Gå til innhold

tett sluk i dusjen!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest bertine(ikke innl)

Hei!

Har et lite problem, skulle dusje idag og det ble skikkeli mye vann på gulvet på badet! Måtte skru av dusjen og skylle håret i vasken(full av sjampo). :-?

Har prøvd å ta på meg hansker og grave nedi sluken for å se om det er noe som tetter men kjenner ingenting.

Noen som vet om noe middel jeg kan bruke? Går ikke ann å se skikkelig nedi der fordi det er skrudd fast i gulvet.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En med slukprobl.

Dersm du har nye rør, plastrør, så bør du ikke bruke Plumbo. De kan smelte plasten. Bruke heller Mr. Muscle. Er det gamle rør (typ fra 70tallet eller tidligere) så kan du bruke Plumbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Dersm du har nye rør, plastrør, så bør du ikke bruke Plumbo. De kan smelte plasten. Bruke heller Mr. Muscle. Er det gamle rør (typ fra 70tallet eller tidligere) så kan du bruke Plumbo.

Jeg ville ikke brukt Plumbo uansett! Hvis den ikke klarer å åpne sluken, så forsteiner den seg, og blir hard som sement. Har en rørlegger-kamerat som har tjent gode penger på at folk bruker plumbo, før de må tilkalle han ;)

Man får kjøpt midler spesielt beregnet for dette hos rørleggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet et sted jeg bodde, var gamle rør i det huset. Mr.Muscle er ikke kraftig nok, vi kjøpte noe som jeg tror het Avløpsåpner(på litersflaske) i en fargehandel som fungerte litt bedre enn Mr.M. Desverre ble det fort tett igjen, og vi tilkalte en rørlegger som staket opp for oss. Jeg anbefaler deg å kjøpe en sånn stake-fjær(vet ikke hva det heter). Det er billig og effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersm du har nye rør' date=' plastrør, så bør du ikke bruke Plumbo. De kan smelte plasten. Bruke heller Mr. Muscle. Er det gamle rør (typ fra 70tallet eller tidligere) så kan du bruke Plumbo.[/quote']

iflg plumboflaska og egne erfaringer så gjør ikke plumbo noen skade på plast, det er kobberrør man ikke skal bruke det i.

jeg hadde samme problem, og det ble helt fint av en runde med plumbo, brukte flytende jeg da og det gikk helt fint.

(legger flytende seg også som sement?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(legger flytende seg også som sement?)

Nei den gjør ikke det..

Vet om flere kommuner som nå forbyr plumbo pulver, og butikkene får bare selge flytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Plumbo'en som er i pulverform' date=' den er mest effektiv dersom det er veldig tett![/quote']

For guds skyld ikke kjøp plumbo i PULVERFORM!

Skal du bruke Plumbo så kjøp den FLYTENDE!

Rådet kommer fra rørleggere også.

Er du ikke ekstremt nøye med å fylle på med vann og etterskylle så danner Plumbo i pulverform steinharde krystaller..som kan ende med å gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eføy ii
Jeg hadde samme problemet et sted jeg bodde' date=' var gamle rør i det huset. Mr.Muscle er ikke kraftig nok, vi kjøpte noe som jeg tror het Avløpsåpner(på litersflaske) i en fargehandel som fungerte litt bedre enn Mr.M. Desverre ble det fort tett igjen, og vi tilkalte en rørlegger som staket opp for oss. Jeg anbefaler deg å kjøpe en sånn stake-fjær(vet ikke hva det heter). Det er billig og effektivt.[/quote']

Vet du hvor man får kjøpt stake-fjær? Og hvor mye koster den? Jeg hørte nemlig at man ikke får kjøpt disse lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En med slukprobl.

Vi har ei stakefjær til overs. Kommer ikke gjennom vannlåsen, så den står ubrukt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som jeg vet rørleggerene selger er MUDIN. Den er veldig effektiv mot tette sluker. Har prøvd det selv med god erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du bruke stakefjær må du skru opp bolten nede i sluket og stikke fjæren inn i dette hullet. Vi hadde nemlig samme problem som deg og det eneste som løste problemet var stakefjær gjennom denne luftventilen. Hjelper lite med stakefjær dersom du ikke kommer deg forbi vannlåsen nemlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Elisabeth

Prøv MUDIN AVLØPSRENS. Den får du kjøpt i alle rørleggerforretninger ihvertfall, og den virker som bare det!!! Jeg bruker å helle i litt en gang i måneden, for å forebygge at det tetter seg. Ikke bare i dusjen, men i alle andre avløp i huset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg stemmer også for stakefjør.

Som en rørlegger kompis av meg sa - å bruke plumbo er som å tisse på seg når det er kaldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...