AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #21 Del Skrevet 5. oktober 2019 Bryr meg ikke så mye om at andre ikke liker hunder, men jeg forstå ikke behovet for å fortelle andre at man ikke liker hunder. Man er jo gjerne veldig glad i hunden sin og ser på den som et familiemedlem og da er det vel kanskje noen som blir fornærmet hvis man sier man ikke liker hunder. Anonymkode: ac72c...41c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #22 Del Skrevet 5. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg misliker sterkt bikkjer. De gneldrer, klynker, er stygge, sikler, lukter død og helvete, er sinnsykt masete og må oppdras for å ikke bli aggressiv. Jeg har aldri oppdratt hverken kattene, marsvinene eller kaninene mine og ingen har blitt aggressive for det. Hunder må ha disiplin for å ikke gå til helvete. Anonymkode: 3fe70...75a Altså, seriøst dette er tull fra ende til annen. De fleste normale hunderase må ikke oppdras for å ikke være aggressive. De færreste familiehunder har et gemytt som er aggressivt. Anonymkode: ac72c...41c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. oktober 2019 #23 Del Skrevet 5. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bryr meg ikke så mye om at andre ikke liker hunder, men jeg forstå ikke behovet for å fortelle andre at man ikke liker hunder. Man er jo gjerne veldig glad i hunden sin og ser på den som et familiemedlem og da er det vel kanskje noen som blir fornærmet hvis man sier man ikke liker hunder. Anonymkode: ac72c...41c Tror ikke folk som ikke liker hunder går rundt og sier det hele tida Det er vel gjerne når hunder kommer opp som tema, spesielt når man møter en hund og det er forventa at man skal klappe den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. oktober 2019 #24 Del Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså, seriøst dette er tull fra ende til annen. De fleste normale hunderase må ikke oppdras for å ikke være aggressive. De færreste familiehunder har et gemytt som er aggressivt. Anonymkode: ac72c...41c De blir vel ikke nødvendigvis aggressive, men du kan jo ikke nekte for at hunder må oppdras for å være til å leve med. Hvis ikke hopper de opp på folk, bjeffer og maser hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #25 Del Skrevet 5. oktober 2019 On 10/3/2019 at 8:30 PM, AnonymBruker said: Hvorfor er det så sosialt uakseptabelt å ikke like hunder? Hvis man nevner at man ikke liker hunder, blir man jo sett på som en sosiopat uten emosjonelle evner. Hva tror dere er grunnen til dette? Tenker dere dette om mennesker som ikke liker hunder? Personlig er jeg ikke så glad i hunder. Ikke at jeg hater dem, men jeg ville aldri bodd sammen med en selv. Jeg kan godt synes en hund er søt, men helst på avstand. Dette gjelder jo ikke alle hunder, men min erfaring er at mange av de er veldig oppmerksomhetssyke og masete. De bjeffer i tide og utide, de tigger, røyter og lukter vondt, tygger i stykker eiendeler, tvinger deg til å gå på tur enten du vil eller ei... Så hva er greia med denne store, allmenne fascinasjonen for hunder? Er det den betingelsesløse kjærligheten? Man kan jo få et like sterkt bånd med et hvilket som helst annet dyr, men der må man kanskje fortjene det litt mer sammenlignet med en hund som vil elske deg nesten uansett hva... Anonymkode: 26c25...a4c Synes ikke det er pent å snakke ned om dyrene til noen uansett om det er katt, marsvin eller hund, hest for den saks skyld. Alle har forskjellige preferanser, og kanskje er det hyggelig og ha en turkamerat som ELSKER å gå tur? Hvis man selv har en aktiv livsstil så passer jo en hund veldig bra. Det er koselig. Man er aldri alene. Du kan egentlig heller stille spørsmålet "Hvorfor velger i det hele tatt NOEN å få seg noen slags dyr?" For det følger med ansvar uansett, og for noen er det veldig verdt alt ansvaret, da man får tilbake noe veldig verdifullt. En hund er også meget tilpasningsdyktig, og vil være glad mesteparten av tiden med litt kjærlighet og mat. Du kan ikke få ett like sterkt bånd med "hvilket som helst annet dyr". Mange dyr ja, men hunden går veldig bra sammen med mennesket generelt, og viser sterk interesse for å lære, ha en leder og faktisk jobbe for deg. Det kan du ikke forvente eller få utav ett hvilket som helst dyr. Noen velger å få barn, andre hund, hvor noen velger full pakke. Anonymkode: 636e3...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #26 Del Skrevet 5. oktober 2019 På 3.10.2019 den 20.30, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så sosialt uakseptabelt å ikke like hunder? Hvis man nevner at man ikke liker hunder, blir man jo sett på som en sosiopat uten emosjonelle evner. Hva tror dere er grunnen til dette? Tenker dere dette om mennesker som ikke liker hunder? Personlig er jeg ikke så glad i hunder. Ikke at jeg hater dem, men jeg ville aldri bodd sammen med en selv. Jeg kan godt synes en hund er søt, men helst på avstand. Dette gjelder jo ikke alle hunder, men min erfaring er at mange av de er veldig oppmerksomhetssyke og masete. De bjeffer i tide og utide, de tigger, røyter og lukter vondt, tygger i stykker eiendeler, tvinger deg til å gå på tur enten du vil eller ei... Så hva er greia med denne store, allmenne fascinasjonen for hunder? Er det den betingelsesløse kjærligheten? Man kan jo få et like sterkt bånd med et hvilket som helst annet dyr, men der må man kanskje fortjene det litt mer sammenlignet med en hund som vil elske deg nesten uansett hva... Anonymkode: 26c25...a4c Dette innlegget kunne vært skrevet av meg 🤣 Jeg velger som oftest å ikke si noe om mine følelser for hund og unngår dem når jeg kan. Litt irriterende når mitt søsken og partneren kommer hjem til mine foreldre på besøk i dagesvis med deres «elskling» og drar beistet hjem til meg også, men jeg overlever. Anonymkode: 99f50...8bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #27 Del Skrevet 5. oktober 2019 4 minutter siden, Anonymus Notarius said: De blir vel ikke nødvendigvis aggressive, men du kan jo ikke nekte for at hunder må oppdras for å være til å leve med. Hvis ikke hopper de opp på folk, bjeffer og maser hele tiden. Man må oppdra ALT man velger å ta ansvaret for.. Hva er poenget ditt? Hunden er ikke aggressiv av natur, hvis du trodde det. De må ikke oppdras til og ikke være aggreessiv, men du må selvfølgelig lære hunden hvordan den skal tilpasse seg det huset den skal bo i, med di menneskene den skal bo med. Såklart må den få veiledning, det er jo ikke naturen. Hunden maser forøvrig ikke så mye som du prøver å få det til heller. Noen kan mase, men de fleste som respekterer eieren sin vil vente på at eieren skal bestemme hva man skal gjøre. Du kan ikke sette alle i bås heller, det finnes bikkjer mer veloppdradd en ungene til veldig, veldig mange mennesker. Anonymkode: 636e3...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. oktober 2019 #28 Del Skrevet 5. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man må oppdra ALT man velger å ta ansvaret for.. Hva er poenget ditt? Hunden er ikke aggressiv av natur, hvis du trodde det. De må ikke oppdras til og ikke være aggreessiv, men du må selvfølgelig lære hunden hvordan den skal tilpasse seg det huset den skal bo i, med di menneskene den skal bo med. Såklart må den få veiledning, det er jo ikke naturen. Hunden maser forøvrig ikke så mye som du prøver å få det til heller. Noen kan mase, men de fleste som respekterer eieren sin vil vente på at eieren skal bestemme hva man skal gjøre. Du kan ikke sette alle i bås heller, det finnes bikkjer mer veloppdradd en ungene til veldig, veldig mange mennesker. Anonymkode: 636e3...bcf Jeg har da heller ikke skrevet at de er aggressive. Jeg er ikke den anonyme brukeren du siterte først. Jeg har aldri oppdratt katta her i alle fall. Tror ikke det går heller, for så vidt Men den er snill og rolig helt av seg selv. Har også hatt både kaniner, hamster og andre smådyr, og høner. Måtte ikke oppdra noen av dem. Tror det bare er hunder og unger man må oppdra, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #29 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg var livredd hunder da jeg var liten. Foreldrene mine har fortalt om noen rare hundeeiere vi møtte på da jeg var liten. Vi var på tur i byen eller parken, også kom det noen gående forbi med hund. Jeg ble jo livredd og fikk panikk. Da kom de bort med hunden sin og sa at «den er jo så snill. Kom her så skal du få klappe hunden». Altså det hjalp ikke. Mamma fortalte at en dag ble det nok for henne. Hun kjefta huden full på en hundeeier og ba dem slutte å tvinge hundene sine på folk. Vi hadde dn nabo som slapp hunden sin løs innimellom. Den skremte katta vår, så den forsvant noen dager. Da gikk pappa til naboen og kjefta. Jeg er ikke glad i hunder i dag, pga slike hendelser med hunder i barndommen. Jeg kan fint klappe en rolig hund, men det er det. Folk syns jeg er rar som ikke viser interesse når de har med seg hund. Jeg har null interesse av å snakke om hunder, og folk syns det er veldig rart at jeg ikke kan noe om forskjellige hunderaser. Jeg elsker katter, da! De er selvstendige, og forstyrrer ikke ute blant folk. Så er jeg vant med katter og, da. Anonymkode: 0923c...1d5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #30 Del Skrevet 5. oktober 2019 12 timer siden, WhiteSwan skrev: Jeg er fra bygda og har alltid elsket dyr. Har vokst opp med hunder selv. Men etter at jeg flyttet til Oslo, har jeg begynt å hate hundeeiere som ikke respekterer båndtvangen og ikke plukke opp etter seg. Så denne hundesykdommen skulle ha vart litt lenger for min del. Da skjerpet hundeeierne seg litt. Anonymkode: f8896...4b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #31 Del Skrevet 5. oktober 2019 12 hours ago, Anonymus Notarius said: Jeg har da heller ikke skrevet at de er aggressive. Jeg er ikke den anonyme brukeren du siterte først. Jeg har aldri oppdratt katta her i alle fall. Tror ikke det går heller, for så vidt Men den er snill og rolig helt av seg selv. Har også hatt både kaniner, hamster og andre smådyr, og høner. Måtte ikke oppdra noen av dem. Tror det bare er hunder og unger man må oppdra, gitt. Vi brukte heller ikke mye krefter på å oppdra kattene våre. Det eneste vi lærte dem var at det ikke er lov å gå på bordet. Anonymkode: 0923c...1d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #32 Del Skrevet 6. oktober 2019 Fordi hunder er det beste som finnes. Hunder vil alltid gi ubetinget kjærlighet. Anonymkode: 13753...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 6. oktober 2019 #33 Del Skrevet 6. oktober 2019 På 4.10.2019 den 13.07, AnonymBruker skrev: Har vel kanskje noe å gjøre med at hunder er så uselvisk glade i oss mennesker og så tjenestevillige og kosete at de som ikke liker dem virker til dels sosiopatiske. Hva er det å ikke like, liksom? (Ja, jeg er et hundemenneske) Anonymkode: f617c...357 Tja for oss som er blitt bitt av hunder gjentatte ganger så sitter det langt inn å like bikkjer. Jeg liker hundeeiere dom tar ansvar å følger båndtvangen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #34 Del Skrevet 6. oktober 2019 3 minutter siden, Trøndere1 said: Tja for oss som er blitt bitt av hunder gjentatte ganger så sitter det langt inn å like bikkjer. Jeg liker hundeeiere dom tar ansvar å følger båndtvangen. Loven om båndtvang er for å beskytte vilt dyreliv, den har ingenting med hva mennesker syns om løse hunder. Anonymkode: 67f09...61f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninni88 Skrevet 6. oktober 2019 #35 Del Skrevet 6. oktober 2019 På 4.10.2019 den 13.54, AnonymBruker skrev: Jeg har hund, men er ikke særlig hundegal fordet. Liker min egen hund, og noen få andre, som er av middels liten størrelse (rett under 10 kg). Men generelt liker jeg ikke store hunder spesielt. Heller ikke de aller minste, for de er så lette å tråkke på ved et uhell og bjeffer alltid. Men de store misliker jeg mest, som f.eks. schäfere og rottweilere. Har sett flere klin gale utgaver av de rasene, som går helt berserk når man møter dem på veien, så eierne må stå og holde seg fast i et tre for å klare og holde igjen villdyret sitt. Sånne beist fortjener å avlives. Det finnes nok av vennlige, snille og gode hunder der ute som trenger et hjem. Vi MÅ ikke holde liv i alt av de verste beistene. Anonymkode: 4f018...31d Det er faktisk ikke rasene som er problemet, men EIERNE..det er akkurat sånne som deg som er farlige hundeeiere. Ja da, for all del hunderaser har forskjellige egenskaper og er avlet for å tjene ulike arbeidsoppgaver. Men, det betyr ikke at de oppfører seg deretter. Oppdragelse har ALT å si. Jeg har møtt utallige småbikkjer som kjefter å går etter føttene til folk, små hunder som er utrygge og dermed blir helt tullete. De er også klin gale på lik linje som de store som gjør det samme.. Vi har en stor hund og jeg gremmes når jeg går forbi hundeeiere med små/mindre hunder som automatisk tror min hun er farlig. Det er DE som skaper en betent situasjon fordi DERES hund leser eiernes kroppsspråk og hunden deres blir da nervøs og tror det er fare på ferde..Og min hund plukker også opp på det! Altså, dette er grunnleggende hundekunnskap som en burde forvente at alle hundeeiere skal vite. Hunden vår bjeffer såvidt(kun hvis andre hunder vi møter først bjeffer og er usikker), kommer overens med både store og små hunder, leker kjempe fint med barn(vi har 10 åring). vi forstår at ikke alle liker store hunder og vi respekter det. Så hun får ikke hoppe opp eller gå etter fordi hunden er nysgjerrig. Ser jeg noen kommer imot oss som tydelig synes det er ubehagelig går jeg over til motsatt side og får hunden vår til å lukte i grøfta eller hun får en godbit. Det verste jeg ser/hører er de med hunder som sier «jammen, min hund er så snill og søt» når de møter folk som ikke vil hilse. Dette gjelder både de med store og små hunder. De er kanskje søte i dine øyne, men vi må respekter at andre ikke synes det. De driter jo i det..de vil ikke hilse av egne personlige årsaker! Det er et ansvar å ha en hund og derfor LES deg opp på oppdragelse, trening mm. Ta en tur til Oslo hundeskole..tren opp hunden din til å bli trygg i møte med andre hunder og mennesker..ikke dra i båndet « å herregud, der kommer en hund til, uff nå blir det trøbbel»...da BER du om trøbbel! Skjønner du ikke skrev om ALT jeg sa nå, men tror du skjønner greia.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forvirra_kar Skrevet 6. oktober 2019 #36 Del Skrevet 6. oktober 2019 På 3.10.2019 den 20.30, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så sosialt uakseptabelt å ikke like hunder? Hvis man nevner at man ikke liker hunder, blir man jo sett på som en sosiopat uten emosjonelle evner. Hva tror dere er grunnen til dette? Tenker dere dette om mennesker som ikke liker hunder? Personlig er jeg ikke så glad i hunder. Ikke at jeg hater dem, men jeg ville aldri bodd sammen med en selv. Jeg kan godt synes en hund er søt, men helst på avstand. Dette gjelder jo ikke alle hunder, men min erfaring er at mange av de er veldig oppmerksomhetssyke og masete. De bjeffer i tide og utide, de tigger, røyter og lukter vondt, tygger i stykker eiendeler, tvinger deg til å gå på tur enten du vil eller ei... Så hva er greia med denne store, allmenne fascinasjonen for hunder? Er det den betingelsesløse kjærligheten? Man kan jo få et like sterkt bånd med et hvilket som helst annet dyr, men der må man kanskje fortjene det litt mer sammenlignet med en hund som vil elske deg nesten uansett hva... Anonymkode: 26c25...a4c Det er samme greia med unger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 6. oktober 2019 #37 Del Skrevet 6. oktober 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Loven om båndtvang er for å beskytte vilt dyreliv, den har ingenting med hva mennesker syns om løse hunder. Anonymkode: 67f09...61f Er da vel likegyldig hva og hvorfor. Poenget er og følge lover og regler. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #38 Del Skrevet 6. oktober 2019 1 minutt siden, Trøndere1 said: Er da vel likegyldig hva og hvorfor. Poenget er og følge lover og regler. Er jo ikke det, når du sier at du liker båndtvang siden du ikke liker hunder og har blitt bitt. Anonymkode: 67f09...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. oktober 2019 #39 Del Skrevet 7. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi hunder er det beste som finnes. Hunder vil alltid gi ubetinget kjærlighet. Anonymkode: 13753...e99 Som når de biter? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. oktober 2019 #40 Del Skrevet 7. oktober 2019 På 4.10.2019 den 12.58, AnonymBruker skrev: Virker som at du muligens er litt nervøs/redd/usikker rundt hunder når du skriver at du holder deg på avstand, noe som er helt normalt i mine øyne. Men personer som syntes hunder/dyr er uinteressant, kjedelig eller "tar tid" kommer jeg nok aldri til å forstå meg helt på. Anonymkode: cbb34...93d At det tar tid å ha dyr er et faktum, så hvorfor du ikke kan forstå det har jeg litt problemer med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå