Gå til innhold

Å spise hesten sin...

Fremhevede innlegg

Gjest Lama_Drama
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men spørsmålet ditt er kun relevant dersom jenta i artikkelen fikk tre valg: å gnage av sin egen finger, å spise hesten sin eller å spise kylling. Og det gjorde hun ikke, hun spiste vennen sin. Frivillig!

Anonymkode: c729a...988

Ditt svar angående din spising av din finger er jo heller ikke relevant i så måte, men det er nå en gang et diskusjonsforum. 

Så dyr man kjenner er mer høyverdige en mishandla dyr? Verdien deres ligger i om man er glad i dem? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt greit jeg. Hesten hadde et godt liv helt til den ble syk. Å spise okse eller hest, er for meg det samme. Jeg regner med at de som henger seg opp i at hun spiste hesten sin, ikke spiser fårepølse eller annen spekepølse. Det er jo hestekjøtt i noen av disse.

• Liker 9
Skrevet

Det er selvsagt greit å spise hest, akkurat på samme måte som det er greit å spise katt og hund.

Gjest Krampus
Skrevet
18 minutter siden, Guile skrev:

Hest er best. På maten. 

midt mellom osten og salaten 🧀 🐎 🥗

Skrevet
9 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det er selvsagt greit å spise hest, akkurat på samme måte som det er greit å spise katt og hund.

Katt og hund er rovdyr... De smaker bæsj. 

Hest derimot, er en gresseter som smaker godt 😊

• Liker 4
Skrevet

Det jeg reagerte på, var at hesten ble avlivet pga sykdom. Og at de valgte å spise et dyr de visste var sykt like før slakt. 

Anonymkode: 48dfc...a07

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det jeg reagerte på, var at hesten ble avlivet pga sykdom. Og at de valgte å spise et dyr de visste var sykt like før slakt. 

De tar vel ikke akkurat temperaturen på alle kuer, griser osv som går gjennom slakteriet..... er nok mange som ikke er 100% friske og raske. Noen av de har  sannsynligvis nevrologiske eller "mentale" sykdommer som ikke merkes eller man ikke bryr seg med. Tror ikke man legger merke til en sau i flokken som innimellom har spasmer, for eksempel 

Anonymkode: 5f453...8fa

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykdom kan være så mangt. Seneskade, slitasje, beinsplint.... 

• Liker 8
Skrevet

Jeg har også spist bestevennene mine, vokste opp på småbruk med sau og ble nært knyttet til dyrene. 

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, Lama_Drama said:

Ditt svar angående din spising av din finger er jo heller ikke relevant i så måte, men det er nå en gang et diskusjonsforum. 

Så dyr man kjenner er mer høyverdige en mishandla dyr? Verdien deres ligger i om man er glad i dem? 

Poenget mitt var vel at jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt, men hvis jeg absolutt måtte, ville jeg heller gått løs på meg selv enn å gå med traumer resten av livet etter å ha spist noen jeg var glad i. 

Selvfølgelig betyr dyr jeg kjenner mer for MEG enn andre dyr! Og det sier jeg selv om jeg er medlem av flere dyrevernsorganisasjoner. Er det sjokkerende og uvanlig? Foreldrene mine betyr også utrolig mye mer for meg enn hva to krigsfanger i Syria gjør, selv om jeg selvfølgelig ser at alle mennesker er verdifulle og ønsker at alle skal ha det bra :vetikke:

Anonymkode: c729a...988

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Sol70 said:

Jeg har også spist bestevennene mine, vokste opp på småbruk med sau og ble nært knyttet til dyrene. 

Mennesker kan vel bli vant til det meste. Man blir vant til å drepe dersom man vokser opp i en krigssone. Det er jo ganske morbid å bli vant til å drepe dyr man er glad i, men den mennesklige psyke kan fungere under mange rare betingelser. Kognitiv dissonans har nok hjulpet de fleste fra tid til annen

Anonymkode: 5f453...8fa

Skrevet
24 minutter siden, Absol skrev:

Katt og hund er rovdyr... De smaker bæsj. 

Hest derimot, er en gresseter som smaker godt 😊

Har verken smakt hest, katt, hund eller bæsj, så kan ikke uttale meg om det.

Skrevet

Hestekjøtt brukes da i ganske vanlig spekemat som veldig mange har spist. 
Det som er problemet er ikke at hun spiste hestekjøtt, men at hun spiste sin egen hest. Mener nå jeg da, og det er nok det folk reagerer på også. Hadde hun bestilt seg anonymt hestekjøtt så hadde svært få reagert, kun de som er dumme og ikke forstår at de selv også har spist hest selv og som tror at hestekjøtt og råvare fra hest aldri brukes i matvarer du får kjøpt i butikken. 

Det er stor forskjell på å spise kjøtt og sitt eget kjæledyr. 

Anonymkode: 4453f...1a7

Skrevet

Det JEG reagerer på er at hun absolutt må fremme dette for alle andre....

Syntes det var skikkelig blodharry med bilde av henne og hesten først, og hesten med chilli og mango etterpå..

ja vel, fikk noen dager med fame nå da

Anonymkode: 15972...b25

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hestekjøtt brukes da i ganske vanlig spekemat som veldig mange har spist. 
Det som er problemet er ikke at hun spiste hestekjøtt, men at hun spiste sin egen hest. Mener nå jeg da, og det er nok det folk reagerer på også. Hadde hun bestilt seg anonymt hestekjøtt så hadde svært få reagert, kun de som er dumme og ikke forstår at de selv også har spist hest selv og som tror at hestekjøtt og råvare fra hest aldri brukes i matvarer du får kjøpt i butikken. 

Det er stor forskjell på å spise kjøtt og sitt eget kjæledyr. 

Anonymkode: 4453f...1a7

Den forskjellen er ikke reell, det er en irrasjonell tanke. Jeg deler den irrasjonelle tankegangen, men den er fortsatt irrasjonell.

• Liker 6
Skrevet

Å herregud så mye folk irriterer meg!

Her gir dere en solid faen i griser som blir gasset ihjel når de er 6 måneder eller kyllinger som blir så feite at bena deres knekker under dem, bare for at dere skal få bacon og nuggets. Men en jævla hest som har hatt et kjempebra liv, skal dere på død og liv bry dere om! Hva med å sende drapstrusler til dere selv? 

Anonymkode: 5cc99...f8b

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å herregud så mye folk irriterer meg!

Her gir dere en solid faen i griser som blir gasset ihjel når de er 6 måneder eller kyllinger som blir så feite at bena deres knekker under dem, bare for at dere skal få bacon og nuggets. Men en jævla hest som har hatt et kjempebra liv, skal dere på død og liv bry dere om! Hva med å sende drapstrusler til dere selv? 

Og nei, det er ikke noe forskjell på en random hest som ble slaktet og hennes hest. Hest er hest, like mye/lite verdt og smaker det samme.

• Liker 4
Skrevet

Blir litt for sprøtt for meg altså. Tenk deg å avlive hunden eller katten din og så servere den til middag etterpå? Det blir for "nært". Og ja, det handler bare om følelser. Jeg er glad i kjæledyra mine og kunne ikke spist dem, det blir morbid for meg. 

Å avlive et dyr etter det har levd et godt liv for så å bruke det for de ressursene det er verdt er jo en veldig god tanke, sånn sett høres det finere ut enn alle dyrene som avles kun for slakt. De får jo ikke levd livet sitt på god måte først, slik som denne hesten mest sannsynlig har fått. Jeg synes ikke hun skal halshugges av for dette, men jeg skjønner også de som reagerer (drapstruser er selvfølgelig aldri ok), selv om de som reagerer ikke tenker så rasjonelt på det. Det blir mye følelser blandet inn i bildet for dem også sikkert, sånn som det blir for meg. 

Anonymkode: c4be1...772

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble kvalm. Vet det er naturlig å spise gårds dyrene sine. Hva har samfunnet gjort med meg.. Blir kvalm av noe naturlig. Kjipt. 

Anonymkode: 904e4...32c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...