AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Jeg har truffet en hyggelig kvinne og vi er begge i 40 årene. Det har blitt dating og vi har det fint sammen. Jeg føler meg bra og trygg sammen med henne og tror at hun føler det samme. Problemet er bare det som har begynt å skje nå. Vi bor ikke sammen enda, men er hos hverandre ganske ofte. Det er vel 3 uken vi dater så alt er rimelig ferskt. Det som begynner å slite meg ut er at hun ringer og vil prate med meg flere ganger om dagen. De første samtalene var hyggelige og lange, men etter hver har jeg gått tom for emner. Forrige helg skulle hun ut sammen med noen venninner. Vi spiste middag dagen før og hun snakket om at hun gledet seg til å kose seg på et utested på Aker brygge. Jeg sa til henne at det fortjente hun med tanke på hvor mye hun jobber og står på. Vel på lørdag er hun på utestedet og sender meg flere meldinger i løpet av kvelden og ringte meg par ganger. Den ene gangen for å fortelle meg at en mann prøvde seg på henne og hun hadde sagt at hun var opptatt. Så ringer hun meg en time senere og forteller hvor gøy hun har det og at fremdeles sier til menn at hun er opptatt. Den tredje gangen ringte hun mens hun var på hjem og sier at hun er utrygg fordi hun går gjennom Karl Johans gate og noen utlendinger ser på henne. Hun var redd for å bli voldtatt og ville ha meg på tråden frem til hun kom hjem. Dette er så slitsomt. Jeg tenker at hun er en pen dame og menn vil nok prøve seg på henne, men jeg trenger ikke at hun holder meg "oppdatert". Hva er greia? At jeg skal bli sjalu? At jeg skal bli eiesyk? Og hvordan sier man at vi ikke trenger å ringes hver eneste dag og attpåtil flere ganger om dagen? Anonymkode: 6f388...983 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har truffet en hyggelig kvinne og vi er begge i 40 årene. Det har blitt dating og vi har det fint sammen. Jeg føler meg bra og trygg sammen med henne og tror at hun føler det samme. Problemet er bare det som har begynt å skje nå. Vi bor ikke sammen enda, men er hos hverandre ganske ofte. Det er vel 3 uken vi dater så alt er rimelig ferskt. Det som begynner å slite meg ut er at hun ringer og vil prate med meg flere ganger om dagen. De første samtalene var hyggelige og lange, men etter hver har jeg gått tom for emner. Forrige helg skulle hun ut sammen med noen venninner. Vi spiste middag dagen før og hun snakket om at hun gledet seg til å kose seg på et utested på Aker brygge. Jeg sa til henne at det fortjente hun med tanke på hvor mye hun jobber og står på. Vel på lørdag er hun på utestedet og sender meg flere meldinger i løpet av kvelden og ringte meg par ganger. Den ene gangen for å fortelle meg at en mann prøvde seg på henne og hun hadde sagt at hun var opptatt. Så ringer hun meg en time senere og forteller hvor gøy hun har det og at fremdeles sier til menn at hun er opptatt. Den tredje gangen ringte hun mens hun var på hjem og sier at hun er utrygg fordi hun går gjennom Karl Johans gate og noen utlendinger ser på henne. Hun var redd for å bli voldtatt og ville ha meg på tråden frem til hun kom hjem. Dette er så slitsomt. Jeg tenker at hun er en pen dame og menn vil nok prøve seg på henne, men jeg trenger ikke at hun holder meg "oppdatert". Hva er greia? At jeg skal bli sjalu? At jeg skal bli eiesyk? Og hvordan sier man at vi ikke trenger å ringes hver eneste dag og attpåtil flere ganger om dagen? Anonymkode: 6f388...983 Eehm. Hun trenger bekreftelse og du gir henne det ikke ? Anonymkode: 665d6...58e 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Dame her. Det der hørtes voldsomt slitsomt ut... nei beste er vel å være ærlig og si at du blir litt sliten og at det ikke er nødvendig for din del å få oppdatering 24/7 Anonymkode: 53709...45f 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eehm. Hun trenger bekreftelse og du gir henne det ikke ? Anonymkode: 665d6...58e Men jeg gav henne bekreftelse første gangen. Sa noe som dette "Det er jo ikke så veldig rart, så sexy og pen som du er". Hva annet skulle jeg si eller gjøre? Anonymkode: 6f388...983 3
visp Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Du er nødt til å si at du ikke liker å snakke så mye i telefonen ellers kommer du bare til å få en aversjon mot henne. Hadde en mann ringt meg flere ganger hver dag hadde jeg nok kakket han i hodet med noe hardt. Jeg er som deg- hater å snakke i telefonen. Det er kun noen få som trigger den lysten, men ikke hver dag nei. Ja, det er en barnslig måte hun prøver å få bekreftelse fra deg på. Men tyder på at hun liker deg godt da. Jeg hadde kanskje blitt litt skeptisk om jeg var deg, men det kan jo hende at det gir seg om hun ser at reaksjonen din ikke er helt som hun ønsker. 3
enkefru Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 Dame her. Ville fått hetta av slik massiv oppmerksomhet _ hele _ tiden, og ville nok takket for meg 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dame her. Det der hørtes voldsomt slitsomt ut... nei beste er vel å være ærlig og si at du blir litt sliten og at det ikke er nødvendig for din del å få oppdatering 24/7 Anonymkode: 53709...45f Jeg tror at du har helt rett. Må jo bare si det og ta sjansen på at hun blir fornærmet eller såret. Anonymkode: 6f388...983 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Hun er nok bare veldig usikker fremdeles. Snakk med henne. Anonymkode: 96ff1...aab 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 Er jo hyggelig nok med noen som liker å holde tett kontakt, men det kan jo bli litt mye med tre telefonsamtaler på en kveld. Men husk at dere bare har hatt tre uker også da, det er ikke unormalt at det er ekstra intenst helt i begynnelsen, som regel dabber det av litt etter hvert som dere blir mer trygge på hverandre og hun med mindre sannsynlighet trenger like mye bekreftelse. Så jeg ville sett det an noen uker til, og så kan du heller prate litt om det hvis det ikke skulle roe seg ned. Ingen vits i å ta praten så tidlig syntes jeg. Anonymkode: 2f620...d35 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 1 minutt siden, visp skrev: Du er nødt til å si at du ikke liker å snakke så mye i telefonen ellers kommer du bare til å få en aversjon mot henne. Hadde en mann ringt meg flere ganger hver dag hadde jeg nok kakket han i hodet med noe hardt. Jeg er som deg- hater å snakke i telefonen. Det er kun noen få som trigger den lysten, men ikke hver dag nei. Ja, det er en barnslig måte hun prøver å få bekreftelse fra deg på. Men tyder på at hun liker deg godt da. Jeg hadde kanskje blitt litt skeptisk om jeg var deg, men det kan jo hende at det gir seg om hun ser at reaksjonen din ikke er helt som hun ønsker. Jeg er blitt litt skeptisk. Vi er jo ikke tenåringer heller, men i 40-årene. Jeg synes det bare er bra at hun er sammen med venninne sine og koser seg. Hun har en hard jobb som helsepleier så dette fortjente hun. Jeg har ikke behov for oppdatering om det ene og det andre. Ja, menn vil prøve seg på kvinner på et utested. Jeg blir liksom ikke sjalu på grunn av tanken så hvis hun prøver å få meg til å bli det, så er det jo så dumt. Anonymkode: 6f388...983 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er jo hyggelig nok med noen som liker å holde tett kontakt, men det kan jo bli litt mye med tre telefonsamtaler på en kveld. Men husk at dere bare har hatt tre uker også da, det er ikke unormalt at det er ekstra intenst helt i begynnelsen, som regel dabber det av litt etter hvert som dere blir mer trygge på hverandre og hun med mindre sannsynlighet trenger like mye bekreftelse. Så jeg ville sett det an noen uker til, og så kan du heller prate litt om det hvis det ikke skulle roe seg ned. Ingen vits i å ta praten så tidlig syntes jeg. Anonymkode: 2f620...d35 Det var en god refleksjon. Takk Anonymkode: 6f388...983 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 Tipper hun ønsker å føle et fellesskap med deg. Og det får hun bare gjort vis telefonen. Og det å oppdatere tror jeg egentlig er for å gjøre DEG trygg på at hun er til å stole på. Pluss at hun tenker på deg ganske mye nå sikkert. Det at dere går tom for temaer, syns jeg er merkverdig. Hvis man ønsker en fremtid sammen, så ønsker man å bli kjent. Kjæresten min og jeg snakker sammen i telefonen hver eneste dag. Og selv om vi har vært sammen i nesten to år,så har det aldri skjedd at vi går tom for noe å snakke om. Det er også han som ringer oftest. Men hvis man ikke ser en fremtid, har hverandre for sex, ikke har felles interesser Utenom osv. ,så forstår jeg at man kan gå tom for noe å snakke om. Kan jo være at hun her allerede ser på deg som en god trygghet som hun vil dele alt med. Mens du ser på dere som litt mer separate individer? Der det ikke er så nøye for deg hva hun bedriver tiden med. Anonymkode: 530d2...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #13 Skrevet 30. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo hyggelig nok med noen som liker å holde tett kontakt, men det kan jo bli litt mye med tre telefonsamtaler på en kveld. Men husk at dere bare har hatt tre uker også da, det er ikke unormalt at det er ekstra intenst helt i begynnelsen, som regel dabber det av litt etter hvert som dere blir mer trygge på hverandre og hun med mindre sannsynlighet trenger like mye bekreftelse. Så jeg ville sett det an noen uker til, og så kan du heller prate litt om det hvis det ikke skulle roe seg ned. Ingen vits i å ta praten så tidlig syntes jeg. Anonymkode: 2f620...d35 Jeg vil si det er unormalt at det er SÅ intenst i starten, spesielt når det bare er fra hennes side. Hun høres veldig usikker og klengete ut og har nok et sterkt behov for bekreftelse som neppe vil avta når hun blir enda mer interessert. Jeg hadde nok trukket meg unna hvis daten min oppførte seg sånn. Anonymkode: 218fa...cbd
Jr.Garcon Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har truffet en hyggelig kvinne og vi er begge i 40 årene. Det har blitt dating og vi har det fint sammen. Jeg føler meg bra og trygg sammen med henne og tror at hun føler det samme. Problemet er bare det som har begynt å skje nå. Vi bor ikke sammen enda, men er hos hverandre ganske ofte. Det er vel 3 uken vi dater så alt er rimelig ferskt. Det som begynner å slite meg ut er at hun ringer og vil prate med meg flere ganger om dagen. De første samtalene var hyggelige og lange, men etter hver har jeg gått tom for emner. Forrige helg skulle hun ut sammen med noen venninner. Vi spiste middag dagen før og hun snakket om at hun gledet seg til å kose seg på et utested på Aker brygge. Jeg sa til henne at det fortjente hun med tanke på hvor mye hun jobber og står på. Vel på lørdag er hun på utestedet og sender meg flere meldinger i løpet av kvelden og ringte meg par ganger. Den ene gangen for å fortelle meg at en mann prøvde seg på henne og hun hadde sagt at hun var opptatt. Så ringer hun meg en time senere og forteller hvor gøy hun har det og at fremdeles sier til menn at hun er opptatt. Den tredje gangen ringte hun mens hun var på hjem og sier at hun er utrygg fordi hun går gjennom Karl Johans gate og noen utlendinger ser på henne. Hun var redd for å bli voldtatt og ville ha meg på tråden frem til hun kom hjem. Dette er så slitsomt. Jeg tenker at hun er en pen dame og menn vil nok prøve seg på henne, men jeg trenger ikke at hun holder meg "oppdatert". Hva er greia? At jeg skal bli sjalu? At jeg skal bli eiesyk? Og hvordan sier man at vi ikke trenger å ringes hver eneste dag og attpåtil flere ganger om dagen? Anonymkode: 6f388...983 Jeg liker egentlig damer som er så "seg selv og null prosent kalkulerende" , altså sånn helt uten tanke på at "kanskje jeg virker masete på han nå" Du får ta det som et kompliment, men så får du prøve - IKKE BRUK ORDENE "jeg blir sliten av deg" å ha litt mindre kontakt samtidig som du gjør henne trygg på at det ikke er fordi du skal ditche henne/liker henne mindre. Du må jo ikke alltid være ledig og tilgjengelig heller da? Vil hun prate 4 ganger om dagen så kan vel du som voksen kar klare og si "ja, jeg er ledig og vil gjerne skravle litt i kveld etter trening/whater" = 1 telefonsamtale da. Eventuelt har ikke tid i dag, la oss snakke imorgen? Jeg tror i alle fall det blir verre jo lenger tid det går hvor du ikke sier fra - hun kommer jo til å føle forholdet er dødt om dere har snakket 3 ganger dalig i 5 uker og så skal snakke "kun" 4 ganger i uken på telefon. Hvordan har du egentlig hatt tid til å snakke så mye på telefon? Endret 30. september 2019 av Jr.Garcon
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 8 timer siden, Jr.Garcon skrev: Hvordan har du egentlig hatt tid til å snakke så mye på telefon? Det er et godt spørsmål :D Tror det har å gjøre med at jeg ikke har satt klare og tydelige grenser for henne. Anonymkode: 6f388...983
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si det er unormalt at det er SÅ intenst i starten, spesielt når det bare er fra hennes side. Hun høres veldig usikker og klengete ut og har nok et sterkt behov for bekreftelse som neppe vil avta når hun blir enda mer interessert. Jeg hadde nok trukket meg unna hvis daten min oppførte seg sånn. Anonymkode: 218fa...cbd Nok en god refleksjon. Jeg har begynt å tenke på det samme og tror at dette nok ikke blir bedre med tiden. Anonymkode: 6f388...983
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #17 Skrevet 1. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipper hun ønsker å føle et fellesskap med deg. Og det får hun bare gjort vis telefonen. Og det å oppdatere tror jeg egentlig er for å gjøre DEG trygg på at hun er til å stole på. Pluss at hun tenker på deg ganske mye nå sikkert. Det at dere går tom for temaer, syns jeg er merkverdig. Hvis man ønsker en fremtid sammen, så ønsker man å bli kjent. Kjæresten min og jeg snakker sammen i telefonen hver eneste dag. Og selv om vi har vært sammen i nesten to år,så har det aldri skjedd at vi går tom for noe å snakke om. Det er også han som ringer oftest. Men hvis man ikke ser en fremtid, har hverandre for sex, ikke har felles interesser Utenom osv. ,så forstår jeg at man kan gå tom for noe å snakke om. Kan jo være at hun her allerede ser på deg som en god trygghet som hun vil dele alt med. Mens du ser på dere som litt mer separate individer? Der det ikke er så nøye for deg hva hun bedriver tiden med. Anonymkode: 530d2...3d2 Nei, ikke enig. Jeg tenker at når man har samtale 1 som varer en god stund så har man mye å prate om. Men når samtale 2 kommer etter noen få timer så er det allerede mindre å snakke om. Jeg har jo mine ting å gjøre, både på jobben og i privatlivet. Samtale 3 samme dagen etter noen timer blir rett og slett masete. Og man kan gå tom for temaer selv med en man ønsker å dele livet med. Jeg hadde et liv før jeg traff henne og det blir ikke satt på pause kun fordi en ny person kom i livet mitt. Jeg tror at det handler om hennes usikkerhet og behov for bekreftelser. Vi har ikke datet mer enn 3 uker og det er slitsomt med så mye fra hennes side. Jeg trenger ingen oppdateringer fra henne om hva hun gjør, hvor mange menn hun sier nei fordi hun dater meg osv. Jeg føler meg trygg på at dette går bra og tar det med ro. Anonymkode: 6f388...983
Jr.Garcon Skrevet 1. oktober 2019 #18 Skrevet 1. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et godt spørsmål 😄 Tror det har å gjøre med at jeg ikke har satt klare og tydelige grenser for henne. Anonymkode: 6f388...983 Skjønner 😅 du får prøve å sette det da og være litt opptatt de gangene du har behov for fri hehe.
Gjest Lucius Skrevet 1. oktober 2019 #19 Skrevet 1. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si det er unormalt at det er SÅ intenst i starten, spesielt når det bare er fra hennes side. Hun høres veldig usikker og klengete ut og har nok et sterkt behov for bekreftelse som neppe vil avta når hun blir enda mer interessert. Jeg hadde nok trukket meg unna hvis daten min oppførte seg sånn. Anonymkode: 218fa...cbd Jeg var med en sånn.
SpringYard Skrevet 1. oktober 2019 #20 Skrevet 1. oktober 2019 Hun høres slitsomt usikker ut. Hun har nok et overdrevent behov for bekreftelse og oppmerksomhet. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med henne om dette, så fort som mulig. forklar på en pen måte at du ikke er så opptatt av å snakke i telefonen. Jeg hadde nok også slengt med at det er utrolig barnslig når hun prøver å gjøre deg sjalu.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå