AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #21 Skrevet 6. oktober 2019 Hvis du dater så mye at du må ha høyere lønn for å klare å opprettholde tempoet så vil jeg heller anbefale deg å roe kraftig ned på datinga.. Jeg er enig i at man bør betale for seg selv, eller spandere annen hver gang, men det du egentlig prøver å diskutere er overskygget av et latterlig overdrevent antifeministisk møl. Anonymkode: 8070b...963 4
Nymerïa Skrevet 6. oktober 2019 #22 Skrevet 6. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kaffe er i prinsippet ikke dyrt. Jeg hadde ikke invitert til 5 retters uansett til første date Anonymkode: f5d80...b50 Jeg er ny her og hvis jeg har forstått det riktig er personen jeg siterer TS. Dere får korrigere meg hvis jeg tar feil. TS, kan du si noe om i hvilken grad det du beskriver i HI er et reelt problem for deg? Hvor mye penger bruker du på dating i en gjennomsnittsmåned? Hvis det er snakk om kaffe må det være ganske mange damer for at utgiftene dine skal kunne rettferdiggjøre høyere lønn? Såfremt du ikke har hatt uflaks og møtt på en stordrikker du blakker deg på.
Clefable Skrevet 6. oktober 2019 #23 Skrevet 6. oktober 2019 For et dustete innleggm Forventer da aldeles ikke at mannen skal betale noe på date. Jeg tenker det mest rettferdige er at den som ba med noen ut betaler, og så gjør man det annenhver gang videre. Samme gjelder andre utgifter som taxi. Gaver gir man da til hverandre, det er vel ingen forhold hvor bare den ene parten tar og den andre får? Med mindre man er en sugarbaby.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #24 Skrevet 6. oktober 2019 Herregud når må folk lære seg at lønnsforskjellene har ingenting med likt arbeid å gjøre, det handler om gjennomsnittet hva menn og kvinner tjener, det har ingenting å gjøre med samme arbeid. Anonymkode: 90066...eb9
Thyra Skrevet 6. oktober 2019 #25 Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er i så fall noe som kvinnen burde ha tenkt på FØR hun valgte å smelle seg på tjukken. I steden for å komme i ettertid og sutre over penger... Anonymkode: a8707...81a Hva om de var enige om å få barn, da? Bør kvinner ikke gå med på å få barn om de ikke er villige til å betale mesteparten av det barnet koster?
herzeleid Skrevet 6. oktober 2019 #26 Skrevet 6. oktober 2019 På 5.10.2019 den 8.43, AnonymBruker skrev: Tydeligvis trenger vi "pay gap" fordi damene vil at mannen betaler for datene, taxi/bli kjørt hjem, middag, vin/øl, gaver etc. Man kan ikke få i pose og sekk. Kvinner liker å velge ut godbitene i likestillings-posen. Alle ulemper må mannen ta seg av fordi han er tross alt MANNEN. Det hjelper ikke å skrive "den som inviterer betaler" heller fordi vi vet jo 95% av tilfellene så er det mannen som inviterer. Husker det var ei som skrev at mannen må betale fordi det kostet mye for hvordan hun tok seg ut for mannen hun datet. Hun begynte å regne på hvor mye sminken og klærne hennes kostet for å rettferdiggjøre middagen mannen skal betale for. Latterlig. Men da vennen, da må vi trekke fra den BMW'en som jeg kjører deg rundt og som holder rumpa de varm med koster. Dere kan ikke i ene øyeblikket rope opp om at kvinner er sterke, selvstendige og kreve lik lønn men på en annen side så skal mannen ta alle utgifter på datene. Hvis du er så sterk og selvstendig som du liker å kalle deg, så kan du starte med å betale for din egen middag. Hvis dere vil at mennene skal være som den type gentleman som i gamle dager så kan vi ikke ha lik lønn. Anonymkode: f5d80...b50 I praksis fungerer vell dette med at kvinner jevnt over foretrekker en mann som er minst på samme nivå som henne selv, og dermed kan han i stor grad påta seg å være "gentleman". Det som i økende grad vil bli et problem er mindre tilgang på slike menn, ettersom kvinner går forbi menn på en del områder, og en vil nok i fremtiden se at drømmemannen er utilgjengelig for stadig flere kvinner, ikke primært fordi menn er blitt dårligere men fordi kvinner har økt egen status og som en følge av dette egne krav. Dette ser vi eksempel på i dag ved at velutdannede kvinner ofte er de som sliter med å finne seg en mann.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #27 Skrevet 6. oktober 2019 1 time siden, herzeleid skrev: I praksis fungerer vell dette med at kvinner jevnt over foretrekker en mann som er minst på samme nivå som henne selv, og dermed kan han i stor grad påta seg å være "gentleman". Det som i økende grad vil bli et problem er mindre tilgang på slike menn, ettersom kvinner går forbi menn på en del områder, og en vil nok i fremtiden se at drømmemannen er utilgjengelig for stadig flere kvinner, ikke primært fordi menn er blitt dårligere men fordi kvinner har økt egen status og som en følge av dette egne krav. Dette ser vi eksempel på i dag ved at velutdannede kvinner ofte er de som sliter med å finne seg en mann. Glad jeg ikke dater norske damer. Det er vell fortjent når du hele tiden skal date oppover. Når en mann på samme nivå ikke er godt nok så håper jeg du lever i evig ensomhet. Anonymkode: f5d80...b50 1
Nymerïa Skrevet 6. oktober 2019 #28 Skrevet 6. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glad jeg ikke dater norske damer. Det er vell fortjent når du hele tiden skal date oppover. Når en mann på samme nivå ikke er godt nok så håper jeg du lever i evig ensomhet. Anonymkode: f5d80...b50 Det er du som skrev HI, er det ikke det? Hvis du ikke dater norske damer, spiller det noen rolle hvilken lønn vi har da? 1
I Grosny Skrevet 6. oktober 2019 #29 Skrevet 6. oktober 2019 På 5.10.2019 den 8.43, AnonymBruker skrev: Tydeligvis trenger vi "pay gap" fordi damene vil at mannen betaler for datene, taxi/bli kjørt hjem, middag, vin/øl, gaver etc. Man kan ikke få i pose og sekk. Kvinner liker å velge ut godbitene i likestillings-posen. Alle ulemper må mannen ta seg av fordi han er tross alt MANNEN. Det hjelper ikke å skrive "den som inviterer betaler" heller fordi vi vet jo 95% av tilfellene så er det mannen som inviterer. Husker det var ei som skrev at mannen må betale fordi det kostet mye for hvordan hun tok seg ut for mannen hun datet. Hun begynte å regne på hvor mye sminken og klærne hennes kostet for å rettferdiggjøre middagen mannen skal betale for. Latterlig. Men da vennen, da må vi trekke fra den BMW'en som jeg kjører deg rundt og som holder rumpa de varm med koster. Dere kan ikke i ene øyeblikket rope opp om at kvinner er sterke, selvstendige og kreve lik lønn men på en annen side så skal mannen ta alle utgifter på datene. Hvis du er så sterk og selvstendig som du liker å kalle deg, så kan du starte med å betale for din egen middag. Hvis dere vil at mennene skal være som den type gentleman som i gamle dager så kan vi ikke ha lik lønn. Anonymkode: f5d80...b50 I Sovjet så var det slik. De som hadde gjennomført militæret, og det var mest menn, fikk høyere lønn. Da lå det i kortene at de skulle spandere på damene. Damer som kommer fra steder med slikt lønns-skille har ofte forventninger om at herrene skal bla opp. Man kan godt kjøre samme stil i Norge også. Da betaler menn på date, men etter hvert som forholdet utvikler seg vil damene betale flere kjedelige ting i stedet. F.eks. på matbutikken, eller kjøpe klær til gubben. Det jevner seg ut, selv om mannen får hovedansvar på restaurantene og i blomsterbutikken. At menn betaler på de tidligste datene føles jo dyrt en periode, men det er overkommelig, man trenger liksom ikke å date hele byen heller. 1
I Grosny Skrevet 6. oktober 2019 #30 Skrevet 6. oktober 2019 På 5.10.2019 den 8.48, AnonymBruker skrev: De vil ha det som plomme i egget. Nei, prinsesse. Livet er ikke eventyr Anonymkode: f5d80...b50 Jeg protesterer. Sitter her ved siden av min nydelige eventyrprinsesse som har lammestek i ovnen og godt øl i kjøleskapet 1
I Grosny Skrevet 6. oktober 2019 #31 Skrevet 6. oktober 2019 12 timer siden, Bamseklemmer skrev: Blir litt skremt av dagens menn og dating...noen sier de dater mange eller flere samtidig, så det blir så dyrt i lengden! Da gjør de mest sannsynlig mye feil. Er det slik at de dater først, så får dere seg om dere blir forelsket etterpå?🤔 De fleste gnåler om hva de må betale, og noen gnåler om at de ikke får seg dame. Det er nok en viss sammenheng der😂 Lær dere å bli gentlemenn gutter, så får dere større glede av både livet og damer i mange år fremover😉 Jeg synes det skal være litt eksklusivt å sjekke damer, helst litt uoppnåelig, man må jo ha litt motstand for kjærligheten😜 Jeg tror også at paralleldating blir feil. Går du etter alle, så får du ingen. Det blir ikke nok fokus. 2
Bamseklemmer Skrevet 6. oktober 2019 #32 Skrevet 6. oktober 2019 34 minutter siden, I Grosny skrev: Jeg tror også at paralleldating blir feil. Går du etter alle, så får du ingen. Det blir ikke nok fokus. Ja, helt enig, eller: "Man prøver ikke en elvs dybde med begge føtter" 😂 3
herzeleid Skrevet 6. oktober 2019 #33 Skrevet 6. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Glad jeg ikke dater norske damer. Om noe vil jeg tro dette er mindre utbredt blant norske kvinner enn kvinner fra mer tradisjonelt orienterte land, selv om det nok i stor grad er biologisk styrt. Sitat Det er vell fortjent når du hele tiden skal date oppover. Når en mann på samme nivå ikke er godt nok så håper jeg du lever i evig ensomhet. Anonymkode: f5d80...b50 Poenget er jo at "oppover", "nedover" og "samme nivå" styres av ulike parametre for kjønnene, på gruppenivå. Generelt dater en nok på samme nivå, men en manns sosioøkonomiske status har betraktelig mer å si for hans attraktivitet som partner, mens andre faktorer har større innvirkning på kvinners attraktivitet.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #34 Skrevet 7. oktober 2019 6 timer siden, herzeleid skrev: Om noe vil jeg tro dette er mindre utbredt blant norske kvinner enn kvinner fra mer tradisjonelt orienterte land, selv om det nok i stor grad er biologisk styrt. Poenget er jo at "oppover", "nedover" og "samme nivå" styres av ulike parametre for kjønnene, på gruppenivå. Generelt dater en nok på samme nivå, men en manns sosioøkonomiske status har betraktelig mer å si for hans attraktivitet som partner, mens andre faktorer har større innvirkning på kvinners attraktivitet. Jeg tror ikke menn klaget eller det var mangel på giftemål i gamle dager. Alle menn datet damer under seg i utdannelse og jobb på den tiden. Med en gang damer tjener sine egne penger så tror dem at de kan gjøre krav på mere vellykkede menn. Anonymkode: f5d80...b50 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #35 Skrevet 7. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke menn klaget eller det var mangel på giftemål i gamle dager. Alle menn datet damer under seg i utdannelse og jobb på den tiden. Med en gang damer tjener sine egne penger så tror dem at de kan gjøre krav på mere vellykkede menn. Anonymkode: f5d80...b50 Seff tror vi det. Hvorfor skal en lege gå for en som er trygda? Jeg tjener ikke mye og bryr meg ikke om en mann sin lønn, men forstår godt de som gjør det da. Anonymkode: e9d48...734 1
herzeleid Skrevet 7. oktober 2019 #36 Skrevet 7. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke menn klaget eller det var mangel på giftemål i gamle dager. Alle menn datet damer under seg i utdannelse og jobb på den tiden. Med en gang damer tjener sine egne penger så tror dem at de kan gjøre krav på mere vellykkede menn. Anonymkode: f5d80...b50 Akkurat det stemmer nok for en del, og det er et problem i tiden at "vellykkede" kvinner har problemer med å finne menn, fordi de har høye krav uten å selv klare å innfri tilsvarende menns krav, og konkurrerer om en mindre mengde menn mot mer attraktive kvinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå