AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 ...det bør vel være helt greit og ikke noe man skal trues på livet for? https://www.dagbladet.no/nyheter/fb-sjokk-da-pia-spiste-hesten-sin/71677001?fbclid=IwAR0_BzQK6C-uvX67wgxPxF8JksBVbwFrAUq15gH70nzMDW47QvdBIidIR4A Anonymkode: 646f5...cc3 4
Gjest Geirfuglen Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Man skal selvsagt aldri true noe på livet for noe sånt, det er helt sykt. Samtidig ble jeg skikkelig kvalm og uvel da jeg leste artikkelen og så bildene.
parmanoia Skrevet 6. oktober 2019 #3 Skrevet 6. oktober 2019 Enig. Bra utnytting av ressurser. Dessuten er hestekjøtt godt. Og dyret hadde et godt liv før det endre sine dager som hestepølse. Folk er så dumme og lettantennelige. 31
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #4 Skrevet 6. oktober 2019 Kan ærlig talt ikke se problemet med at de utnyttet en matressurs. Vi er så bortskjemte i dette landet at vi har råd til å bare grave ned og brenne masse mat. At hun har fått drapstrusler beviser hvor ustabile noen mennesker er. Anonymkode: ce6d8...63f 21
SpringYard Skrevet 6. oktober 2019 #5 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg har så og si vokst opp i en stall. Har hatt hest siden jeg var veldig ung. (Har ikke hest akkurat nå da, men) Jeg ser ikke helt problemet? Hadde du spurt meg når jeg var 13, så hadde jeg vel besvimt av tanken, men nå som jeg er eldre så ser jeg ikke på det som problematisk. jeg kunne ikke ha spist hesten min selv, men hva andre gjør er jo opp til de personlig. Hesten har, med all sannsynlighet, levd et godt liv. Om den blir spist eller ei har null betydning for hesten etter at den er død. og det er jo en bra utnytting av ressurser. At folk kommer med drapstrusler pga dette er jo totalt irrasjonelt. 24
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. oktober 2019 #6 Skrevet 6. oktober 2019 Hadde aldri klart å spise ett dyr jeg var glad i og var nært knyttet til, så jeg forstår ikke at hun klarte det. Men å true henne på livet er bare lavmål.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #7 Skrevet 6. oktober 2019 Så lenge kjøttet kan spises, så hvorfor ikke? Anonymkode: 1c0fc...5f5 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #8 Skrevet 6. oktober 2019 Det er mye mindre problematisk å spise en hest som har levd ett godt liv og må avlives på grunn av skade enn å spise den vanlige kyllingen eller grisen man kjøper i butikken. Anonymkode: f099a...0dc 20
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #9 Skrevet 6. oktober 2019 Burde gjøre det samme med hunder og katter også Anonymkode: 7974a...54c 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #10 Skrevet 6. oktober 2019 2 timer siden, parmanoia skrev: Enig. Bra utnytting av ressurser. Dessuten er hestekjøtt godt. Og dyret hadde et godt liv før det endre sine dager som hestepølse. Folk er så dumme og lettantennelige. Enig. Jeg kommer fra gård og vi har spist omtrent alle dyra våre.... Kuer, griser, høner og kaniner. (og det vi ikke har spist har andre kjøpt i butikken og spist, kanskje til og med h*n som kom med trusler her Anonymkode: f8a1f...3a4 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #11 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg dømmer henne ikke. Men selv kunne jeg aldri ha spist en hest, og i hvertfall ikke min egen hest. Men hvis det føltes rett for henne så ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 44b63...5cd 2
Gjest Krampus Skrevet 6. oktober 2019 #12 Skrevet 6. oktober 2019 En hest er bare en elegant ku som er god å sitte på. Det er ingen grunn til å ikke skulle spise en hest.
Linkas Skrevet 6. oktober 2019 #13 Skrevet 6. oktober 2019 Blir jo samme som en bonde som slakter favorittkua å får henne tilbake oppdelt klar til å bli middag. Mat er mat, uansett om den tidligere het Blakken eller 2487... Har selv spist høns som jeg fostret opp fra kyllinger og slaktet selv. Smakte veldig mye bedre enn kjøttet fra butikken 12
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #14 Skrevet 6. oktober 2019 Hun er vel oppvokst på gård og man får et annet syn på dyr da enn de som bare har vært innom Pennyklubben og tror at maten lages på Rema. Ser ikke problemet, selv jeg som også er vokst opp på gård ikke ville spist min egen hest, men andre kan gjerne gjøre det. Anonymkode: 36594...b97 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #15 Skrevet 6. oktober 2019 Jeg ville ikke truet henne på livet, men for meg blir noe sånt nesten like utenkelig som å spise sin egen bestemor. Det virker bare ekstremt ufølsomt å spise noen du har vært glad i. Anonymkode: c729a...988 3
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. oktober 2019 #16 Skrevet 6. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke truet henne på livet, men for meg blir noe sånt nesten like utenkelig som å spise sin egen bestemor. Det virker bare ekstremt ufølsomt å spise noen du har vært glad i. Anonymkode: c729a...988 Det er helt klart mye bedre å spise mishandlet gris og kylling.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #17 Skrevet 6. oktober 2019 4 minutter siden, Lama_Drama said: Det er helt klart mye bedre å spise mishandlet gris og kylling. Jeg spiser ikke gris og kylling, men ville heller gnagd av min egen finger enn å spise et kjæledyr jeg elsket. Anonymkode: c729a...988 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. oktober 2019 #18 Skrevet 6. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan ærlig talt ikke se problemet med at de utnyttet en matressurs. Vi er så bortskjemte i dette landet at vi har råd til å bare grave ned og brenne masse mat. At hun har fått drapstrusler beviser hvor ustabile noen mennesker er. Anonymkode: ce6d8...63f Godt poeng. Å spise dyr som må avlives pga. skade er jo rett og slett veldig fornuftig ressursbruk. Miljøvennlig og alt det der. Utrolig mange følelsesstyrte og hissige folk der ute!
Gjest Lama_Drama Skrevet 6. oktober 2019 #19 Skrevet 6. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser ikke gris og kylling, men ville heller gnagd av min egen finger enn å spise et kjæledyr jeg elsket. Anonymkode: c729a...988 Men hadde du gnagd av fingeren din i stedet for å spise kylling?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #20 Skrevet 6. oktober 2019 8 minutter siden, Lama_Drama said: Men hadde du gnagd av fingeren din i stedet for å spise kylling? Nei, men spørsmålet ditt er kun relevant dersom jenta i artikkelen fikk tre valg: å gnage av sin egen finger, å spise hesten sin eller å spise kylling. Og det gjorde hun ikke, hun spiste vennen sin. Frivillig! Anonymkode: c729a...988 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå