AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Har blitt henvist til sykehuset for fjerning av p-stav så dermed skal jeg bli lagt i narkose. Fikk også spørsmål om å ta celleprøven under narkosen. Er litt blanda følelser. Har/hadde du gjort det? Anonymkode: 236d5...930
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg kunne godt ha gjort det, men jeg har ingen problemer med å ta celleprøve i våken tilstand heller. Jeg har hatt gynekologisk operasjon før så har allerede hatt gynekologer oppi der mens jeg ikke kunne følge med på hva som skjedde 🙈 Det gikk bra det og. Anonymkode: f43e0...d47
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Er det vanlig med narkose for å fjerne p-stav? Jeg ser ingen grunn til å ikke ta celleprøven i samme slengen. Hvorfor har du blanda følelser ang dette? Anonymkode: 35725...0b6 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Om jeg hadde hatt problemer i våken tilstand med celleprøve så hadde jeg takket ja. Anonymkode: 09f2c...460 1
Silva Pluvialis Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) . Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har blitt henvist til sykehuset for fjerning av p-stav så dermed skal jeg bli lagt i narkose. Fikk også spørsmål om å ta celleprøven under narkosen. Er litt blanda følelser. Har/hadde du gjort det? Anonymkode: 236d5...930 Hvorfor skal du gjøre celleprøve i narkose? Må da være langt bedre å være våken å vite hva de gjør med deg, enn å våkne opp og vite at leger m.fl. har undersøkt deg i underlivet? Flere har fortalt at de føler seg utsatt for overgep etter underlivsundersøkelser i narkose. Anonymkode: 6245c...ce8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 Oi, hva har skjedd med p-staven din slik at du trenger sykehus og narkose? Det normale er vel å plukke den ut med lokalbedøvelse hos fastlegen? Og celleprøve samtidig? Sitter ikke p-staven i armen? Anonymkode: 3778d...f85 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 Av og til setter ting seg fast. Har selv vært med på å fiske ut en spiral ut av kvinne i full narkose etter mange forsøk i våken tilstand hos gynekologen. Anonymkode: f51f7...abc
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Av og til setter ting seg fast. Har selv vært med på å fiske ut en spiral ut av kvinne i full narkose etter mange forsøk i våken tilstand hos gynekologen. Anonymkode: f51f7...abc Nå er det p-stav det er snakk om, ikke spiral Anonymkode: b2a75...413
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 P-stav plukkes ut fra armen i lokalbedøvelse. Ingen logikk i å legge noen i narkose for det. Ekstra jobb å legge folk i gynleie bare for en celleprøve. Sikker på at du ikke blander kortene litt her? Anonymkode: 14689...9d9 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 Dette høres ikke helt sant ut. En kirurg klarer fint å operere ut en p-stav som har "forsvunnet" med lokalbedøvelse. Om det nå er tilfelle at du må i narkose så er det ihvertfall ingen logikk i at de tilbyr celleprøve i samme slengen. Anonymkode: be3d6...be3 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det p-stav det er snakk om, ikke spiral Anonymkode: b2a75...413 Det er jeg klar over, men er fortsatt et fremmedlegeme de tydeligvis ikke har ut av kroppen til ts med den vanlige metoden. Anonymkode: f51f7...abc
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig med narkose for å fjerne p-stav? Jeg ser ingen grunn til å ikke ta celleprøven i samme slengen. Hvorfor har du blanda følelser ang dette? Anonymkode: 35725...0b6 De har prøvd å fjerne den via lokalbedøvelse, og har skjært to skjært to steder i armen for å finne p-staven. Legen brukte 1,5 time og fikk den ikke ut, så derfor ble jeg henvist til sykehuset. P-staven ligger for dypt. Anonymkode: 236d5...930
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, hva har skjedd med p-staven din slik at du trenger sykehus og narkose? Det normale er vel å plukke den ut med lokalbedøvelse hos fastlegen? Og celleprøve samtidig? Sitter ikke p-staven i armen? Anonymkode: 3778d...f85 Var hos legen for å få den fjernet, men den ligger for dypt. Jeg blir lagt i narkose for å ta den ut. På de fleste er det kjempeenkelt å ta den ut, men hos noen har den forsvunnet mer inn i dypet i armen. Jeg ønsker helst ikke å legges i narkose, men må jo få den ut. Har ikke flere alternativ. Anonymkode: 236d5...930
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ikke helt sant ut. En kirurg klarer fint å operere ut en p-stav som har "forsvunnet" med lokalbedøvelse. Om det nå er tilfelle at du må i narkose så er det ihvertfall ingen logikk i at de tilbyr celleprøve i samme slengen. Anonymkode: be3d6...be3 Siden legen har prøvd iherdig å fjerne p-staven er prosedyren å legges i narkose for å få den ut. Jeg lot legen skjære to steder i armen, for å få den ut siden jeg er lite mottagelig for narkose. Anonymkode: 236d5...930
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: P-stav plukkes ut fra armen i lokalbedøvelse. Ingen logikk i å legge noen i narkose for det. Ekstra jobb å legge folk i gynleie bare for en celleprøve. Sikker på at du ikke blander kortene litt her? Anonymkode: 14689...9d9 Siden jeg ikke har tatt celleprøve var dette et tilbud som jeg fikk som kunnes tas under narkose. Hvis dette ikke var et tilbud, så hadde jeg ikke fått det. Skal mest sannsynlig legges i full narkose. Anonymkode: 236d5...930
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #17 Skrevet 1. oktober 2019 Ts, det går helt fint! Lurer på hva dere andre tror leger & sykepleiere gjør når noen ligger i narkose? De behandler alle pasienter med respekt! (endatil om du er død!) Det er heller ingen som er alene med deg, og gjør noe snusk... Hadde glatt tatt celleprøve når jeg først var utslått 😬 Har forøvrig vært i narkose mange ganger! På fire forskjellige sykehus også... Opplevd alt som trygt og profesjonelt! Anonymkode: fc4fa...47e 5
Gjest førstedamen Skrevet 1. oktober 2019 #18 Skrevet 1. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var hos legen for å få den fjernet, men den ligger for dypt. Jeg blir lagt i narkose for å ta den ut. På de fleste er det kjempeenkelt å ta den ut, men hos noen har den forsvunnet mer inn i dypet i armen. Jeg ønsker helst ikke å legges i narkose, men må jo få den ut. Har ikke flere alternativ. Anonymkode: 236d5...930 De gir ikke narkose. Sykehuset bruker en røntgen maskin for å se hvor p staven befinner seg, så de lett kan ta den ut. Du får lokalbedøvelse og det tar rundt 15 til 20 minutter.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #19 Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden jeg ikke har tatt celleprøve var dette et tilbud som jeg fikk som kunnes tas under narkose. Hvis dette ikke var et tilbud, så hadde jeg ikke fått det. Skal mest sannsynlig legges i full narkose. Anonymkode: 236d5...930 Hvorfor skulle du ha behov for celleprøve under narkose? Det er jo noe de fleste damer får gjort hos gyn i våken tilstand og som tar 2 minutter. Litt merkelig at du skal ha litt skjæring i en arm, og så litt grafsing i underlivet under samme op. hvis du ikke har angstproblematikk i forhold til gynekologiske undersøkelser? Anonymkode: 558a9...282 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #20 Skrevet 1. oktober 2019 Var derfor jeg sa «vet ikke» for jeg tenkte ingen skal fikle i underlivet mitt når jeg ikke er tilstede. Ble rettere sagt litt dårlig over legen som fortalte dette. Anonymkode: 236d5...930 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå