et samfunn bestående av sosiopater!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen på forholdet du har til ett dyr som du har tatt vare på fremfor et helt ukjent dyr, er jo betinget av fraværet/tilstedeværelse av følelser. 

Og dette handler jo ikke om at folk reagerer på at noen har spist hest, folk reagerer på at noen har spist kjæledyret sitt. 

Hun har hatt en følelsesmessig relasjon og syns samtidig det ikke er noe problem å spise det. 

Folk syns det er vanskelig å relatere seg til det. Folk flest vokser ikke opp på gård, så grensene mellom kjøtt og kjæledyr er veldig klare. 

Du har et annet forhold til det når du er bonde, og siden bonder er i mindretall i Norge så reagerer folk. Enkelt og greit.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo rimelig spesielt å legge ut bilder i sosiale medier av henne og hesten, og av hesten oppskjært, stekt og med mango. Da PRØVER man å provosere,.

Nei man PRØVER ikke å provosere, kanskje du lar deg provosere, men jeg tenker her at hun prøver å åpne opp for at det faktisk er muligheter for å skaffe mat på andre måter enn den tradisjonelle «sende dagros til slakt» metoden. Det å benytte seg av de ressursene man har tilgjengelig er noe vi skulle begynt med for lenge siden. 

• Liker 2
Skrevet

Konklusjonen er vel at det er ytterst skjelden folk flest i Norge er virkelig sultne nå til dags. 

Anonymkode: 820f1...156

Skrevet
På 8.10.2019 den 14.31, AnonymBruker skrev:

Å herregud så mye folk irriterer meg!

Her gir dere en solid faen i griser som blir gasset ihjel når de er 6 måneder eller kyllinger som blir så feite at bena deres knekker under dem, bare for at dere skal få bacon og nuggets. Men en jævla hest som har hatt et kjempebra liv, skal dere på død og liv bry dere om! Hva med å sende drapstrusler til dere selv? 

Anonymkode: 5cc99...f8b

Kognitiv dissonans på sitt beste

Anonymkode: 4277e...4be

Skrevet

Jeg ser absolutt ikke noe problem. Hadde jeg vært der, så hadde jeg spurt om jeg kunne få smake.

• Liker 1
Skrevet
På 11.10.2019 den 10.38, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du samfunnet hadde blitt dersom man skulle gitt blaffen i følelser og bare gjort alt ut fra logikk ? Det hadde sikkert vært kjempeflott med et samfunn bestående av sosiopater!

Man kan være kjempeglad i kjæledyret sitt og sørge, men likevel spise kjæledyret sitt. Hesten var død så hvorfor er det så forferdelig ille? Det er så latterlig dobbeltmoralsk å grøsse over at noen spiser et kjæledyr som har vært fritt hele livet og som ikke fikk en pinefull død, og så sitter du helt uten samvittighet og gnasker i deg kjøtt fra matbutikken som har hatt et miserabelt liv. Mange dyr værer død når de er på slakteriet. En gris ble kokt levende siste Mattilsynet var på tilsyn i Norge. Og du snakker om å være psykopat.. jaja. Slakteriet ble ikke engang stengt. Jeg har mer forståelse for de som ikke spiser industrikjøtt enn ei som spiser hesten sin. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...