smile Skrevet 20. mai 2005 #1 Del Skrevet 20. mai 2005 Drømmer om sol og varme og fant en ålreit tur til Egypt. Noen som har vært i Hurgada? HVilket hotell var dere på og var det bra? Var dere i Makabi bay? Der ser jeg det er korallstrand og lurer på om jeg bare kan gå ut og snorkle selv eller må jeg gjennom et selskap? Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 20. mai 2005 #2 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg var i utkanten av Hurghada, nærmere bestemt El Gouna. Jeg synes ikke Hurghada by er særlig fin, men hvis du ikke er nøye på det, så var det en fin avslapningstur. Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne snorkle på egen hånd, så lenge du har utstyr (det kan du eventuelt leie hos en av dykkerklubbene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 20. mai 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mai 2005 takk for svar, har søkt litt her og funnet svar på mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berry Skrevet 21. mai 2005 #4 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei! Jeg har skrevet om turen min flere ganger; bodde på Magawish. (Hvis du har søkt så kan det hende du har lest om det! ) Anbefales!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 23. mai 2005 #5 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg synes hele Hurghada så ut som en byggeplass, med halvferdige hoteller over det hele og lite særpreg. Men hvis du bor i en sånn hotell-landsby, er det sikkert helt OK. Nå er det imidlertid to år siden jeg var der, så det kan jo ha forandret seg... Og sol og varme, det får du! Der jeg badet, var det bare sandstrand, men Rødehavet er jo et paradis for snorklere, så det er sikkert ikke vanskelig å finne et sted man kan snorkle. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 23. mai 2005 #6 Del Skrevet 23. mai 2005 grunnen til at det ser ut som en byggeplass er at i følge egyptisk lov må man begynne å bygge på et stykke land man har kjøpt innen 2 år etter du kjøper det. Men loven sier ingenting om at du må bygge ferdig.. Så folk kjøper seg fine tomter langs populære områder som rundt strendene langs rødehavet, for selve TOMTEN koster "ingenting"... Juhuuuu Kjekt med regler som funker i praksis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest g j e s t Skrevet 25. mai 2005 #7 Del Skrevet 25. mai 2005 Reise heller til Sharm el Sheik!! anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berry Skrevet 25. mai 2005 #8 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg har hørt at Sharm el Sheik er mer "turiststed." Et fint sted for å oppleve dykking osv, men for å oppleve den ordentlige egyptiske kulturen bør man unngå stedet. (Har ikke vært der selv, bare hørt fra andre...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 25. mai 2005 #9 Del Skrevet 25. mai 2005 :o Du finner iallefall ikke egyptisk kultur i hurghada! Med mindre du bor der, og tar en busstur inn til luxor eller noe sånn, da får du med deg litt Skal du være der i en uke eller mer så anbefaler jeg busstur over 2 dager til cairo. Er stress, men verd det. Mister jo ett par dager i solen, da, men jeezes, betyr det noe når man ser pyramidene, museumet og andre ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berry Skrevet 25. mai 2005 #10 Del Skrevet 25. mai 2005 :o Du finner iallefall ikke egyptisk kultur i hurghada! Med mindre du bor der, og tar en busstur inn til luxor eller noe sånn, da får du med deg litt Skal du være der i en uke eller mer så anbefaler jeg busstur over 2 dager til cairo. Er stress, men verd det. Mister jo ett par dager i solen, da, men jeezes, betyr det noe når man ser pyramidene, museumet og andre ting! Jeg opplevde mye egyptisk kultur i Hurghada, jeg! Nå er det riktignok 5 år siden jeg var der, men jeg ble kjent med en egypter som viste meg rundt. (Nå snakker jeg om hverdagskultur, ikke den faraoniske, som man jo må reise rundt for å oppleve.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luxor Skrevet 26. mai 2005 #11 Del Skrevet 26. mai 2005 Var i Hurgada for 10 år siden - grusomt i mine øyner, men har jo mye sol og strand å by på. Vil heller anbefale Luxor, Alexandria og Kairo som reisemål, men det kommer jo an på hva man ønsker å gjøre i ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå