AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #1 Skrevet 3. oktober 2019 M50 her. Har begynt så smått med dating etter en stund alene. Jeg oppdager at jeg forholdsvis lett kommer i kontakt med kvinner både over og under min egen alder, og dermed både før og etter overgangsalder. Er det noen som har refleksjoner rundt dette, med selve prosessen, og om de kom ut av det som et forandret menneske på godt og vondt? Anonymkode: 4af05...18f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #2 Skrevet 3. oktober 2019 Å kjære vene, høres ut som vi skal ut i krig. Det er da tross alt bare naturlige hormonelle endringer. Vi kvinner fikser det! Anonymkode: 1624e...9ac 11
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #3 Skrevet 3. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kjære vene, høres ut som vi skal ut i krig. Det er da tross alt bare naturlige hormonelle endringer. Vi kvinner fikser det! Anonymkode: 1624e...9ac Det er helt riktig. Date en kvinne fra 40 + er som å gå ut i krig.😂😉 Anonymkode: 82453...d45 3
solmåneogstjerner Skrevet 3. oktober 2019 #4 Skrevet 3. oktober 2019 Dette er ikke noe du trenger å fundere så veldig på altså... 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #5 Skrevet 3. oktober 2019 De par første årene etter at overgangsalderen satte inn var et hormonhelvete, jeg var sur, lett å såre for «ingenting», deppa, hysterisk. Nå er jeg mer harmonisk, fredelig og positiv enn jeg noen gang har vært. Men dette er ulikt fra kvinne til kvinne, ingen kan gi deg et fasitsvar her. Anonymkode: add2b...1e3 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #6 Skrevet 3. oktober 2019 Hvis du vil kjøre safe så gå for de litt eldre som er ferdige med overgangsalderen da vel. Ellers er jo dette noe alle kvinner må gjennom tross alt, og hvordan man reagerer er veldig individuelt. Men har da ikke hørt om at noen har endret personligheten mellom før og etter, selv om det nok kan være krevende perioder akkurat når det står på. Anonymkode: 90c7a...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #7 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: M50 her. Har begynt så smått med dating etter en stund alene. Jeg oppdager at jeg forholdsvis lett kommer i kontakt med kvinner både over og under min egen alder, og dermed både før og etter overgangsalder. Er det noen som har refleksjoner rundt dette, med selve prosessen, og om de kom ut av det som et forandret menneske på godt og vondt? Anonymkode: 4af05...18f Refleksjoner rundt dette? Bli voksen når du har passert 50. Overgangsalderen kommer gjennomsnittlig etter fylte 54 år hos kvinner. Eller snakker du om din egen overgangsalder? Og hvilken betydning har eventuelt en overgangsalder i en datingsetting? Anonymkode: 6d26f...c55 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #8 Skrevet 3. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Refleksjoner rundt dette? Bli voksen når du har passert 50. Overgangsalderen kommer gjennomsnittlig etter fylte 54 år hos kvinner. Eller snakker du om din egen overgangsalder? Og hvilken betydning har eventuelt en overgangsalder i en datingsetting? Anonymkode: 6d26f...c55 Jeg takker for både ditt svar, og de som ikke blir riktig så personlige. Jeg anser meg som voksen nok til å spørre om ting jeg lurer på. Det var kvinnens overgangsalder jeg tenkte på ja. Jeg ser jo ikke etter en fasit, men sånne som post #5 synes jeg er et bra innspill. Anonymkode: 4af05...18f 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #9 Skrevet 3. oktober 2019 Du er jo selv midt i den mannlige overgangsalderen, andropausen. Du går nå inn i de Gretne Gamle Gubbers klubb. Sikker på at det er så lurt å dra en kvinne inn i noe sånt? Anonymkode: 62ca2...5b2 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #10 Skrevet 3. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er jo selv midt i den mannlige overgangsalderen, andropausen. Du går nå inn i de Gretne Gamle Gubbers klubb. Sikker på at det er så lurt å dra en kvinne inn i noe sånt? Anonymkode: 62ca2...5b2 Nei overhodet ikke sikker. Spør du eksen, så var jeg der. Avslutningen av forrige forhold ble en lang depressiv periode. Nå er jeg som et nytt og bedre menneske, og gretten gubbe føles som noe fjernt. Anonymkode: 4af05...18f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #11 Skrevet 3. oktober 2019 Det eneste symptomet jeg merket på overgangsalderen, var at jeg ikke var like mye frysepinne som før Ingen hetetokter og ingen humørsvingninger. Og personligheten er den samme. Jeg er muligens litt gladere fordi jeg slipper de store smertene jeg hadde under mensen! Andre sliter med store plager, så det er vanskelig å gi generelle råd. Anonymkode: 37c09...700 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #12 Skrevet 3. oktober 2019 For min del er livet fantastisk etter overgangsalder, null mens, null pms og sexlivet når nye høyder. Dame, 50 Anonymkode: 59ed2...c93 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #13 Skrevet 3. oktober 2019 TS: jeg vil gi deg litt kreditt jeg, fint å se at du faktisk ser på kvinner rundt din egen alder istedet for å gjøre som så mange andre menn, å jakte på kvinner som er betydelig yngre. Anonymkode: 90c7a...cd0 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #14 Skrevet 3. oktober 2019 D blir jo som om vi kvinner skulle droppe menn i vår alder pga prostata problemer. D pleier å komme d og. Om d er bedre enn overgangs alder vet jeg ikke😊 Anonymkode: 7540e...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: D blir jo som om vi kvinner skulle droppe menn i vår alder pga prostata problemer. D pleier å komme d og. Om d er bedre enn overgangs alder vet jeg ikke😊 Anonymkode: 7540e...1a3 Jeg har ikke sagt noe om dropping, kun et spørsmål for å opplyse meg selv om ev utfordringer, og lære mer om temaet. Anonymkode: 4af05...18f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #16 Skrevet 3. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil kjøre safe så gå for de litt eldre som er ferdige med overgangsalderen da vel. Ellers er jo dette noe alle kvinner må gjennom tross alt, og hvordan man reagerer er veldig individuelt. Men har da ikke hørt om at noen har endret personligheten mellom før og etter, selv om det nok kan være krevende perioder akkurat når det står på. Anonymkode: 90c7a...cd0 Når dette skjer er jo høyst individuelt, ikke alltid godt å vite hvem som er ferdig med overgangsalderen... Anonymkode: 2c75d...b89
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #17 Skrevet 4. oktober 2019 På 3.10.2019 den 8.44, AnonymBruker skrev: M50 her. Har begynt så smått med dating etter en stund alene. Jeg oppdager at jeg forholdsvis lett kommer i kontakt med kvinner både over og under min egen alder, og dermed både før og etter overgangsalder. Er det noen som har refleksjoner rundt dette, med selve prosessen, og om de kom ut av det som et forandret menneske på godt og vondt? Anonymkode: 4af05...18f Da er det jo bare velge. Vil du ha kvinner under 40 eller over 40+...tipper det er flest single kvinner i overgangsalderen.... Anonymkode: 0f836...bb2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #18 Skrevet 4. oktober 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg som et nytt og bedre menneske, og gretten gubbe føles som noe fjernt. Anonymkode: 4af05...18f At du føler det slik er jo bra, men det er ikke sikkert at ny dame vil se det på ditt vis. Slike "positive tilbakemeldinger" er best om de kommer fra folk rundt en. Da er forandringen mere reell tror jeg. Anonymkode: 1b5f0...438
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #19 Skrevet 4. oktober 2019 https://nhi.no/sykdommer/kvinne/hormonbehandling/overgangsalderen/?page=all 1 av 4 får ingen symptomer Anonymkode: 4f7c2...b47 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #20 Skrevet 4. oktober 2019 På 3.10.2019 den 12.37, AnonymBruker skrev: Jeg takker for både ditt svar, og de som ikke blir riktig så personlige. Jeg anser meg som voksen nok til å spørre om ting jeg lurer på. Det var kvinnens overgangsalder jeg tenkte på ja. Jeg ser jo ikke etter en fasit, men sånne som post #5 synes jeg er et bra innspill. Anonymkode: 4af05...18f Er 43, og er i følge blodprøve tatt hos gynekologen på vei inn i overgangsalderen (perimenopause), altså forstadiet av overgangsalderen. Foreløpig merker jeg kun mer uregelmessig mens, hvilket er plagsomt, og noen hetetokter. Sexlysten er på topp, mye bedre enn i 30-årene, humøret er godt (unntatt når mensen kommer en uke for tidlig, midt i ferien), etc. Regner med at dette er ganske individuelt. Anonymkode: 354d0...4f2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå