Gå til innhold

Skandalepar gifter seg idag


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Overgrep

True love?

Vakkert at kjærligheten kan gro som en blomst i en gjørme..

Jaja, vi får håpe pedofile menn etterhvert gifter seg med sine ofre, slik at overgrepene ikke var fånyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er begge to voksne mennesker som kan ta egne valg.

Ja, det hun gjorde var langt over kanten og hun har fått sin straff for dette.

På tross av det hun gjorde, har han valgt å bli hos henne og tatt valget om å gifte seg med henne.

Om hun har manipulert han, om det er ekte kjærlighet, det er det kun de som vet.

samme tenkte jeg og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
True love?

Vakkert at kjærligheten kan gro som en blomst i en gjørme..

Jaja, vi får håpe pedofile menn etterhvert gifter seg med sine ofre, slik at overgrepene ikke var fånyttes.

En pedofil er av legning lite interessert i sine ofre når de ikke lenger er barn. Bare sånn at vi ikke blander begreper i hytt og pine her.

Da hun lå med sin 12 år gamle elev, brøt hun loven. Men hun gjør det ikke nå. Jeg kan umulig vite om gutten, dengang, følte seg utsatt for overgrep. Det kan jo se ut som om det ikke var tilfelle, siden han nå velger å gifte seg med henne. Uansett var det hun gjorde da veldig galt! Men hvis begge to nå ønsker å gifte seg, så er det lite å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overgrep
Da hun lå med sin 12 år gamle elev, brøt hun loven. Men hun gjør det ikke nå. Jeg kan umulig vite om gutten, dengang, følte seg utsatt for overgrep. Det kan jo se ut som om det ikke var tilfelle, siden han nå velger å gifte seg med henne.  Uansett var det hun gjorde da veldig galt! Men hvis begge to nå ønsker å gifte seg, så er det lite å gjøre med det.

Og derfor håper jeg at mye av barnesexen der ute egentlig bare er misforstått kjærlighet.

Ville dere virkelig reagert på samme måte hvis en mannlig skolelærer hadde hatt sex med deres 12-årige døtre? Den kjekke læreren som får blodet til å bruse i enhver tenåring? True love? Er det det dere hadde tenkt?

Kunne ønske jeg var like fordomsfri som dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen "overgrep", les hva folk skriver da!

det er INGEN som mener det er bra det hun gjorde når gutten var tolv!

alle er faktisk enig i at det var å bryte loven og å gjøre noe galt og at den straffen hun har fått (sonet i fengsel i syv år) er helt på sin plass!

men når to voksne mennesker med en aldersforskjell slik den er her, gifter seg, så er DET noe annet!

det er da mange menn som har kjærester og koner med like stor eller større aldersforskjell en det der, i voksen alder.

det blir da veldig sjelden reagert på det.

voksne mennesker får gjøre som de vil.

viser det seg at hun har tvunget ham til ekteskap nå i voksen alder, dopet ham eller på annen måte tatt fra ham egen vilje nå i voksen alder, så er det selvfølgelig galt! men det er da ingenting som viser det?

og igjen, det at hun hadde sex med ham når han var tolv, var ett overgrep, og hun har sonet syv år i fengsel for det!

ingen reagerer negativt på det eller synes det var en feil straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

og igjen, det at hun hadde sex med ham når han var tolv, var ett overgrep, og hun har sonet syv år i fengsel for det!  

ingen reagerer negativt på det eller synes det var en feil straff.

Og pedofili? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Og pedofili? eller?

Det er ikke lett å si om hun er pedofil eller ikke. Men som jeg skrev over her, pedofile mister interessen for ofrene sine når de blir for voksne. Nå er han voksen, og hun gifter seg med ham.

En annen ting er at ikke alle som forgriper seg på barn er pedofile. Det høres kanskje underlig ut, men det er faktisk sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overgrep
jamen "overgrep", les hva folk skriver da!  

det er INGEN som mener det er bra det hun gjorde når gutten var tolv!  

alle er faktisk enig i at det var å bryte loven og å gjøre noe galt og at den straffen hun har fått (sonet i fengsel i syv år) er helt på sin plass!  

men når to voksne mennesker med en aldersforskjell slik den er her, gifter seg, så er DET noe annet!  

Uff, dumme meg. Jeg trodde nemmlig at gutten kunne ha blitt påvirket av overgrepene, jeg. Hvem ville ikke blitt forelsket i den vakre læreren, og iallfall følt seg spesiell når en kunne dele noe så intimt som sex. Jeg får satse på at mine egne døtre kan oppleve noe tilsvarende med den kjekke gymlæreren.

Men igjen, fint at det kom noe vakkert ut av overgrepet. Vi burde gi flere muligheten til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dumme meg. Jeg trodde nemmlig at gutten kunne ha blitt påvirket av overgrepene, jeg. Hvem ville ikke blitt forelsket i den vakre læreren, og iallfall følt seg spesiell når en kunne dele noe så intimt som sex. Jeg får satse på at mine egne døtre kan oppleve noe tilsvarende med den kjekke gymlæreren.

Men igjen, fint at det kom noe vakkert ut av overgrepet. Vi burde gi flere muligheten til det.

ja, hvis du VIL lese at vi mener det bør bli flere overgrep, så værså god.

det blir visst som å prate til veggen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pedofili? eller?

jeg vet ikke om hun er pedofil jeg rattleshake!

siden hun nå ikke liker barn lenger, så har hun kanskje vokst det av seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overgrep
ja, hvis du VIL lese at vi mener det bør bli flere overgrep, så værså god.

det blir visst som å prate til veggen likevel.

Unødvendig kommentar.

Det jeg forsøker å formidle er at overgrepene kan ha hatt sitt å si på følelseslivet til den stakkars lille gutten, og jeg finner det urovekkende at dere ikke har klart å tenke i disse baner.

Se for deg selv som 12-åring, og at en tillitsperson i din omgangskrets misbruker denne tilliten ved å ha sex med deg. Tror du virkelig ikke at følelseslivet ditt kan bli litt affektert av et slikt "forhold"? Tenkt deg så spesiell du vil føle deg der den kjekke gymlæreren har valgt deg av alle jentene på hele skolen! Dette må jo være rene skjære eventyrfortellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg har allerede sagt at dersom hun har tatt fra ham egen vilje eller gjort annet slik at han ikke faktisk ønsker ekteskapet de nå inngår, så er det galt, men jeg ser ikke utifra det lille vi vet at det har skjedd.

selvsagt kan han synes det er fantastisk at drømmedama av ei lærerinne ville ha ham, men om han fremdeles synes det i en alder av 22, så kanskje det faktisk er noe han mener også?

og, igjen, dersom hun manipulerer ham eller på annen måte får ham til å gjøre dette mot sin vilje, så er det galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Det er ikke lett å si om hun er pedofil eller ikke. Men som jeg skrev over her, pedofile mister interessen for ofrene sine når de blir for voksne. Nå er han voksen, og hun gifter seg med ham.

En annen ting er at ikke alle som forgriper seg på barn er pedofile. Det høres kanskje underlig ut, men det er faktisk sant.

Jeg liker å kalle en spade for en spade. En som forgriper seg på barn har nå en gang gjort noe som kan sidestilles med drap, uavhengig av ordbokdefinisjon, religion, hudfarge eller kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
En som forgriper seg på barn har nå en gang gjort noe som kan sidestilles med drap' date=' uavhengig av ordbokdefinisjon, religion, hudfarge eller kjønn.[/quote']

Det er jeg selvfølgelig helt enig i.

Jeg tenkte ikke i retning av ordbokdefinisjon, men skjønner at jeg kunne oppfattes slik. Og jeg mener IKKE at et overgrep er "mindre galt" dersom det ble utført av en som ikke er pedofil! Overgrep er livsødeleggende uansett.

Men når du stilte spørsmålet "og pedofili? Eller?" så mente jeg kun det jeg skrev; ingen vet om hun er pedofil. Det hun gjorde, var galt. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ... som mor våger jeg ikke tanken på muligheten for sex med min sønns 12 år gamle venner. En absurd og umulig tanke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
De er voksne nå.  

Et par som elsker hverandre gifter seg. Jeg synes det er fint. Tross i fortiden.

Enig. Det er flott at noen tør å gjøre som de føler for, det de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari N

Hmmm... flere ting jeg vil si. Først og fremst så er det en overlevelsesmekanisme etter/i seksuelle overgrep å være forelsket i overgriperen. Da kan det jo bli en Romeo og Julie-historie istedenfor et overgrep. Dette er en mekanisme som spesielt gutter bruker. Det er faktisk en god del jenter som gjør det også, men da helst eldre jenter.

Det at pedofile mister interessen for sine ofre når de blirr voksne stemmer heller ikke. Spesielt når det er snakk om incest. Det handler mye mer om det å ha (ofte psykisk) makt over ofrene sine, enn om selve alderen. Det har til og med i Norge vært tilfeller hvor datter og far har ønsket å gifte seg, og datteren på 19 år har bedyret at hun virkelig elsker faren sin.

Var det ingen som så den dokumentaren om hun fra Australia, der hun først i slutten av 30-åra klarte å rive seg løs? Selv om hun nok aldri påstod hun var forelsket, så var det jo mange fremmende som trodde de var ektepar og de som kjente de trodde de hadde en spesiell form for kjærlighet. Husker ikke hva den het, men i den dokumentaren får folk se hvordan et liv som incestoffer er.

Folk må huske på at de fleste pedofile overgripere er folk i nær omgivelse av barnet, og det er svært sjelden overgrep er av typen: kidnapping av fremmende menn som truer med å drepe barnet om de ikke får ha sex med dem.

Det er ikke mindre overgrep selv om den voksne ikke truer med lemlesting eller drap! Overtalelse og spill på nysgjerrighet/seksuelle følelser er helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at ikke incest har med alderen å gjøre kan jeg vel si meg enig i, men det er tross alt forskjell på incest og pedofili!

pedofili HAR med alderen å gjøre!

pedofile tenner på barn, det er det som gjenkjenner en pedofil.

det er ikke spørsmål rundt det vel?

men når da en pedofil ikke lenger tenner på et barn, men på en voksen som vedkommende tente på allerede mens individet var barn, har da den pedofile vokst av seg sin pedofili? eller er man pedofil dersom man tenner på en voksen med en viss aldersforskjell.

prøver IKKE å rettferdiggjøre det overgrepet damen i saken gjorde, snakker her om pedofili og utvikling slik som f.eks i denne saken.

kanskje hans forelskelse er forsvarsmekanisme, kanskje ikke. VI vet ihvertfall ikke om det er slik eller ei.

kanskje hun ER pedofil, men som for tiden tenner på en voksen, det vet vi heller ikke.

derfor blir diskusjonene mine på ett generellt plan, og ikke noe forsøk på å se blidt på overgrep. (som noen har missforstått tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...