Gå til innhold

Drømmer, som virker virkelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Joda.. jeg vet dette høres nok veldig rart ut, men jeg må få det ut et sted. Så kanskje noen har en kur til meg?

Jeg har alltid hatt nattskrekk (om det er rett ord). Der du er i et slags mareritt i våken tilstand, men du er ikke våken likevel for du er fortsatt i drømmen. Gått i søvne gjorde jeg også mye som barn, mindre vandring nå i voksen alder, men husker noen ganger at jeg har kavet på rundt i sengen, dagen etter. Kan det skyldes en slags indre uro? Stress? Har ikke alltid fått det til å stemme med tidspunkta det skjer. Hyppigheten er jeg litt usikker på, men tror ikke det er så ofte som 1 gang i mnd. 

Ofte opplever jeg atjeg våkner og at det står en mann ved senga mi og ser på meg. Det er i seg selv en skrekkelig opplevelse, men ofte har jeg drømt at han er der for å drepe meg og står klar for å kaste seg over meg, men blir hindra av at jeg våkner

Nylig hadde jeg en ekkel opplevelse med at jeg lå å slumret litt på morgen kvisten. Jeg hadde en slags ubehag av muskelverk i kroppen, som at kroppen ville riste. Jeg ga til slutt etter, som om kroppen kjempet i mot noe og fant ut at jeg ville prøve å slappe av åpne meg for det som ville ha kontakt. Da ser jeg plutselig en skikkelse utenfor vindu. Jeg kan se det er en mann utifra konturen, men ikke noe tydligere enn at han er skyggebelagt. Dette er en skremmende og ekkel opplevelse, siden den virker virkelig og jeg vil helst komme meg vekk. Men alltid når jeg drømmer slik så blir kroppen helt handlingslammet og jeg klarer hellerikke gi lyd fra meg. Før jeg får tenkt meg om så er denne skikkelsen på vei inn vinduet og oppi sengen til meg. Der legger den seg ved siden av meg. I neste øyeblikk våkner jeg heldigvis, men er livredd og har hjertebank. Jeg får ingen god følelse av at det er en vennlig skikkelse, som prøver å få kontakt.

Trenger jeg en eksorsist til å bli kvitt disse skremmende mennene? Bare så det er sagt så har jeg aldri blitt utsatt for overgrep eller liknende situasjoner, som kan fremprovosere noe slik.

Veldig takknemlig for dere som orker å lese alt og kanskje andre har opplevd noe liknende. Erdet psyken min det er noe i veien med? Føler meg normal i hode til vanlig. Kan være hektiske dager med jobb og småbarnsforeldre, men det er sånn som det skal være. 

Anonymkode: bf832...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å be dem om å vennligst la deg i fred?

Anonymkode: 38a89...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda.. jeg vet dette høres nok veldig rart ut, men jeg må få det ut et sted. Så kanskje noen har en kur til meg?

Jeg har alltid hatt nattskrekk (om det er rett ord). Der du er i et slags mareritt i våken tilstand, men du er ikke våken likevel for du er fortsatt i drømmen. Gått i søvne gjorde jeg også mye som barn, mindre vandring nå i voksen alder, men husker noen ganger at jeg har kavet på rundt i sengen, dagen etter. Kan det skyldes en slags indre uro? Stress? Har ikke alltid fått det til å stemme med tidspunkta det skjer. Hyppigheten er jeg litt usikker på, men tror ikke det er så ofte som 1 gang i mnd. 

Ofte opplever jeg atjeg våkner og at det står en mann ved senga mi og ser på meg. Det er i seg selv en skrekkelig opplevelse, men ofte har jeg drømt at han er der for å drepe meg og står klar for å kaste seg over meg, men blir hindra av at jeg våkner

Nylig hadde jeg en ekkel opplevelse med at jeg lå å slumret litt på morgen kvisten. Jeg hadde en slags ubehag av muskelverk i kroppen, som at kroppen ville riste. Jeg ga til slutt etter, som om kroppen kjempet i mot noe og fant ut at jeg ville prøve å slappe av åpne meg for det som ville ha kontakt. Da ser jeg plutselig en skikkelse utenfor vindu. Jeg kan se det er en mann utifra konturen, men ikke noe tydligere enn at han er skyggebelagt. Dette er en skremmende og ekkel opplevelse, siden den virker virkelig og jeg vil helst komme meg vekk. Men alltid når jeg drømmer slik så blir kroppen helt handlingslammet og jeg klarer hellerikke gi lyd fra meg. Før jeg får tenkt meg om så er denne skikkelsen på vei inn vinduet og oppi sengen til meg. Der legger den seg ved siden av meg. I neste øyeblikk våkner jeg heldigvis, men er livredd og har hjertebank. Jeg får ingen god følelse av at det er en vennlig skikkelse, som prøver å få kontakt.

Trenger jeg en eksorsist til å bli kvitt disse skremmende mennene? Bare så det er sagt så har jeg aldri blitt utsatt for overgrep eller liknende situasjoner, som kan fremprovosere noe slik.

Veldig takknemlig for dere som orker å lese alt og kanskje andre har opplevd noe liknende. Erdet psyken min det er noe i veien med? Føler meg normal i hode til vanlig. Kan være hektiske dager med jobb og småbarnsforeldre, men det er sånn som det skal være. 

Anonymkode: bf832...103

Det der er søvnparalyse. Du trenger ikke en eksorsist, men en prat med fastlegen din.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Dette kaller søvnparalyse. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ofte opplever jeg atjeg våkner og at det står en mann ved senga mi og ser på meg. Det er i seg selv en skrekkelig opplevelse, men ofte har jeg drømt at han er der for å drepe meg og står klar for å kaste seg over meg, men blir hindra av at jeg våkner

Jepp, De er veldig tilbakevendende i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Det der er søvnparalyse. Du trenger ikke en eksorsist, men en prat med fastlegen din.

Hva kan fastlegen gjøre med søvnparalyse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, wintergirl skrev:

Hva kan fastlegen gjøre med søvnparalyse?

Ikke stort man kan gjøre av behandling, men legen kan ihvertfall hjelpe deg å peke ut mulige årsaker, så som stress, søvnmangel mm.

Årsaken er ihvertfall ikke onde ånder. Kaster man bort tiden på slike tanker, får man det ikke bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Lutetium 71 said:

Ikke stort man kan gjøre av behandling, men legen kan ihvertfall hjelpe deg å peke ut mulige årsaker, så som stress, søvnmangel mm.

Årsaken er ihvertfall ikke onde ånder. Kaster man bort tiden på slike tanker, får man det ikke bedre.

En venninne "kastet bort tiden" på sjamanskole og ble kvitt problemet. Der mener de så absolutt at slike vesener er virkelige.

Anonymkode: 38a89...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som søvnparalyse, ja. Les litt om det, kanskje det blir litt mindre skremmende når du vet hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne "kastet bort tiden" på sjamanskole og ble kvitt problemet. Der mener de så absolutt at slike vesener er virkelige.

Anonymkode: 38a89...a7a

Selvfølgelig sier de at de kan fikse sånt. De lever jo (bl.annet) av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lutetium 71 said:

Selvfølgelig sier de at de kan fikse sånt. De lever jo (bl.annet) av det.

"De" sier det ikke, hun sier det. Jeg har aldri hørt noen si de kan "fikse sånt".

Anonymkode: 38a89...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 13.31, AnonymBruker skrev:

"De" sier det ikke, hun sier det. Jeg har aldri hørt noen si de kan "fikse sånt".

Anonymkode: 38a89...a7a

Så hvorfor går man dit da? Har de ekstra god kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 11.31, AnonymBruker skrev:

En venninne "kastet bort tiden" på sjamanskole og ble kvitt problemet. Der mener de så absolutt at slike vesener er virkelige.

Anonymkode: 38a89...a7a

Lite kritiske mennesker er kapabel til å tro på det ene og andre, idioti kan slik defineres som slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 11.33, Kaida skrev:

Det høres ut som søvnparalyse, ja. Les litt om det, kanskje det blir litt mindre skremmende når du vet hva det er?

Det er søvnparalyse, noen leger kan mye om det og kan forklare det hele og hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Made4u skrev:

Det er søvnparalyse, noen leger kan mye om det og kan forklare det hele og hjelpe.

Ja, det høres ut som søvnparalyse. Jeg har det ofte og det er skremmende. 

Hvilke leger mener du kan hjelpe? Jeg har snakket med leger og flere psykiatriske leger og psykologer, men de bare trekker lett på smilebåndet når jeg beskriver fenomenet.

Anonymkode: 3b4e3...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sånn som deg i forskjellige varianter 3 ganger, men det er ingen skikkelsker der. Jeg blir handlingslammet bare og mister pusten, bevegelse, spåk og alt. Våkner opp av at jeg fortsatt er handlingslammet i kanskje 30 sekunder før jeg kommer til meg selv. Den ene gangen ble jeg ikke handlingslammet med våknet opp i et skrik etter en grusom drøm. Gråt i en time etter jeg våknet, var akkurat som om jeg faktisk hadde vært med på det som skjedde i drømmen og var helt utslitt og fortvilet selv etter at jeg hadde skjønt at det var en drøm. Dette har skjedd de 2 siste årene etter et tungt brudd som gjorde meg dypt deprimert. 

Anonymkode: c7649...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest at følelse av risting i kroppen er et av tegnene på begynnende astralreise, altså ut av kroppen -reise. Men jeg har også lest at mareritt kan være hjernens måte å få deg til å våkne på, f.eks hvis du har stoppet å puste når du sover (søvnapné). Hjernen lager skremmende bilder for at du skal våkne.

Et tips er å lese i Reddit underforum Sleeparalysis, der er det mange erfaringer!

Anonymkode: 45cfb...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...