Gå til innhold

Kenya og Zanzibar

carina81

Anbefalte innlegg

Hei!! Vi skal til Kenya og Zanzibar i september. Er det noen her som har vært på ett av ellerbegge stedene? Er det noe vi bør få med oss den uka vi er på Zanzibar? Uka i Kenya er lagt opp med safari program som er ganske tett. Men skal være litt i Nairobi også, så det er kanskje noe vi bør få med oss der også?

Blir glad for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er som skal til Kenya og Zanzibar! Her er mine tips:

Zanzibar:

Besøk Stone Town (hvis det ikke er der dere skal bo, da!) og vandre rundt i de labyrintiske gatene. Byen er ikke så stor at du går deg ordentlig vill uansett.

Drikk en øl og se på solnedgangen på takterrassen på en kjent kafe/bar som jeg ikke husker hva heter akkurat nå. Spis deilig, 100% fersk sjømat på kveldsmarkedet ved havna i Stone Town -kjempegodt, billig, og en fantastisk stemning!

Strendene helt nord på Zanzibar skal være noen av verdens fineste. Pass på at du kommer deg av gårde på snorkletur, det er veldig flott å snorkle (og dykke) utenfor øya.

Dra på "kryddertur" og se hvordan lakris, pepper og muskat egentlig ser ut.

Husk at Zanzibar er muslimsk, de er vant til vestlige turister, men det er ikke så dumt å kle seg anstendig, både av respekt for dem og for at de skal respektere deg. De aller fleste er uansett veldig immøtekommende og vennlige.

Kenya:

Nairobi er kjent for å være en av verdens mest kriminelle byer, så hold deg på riktig side av byen (du merker når du er på vei i feil retning!)og pass godt på veska di. Ikke gå med smykker som synes, og vær forsiktig med å gå ut på kveldstid. Og IKKE kjør pirattaxi! Dette er sikkert opplagt, men lurt å huske på likevel... Jeg husker ingen spesielle severdigheter i Nairobi, har sikkert gått glipp av noe.

Safari er jo spennende, da, dere får det sikkert kjempefint! Hvis dere er heldige får dere en guide som kan fortelle mye. Håper dere får en kjempefin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nysgjerrige lise

Yepp, der har jeg vært, og dit vil jeg tilbake igjen! Om ikke Kenya så Tanzania, som kan tilby noen utrolige naturopplevelser.

Zanzibar, en uke...etter safari ville jeg reist rett ut til østkysten - hold dere godt unna nordkysten. Mange fine steder i øst; Matemwe Bungalows og Pongwe Beach Hotel er fine steder, men litt isolert fra verden ellers. Ellers så er det et norsk par som driver et kjempefint sted på et sted som heter Jambiani. Vi var der i mars, og hadde det vanvittig bra! (de hadde en hjemmeside; www.escape-zanzibar.com).

Så ville jeg tatt etpar netter i stonetown, på emerson&green - et kjempespennende hotel midt i byen.

Tror dere får en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...