Gå til innhold

Å spise hesten sin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg er vokst opp på gård og med hest, og ser ingenting gale i bruke ressurser og utnytte dyret etter avlivning. Jeg er også utdannet kokk og vet utmerket at hestekjøtt er flott råvare. Jeg har både tilberedt og smakt hest.

Men personlig hadde jeg aldri kunnet spist min egen hest! Hesten min vil jeg faktisk kalle min beste venn og da blir det for rart for meg når jeg kjente dyret og elsket det, blir litt som å spise hunden/katten/kaninen sin, men igjen dette er min personlige mening. Jeg har et helt annet forhold til hesten enn til sauer/kuer, men ser ingen problem i at hun valgte å gjøre det, men synes det var muligens en smule unødvendig å poste det når de fleste innenfor hestemiljøet mener sterkt om det. Hun kunne ha nytet middag i stillhet og vært fornøyd med valget uten å kringkastet det på nett. 

Helt til slutt vil jeg si at drapstrusler overhode ikke er greit, uansett hva en tenker om å spise hesten sin 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 6.10.2019 den 8.32, parmanoia skrev:

Enig. Bra utnytting av ressurser. Dessuten er hestekjøtt godt. Og dyret hadde et godt liv før det endre sine dager som hestepølse. 

Folk er så dumme og lettantennelige. 

Det var det kannibalen sa og

Anonymkode: c0fb4...a9c

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det kannibalen sa og

Anonymkode: c0fb4...a9c

Sa brura! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det (men spiser ikke noen typer kjøtt). Men synes det er bra, hesten hadde et godt liv og måtte dø av sykdom, bedre å spise den enn å drepe dyr bare for kjøttets del.

Skrevet
På 6.10.2019 den 8.32, parmanoia skrev:

Enig. Bra utnytting av ressurser. Dessuten er hestekjøtt godt. Og dyret hadde et godt liv før det endre sine dager som hestepølse. 

Folk er så dumme og lettantennelige. 

Jeg er enig i at folk er lettantennelig, og jeg forstår ikke hvorfor hun blir truet på livet. Men jeg personlig ville ikke spist kjøtt som hadde fått masse medisinee og antibiotika osv. 

Anonymkode: 81840...0a3

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Hestefolk altså 😂😂 slapp av, det er en hest, ikke en baby.. Men skjønner ikke at hun orket da. Hest smaker dritt

Skrevet

Jeg kommer fra en gård og har vokst opp med hestekjøtt (f.o.f utenfor hjemmet riktignok) men jeg kunne ikke spist vennen min som jeg personlig kjenner og har hatt opplevelser med! En annen ting er at jeg ville også ikke vært så gira på kjøtt fra et sykt dyr. 

Anonymkode: 591f3...3ad

• Liker 3
Skrevet

Hennes valg. 

Selv kunne jeg aldri ha gjort det da det handler om følelser og det psykiske. 

Skulle ha vært ekstremt sulten før jeg hadde gjort noe sånt. 

Blir skikkelig kvalm av tanken på å spise kjæledyrene mine 😫

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at folk er lettantennelig, og jeg forstår ikke hvorfor hun blir truet på livet. Men jeg personlig ville ikke spist kjøtt som hadde fått masse medisinee og antibiotika osv. 

Det er regler for hvor lang tid etter sprøyter man kan slakte et dyr som skal brukes i mat. 

Anonymkode: ce6d8...63f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fra en gård og har vokst opp med hestekjøtt (f.o.f utenfor hjemmet riktignok) men jeg kunne ikke spist vennen min som jeg personlig kjenner og har hatt opplevelser med! En annen ting er at jeg ville også ikke vært så gira på kjøtt fra et sykt dyr. 

«Syk» kan være så mangt. De hadde ikke spist hesten om den var full av infeksjoner 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«Syk» kan være så mangt. De hadde ikke spist hesten om den var full av infeksjoner 

Den må jo ha vært ganske dårlig hvis eneste alternativ var å slakte den? 

Skrevet

Dette er kun et moralsk spørsmål, fordi kjøttet fra den hesten er akkurat det samme som den som er hos slakteren.

Men jeg tror at det ville vært for tøft for de fleste, dette er et dyr man har blitt knyttet til. Så nei, hadde aldri spist mtit eget dyr  :(

Anonymkode: 1c25e...756

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den må jo ha vært ganske dårlig hvis eneste alternativ var å slakte den? 

Det kan innebære skade også, selv om det sto «syk». De hadde ikke brukt kjøttet om det var infisert av noe 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er regler for hvor lang tid etter sprøyter man kan slakte et dyr som skal brukes i mat. 

Takk for info. Det visste jeg ikke. 

Skrevet
På 6.10.2019 den 8.26, AnonymBruker skrev:

...det bør vel være helt greit og ikke noe man skal trues på livet for? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/fb-sjokk-da-pia-spiste-hesten-sin/71677001?fbclid=IwAR0_BzQK6C-uvX67wgxPxF8JksBVbwFrAUq15gH70nzMDW47QvdBIidIR4A

Anonymkode: 646f5...cc3

Handlingsmønsteret her er ganske enkelt: simple sjeler blir emosjonelt manipulert av media for å oppnå flere klikk og dermed mer inntekter. Uten å på noe vis ta en egenvurdering (husk at dette er simple sjeler uten særlig utdanning eller evne til kildekritikk) agerer de ut fra den første følelsen som faller dem inn. Et barn på 5-6 bør ha lært bedre emosjonell kontroll, men det dveler de heller ikke ved. Så tenker de "hva ville jeg ønske å gjøre med denne personen?" (simple sjeler elsker vold) og skriver det helt uten filter på internett. 

Det gjelder å ikke tenke på dem som representative. Eller, egentlig, som ordentlige personligheter. De er "den blinde massen". De som ville meldt seg inn i IS eller Hitlerjugend dagen etter det var blitt poppis. Eller blitt veganer eller medlem i dyrebeskyttelsen dagen etter det ble poppis. De er veldig plastiske og formbare.

Å spise absolutt ALT spisbart kjøtt er for øvrig et utmerket klimatiltak. Alle som ikke er klimafornektere burde hevet seg på bølgen.

Anonymkode: afdef...863

Skrevet

Jeg ble skikkelig kvalm av å lese det. Jeg syns ikke hun bør trues på noen måte, men det var skikkelig ekkelt å spise noen man var så glad i. Tenk om jeg skulle spist hunden min? 😮 Det går an å spise hundekjøtt. Det er en del av familien... nei, det bare blir for ekkelt.  Jeg kunne godt smakt hestekjøtt, så det har ingenting med hvilken type kjøtt det er. Jeg bare syns det er ekkelt å spise et dyr man har hatt et så nært forhold til. :spy:

Skrevet
On 10/8/2019 at 2:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg ble kvalm. Vet det er naturlig å spise gårds dyrene sine. Hva har samfunnet gjort med meg.. Blir kvalm av noe naturlig. Kjipt. 

Anonymkode: 904e4...32c

At vi har gårdsdyr er da ikke naturlig, vi ble ikke skapt der vi hadde dyr på gårder. Det er ganske unaturlig å ha gårder akkurat som det er unaturlig å sitte på datamaskin eller skrive på mobilen. Høres for øvrig som du har utviklet empatien din, noe som jeg personlig ikke syntes er en negativ greie ihvertfall. Jeg syntes det er bra at mennesker har empati med hunder og ikke syntes det er ok å sparke dem bare fordi de er dumme dyr. Du kan si dete r kvalmt å ha empati med hunder, for de er jo ikke mennesker så hvorfor bry seg? Men jeg syntes det er bra å ha empati med andre dyr enn mennesker

Anonymkode: 559b5...be1

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke greid det. Kan gjerne spise hest, men ikke min egen. Den jobben får noen andre ta.😊

Anonymkode: 9401c...802

Skrevet

Det går an å finne ut hva den var syk med om hun har blogg eller noe...?

Skrevet

Før i tiden spiste folk dyr de hadde et nært forhold til hele tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...