AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #1 Skrevet 4. oktober 2019 Dere som er sammen i et multikulturelt forhold, hvordan er det? Følger dere hverandres feiringer (om ulik religion/kultur), tilstelninger osv Prøver dere å sette dere inn i hverandre ting og tang eller gjør dere det hver for sitt? Fortell og del og hva slags land eller kultur det gjelder Anonymkode: f9334...612
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #2 Skrevet 4. oktober 2019 Feirer jul og eid. Har påskeegg og slikt, men det er vel ikke knyttet til religion i den forstand. Ekteskap og nikah. Jeg er kristen, men ikke sånn som går i kirka ofte. Han er muslim, men går ikke i moské ofte. Han spiser ikke svin. Jeg spiser svin, men når vi spiser sammen så er det naturlig at vi ikke lager mat med svin, på samme måte som vi tar hensyn til min matintoleranse. Vi gjør ting sammen. Jeg ser på han som ganske norsk, ikke misforstå den setningen. Opplever ikke store forskjeller på kultur osv. Små ting er det jo. Men syns det er kult med noe litt annerledes enn det jeg er vant med. Ikke noe som er et problem heller motsatt. Spørsmål som har dukket opp er omskjæring om vi skulle få en gutt. Viktig at man setter seg inn i dette og er enige om valg av løsning før man bestemmer seg for å få barn sammen. Anonymkode: 42087...460
liljene Skrevet 4. oktober 2019 #3 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg er sammen med en fra et afrikansk land, og vi spiser stort sett samme mat. Han er litt kristen, men går aldri i kirka. Vi feirer de samme tingene. På fest har vi det veldig gøy, siden vi danser de samme dansene. Vi drikker lite, og koser oss med vennene våre. I dagliglivet, er han med på skoletilstelninger, hjelper til med ungene, i huset, rydder/vasker og lager mat. Etter eget ønske, er det kun fotball han gjør uten meg. Elsker å pusle ute i hagen. Vi ser nyheter, filmer og serier. Spiller spill med ungene og spiller sjakk. Leser. Går tur. Shopper.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Skrevet 4. oktober 2019 vi er fra hver vår verdensdel, men merker lite til kullturforskjeller, derimot merker vi store klasseforskjeller! Anonymkode: 7e3d4...176 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #5 Skrevet 4. oktober 2019 Sammen med en svenske, vi feirer begge jul og påske? Jeg har faktisk begynt å feire midtsommer og, så jeg har vel blitt litt påvirket og satt meg inn i kulturen hans også Anonymkode: 46b3c...042 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #6 Skrevet 4. oktober 2019 Jeg er norsk og mannen min er fra Pakistan. Jeg kan ikke urdu veldig godt, men kan lese det og forstå litt. Vi spiser masse pakistansk mat. Veldig sjeldent norsk mat, for jeg liker å lage thailandsk og arabisk mat 😂 vi ser mye på indiske filmer, og har vært på ferie i Pakistan mange ganger. Koselig det altså. Anonymkode: 8311a...637
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #7 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg er norsk, mannen er pakistansk. Vi feirer hverandres høytider, men deler ikke religion. Det var likevel viktig for meg å lære om hans kultur/religion. Vi har merket en del på kulturforskjell, jeg er nok litt mer åpen, mens han er oppdratt litt strengere. Han har mange kvaliteter jeg ikke ville funnet i mange norske menn, som f.eks syn på familie, festing og ett mer voksent syn på forhold/familie/oppdragelse. Anonymkode: 72bcc...790
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #8 Skrevet 5. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er norsk, mannen er pakistansk. Vi feirer hverandres høytider, men deler ikke religion. Det var likevel viktig for meg å lære om hans kultur/religion. Vi har merket en del på kulturforskjell, jeg er nok litt mer åpen, mens han er oppdratt litt strengere. Han har mange kvaliteter jeg ikke ville funnet i mange norske menn, som f.eks syn på familie, festing og ett mer voksent syn på forhold/familie/oppdragelse. Anonymkode: 72bcc...790 Hvordan skal dere oppdra barna med tanke på religion? Anonymkode: f9334...612
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: vi er fra hver vår verdensdel, men merker lite til kullturforskjeller, derimot merker vi store klasseforskjeller! Anonymkode: 7e3d4...176 Kan du utdype? Anonymkode: f9334...612
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 Har/hatt to forhold med menn fra europeiske land, begge har vært ateister, men har litt kulturell overtro. Siden de har bodd her har de satt seg mest inn i ting, og vi snakker jo om sosiale og kulturelle forskjeller. Høytidene blir omtrent de samme, kanskje er nyttår viktigere enn jul i hans hjemland, men feiringen er ganske lik. Og så lager vi respektive lands tradisjonsmat til hverandre, og også søppelmat. Begge sa dog nei til å prøve Spagetti Capri. Anonymkode: 366f4...2c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå