Gå til innhold

Telefonvekking til mobil? Finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal opp tidlig i morgen for å rekke et fly. Setter selvfølgelig mobilen på alarm (har ikke fått rotet meg til å kjøpe god, gammeldags vekkerklokke og rekker ikke gjøre det i dag). En gang tidligere har jeg opplevd å sove meg gjennom alarmen fra mobilen. Den stopper jo etter en stund? 

Livredd for å ikke våkne i morgen (egentlig i natt...). Har prøvd å google etter telefonvekking, men finner kun vekking til fasttelefon samt endel eldgamle sider.  

Anonymkode: 6d3a9...6f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en avtale med familie/venn/kollega i tillegg til å sette på flere alarmer med noen minutter i mellom.

Anonymkode: a073c...830

Skrevet

gI MEG DITT NUMMER SÅ SKAL JEG LOVE AT JEG FÅR SKREMT DEG OPP, DIN LATE FAEN!

• Liker 2
Skrevet

Sett på en haug med alarmer.

jeg våkner ikke dersom jeg har kun lyd, må ha vibrasjon i tillegg, og da legger jeg den på nattbordet sånn at jeg hører den godt. Sjekk litt inne på innstillinger for alarmen, og sett på noen nå i kveld for å prøve deg frem.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Guile skrev:

Ja, jeg googlet meg også frem til denne. Men den ser så ut som noe 1990-tallsgreier?

Vel, skader vel ikke å prøve.

Ts

Skrevet
På 30.9.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Lag en avtale med familie/venn/kollega i tillegg til å sette på flere alarmer med noen minutter i mellom.

Du mener TS skal plager folk med å stå opp for å vekke ham midt på natta?!

• Liker 3
Skrevet

TS her.

Jeg våknet, og rakk flyet. Men likevel: Kunne være greit å vite til neste gang: Finnes det tjenester for å bli vekket på mobiltelefon i 2019? 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg våknet, og rakk flyet. Men likevel: Kunne være greit å vite til neste gang: Finnes det tjenester for å bli vekket på mobiltelefon i 2019? 

Ja, 1880 mener jeg har.

Anonymkode: eab95...946

Skrevet

Ring 1880 og be om vekking. Det har jeg brukt flere ganger. Det koster ikke noe annet enn de tretti sekundene det tar å bestille det. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er vitsen? Telefonen ringer vel ikke noe høyere når det er samtale enn alarm?

Anonymkode: 2a20d...202

• Liker 1
Skrevet
På 2.10.2019 den 13.11, WCKD skrev:

Du mener TS skal plager folk med å stå opp for å vekke ham midt på natta?!

Hvis det er noe viktig som skal rekkes og man har problemer med å våkne, Ja!! Ikke som en fast rutine men den ene gangen i skuddåret det trengs.. Jobber ofte nattevakt og hadde ikke kosta meg en tøddel å ringe noen mens jeg var på jobb f.eks. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen? Telefonen ringer vel ikke noe høyere når det er samtale enn alarm?

Nei, men alarmen kan man slå av i halvsøvne. Det kan man ikke med en person. 

Skrevet

Last ned Alarmy? Da må du løse en oppgave på mobilen for å slå av alarmen. Og ha på flere alarmer med forskjellige alarmtoner. 

Anonymkode: e8890...d9e

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe viktig som skal rekkes og man har problemer med å våkne, Ja!! Ikke som en fast rutine men den ene gangen i skuddåret det trengs.. Jobber ofte nattevakt og hadde ikke kosta meg en tøddel å ringe noen mens jeg var på jobb f.eks. 

De fleste jobber ikke nattevakt....

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare trykke legg på i stedet for å ta den. Sett opp flere alarmer med korte mellomrom hvis du vil ha flere sjanser.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo bare avvise anropet...

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

solmåneogstjerner skrev (På 3.10.2019 den 9.15):

Ring 1880 og be om vekking. Det har jeg brukt flere ganger. Det koster ikke noe annet enn de tretti sekundene det tar å bestille det. 

Misvisende. 1880 er rådyrt. 
https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/spesialnummer.jsp
Med 20 kr. i startpris + over 30 kr. minuttet blir det dyr vekking. Hvis du klarer å bestille på 30 sekunder, blir prisen 35 kr. 

Hvis du våkner før og er høflig nok til å avbestille, må du ut med 35 kroner til.

https://vekking.no er mye rimeligere, 2 kroner for å bestille- 6 kroner for vekkingen. Totalt 8 kroner, En brøkdel av 1880. Hvis du ikke våkner ringer de mange ganger, Dønn pålitelig. Derfor anbefaler jeg vekking.no

vh Otto.

Endret av Ottos
  • 2 år senere...
Skrevet

Tråden er fra 2019 ser jeg..

Anonymkode: f3cbf...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...