Gå til innhold

Telefonvekking til mobil? Finnes det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal opp tidlig i morgen for å rekke et fly. Setter selvfølgelig mobilen på alarm (har ikke fått rotet meg til å kjøpe god, gammeldags vekkerklokke og rekker ikke gjøre det i dag). En gang tidligere har jeg opplevd å sove meg gjennom alarmen fra mobilen. Den stopper jo etter en stund? 

Livredd for å ikke våkne i morgen (egentlig i natt...). Har prøvd å google etter telefonvekking, men finner kun vekking til fasttelefon samt endel eldgamle sider.  

Anonymkode: 6d3a9...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag en avtale med familie/venn/kollega i tillegg til å sette på flere alarmer med noen minutter i mellom.

Anonymkode: a073c...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på en haug med alarmer.

jeg våkner ikke dersom jeg har kun lyd, må ha vibrasjon i tillegg, og da legger jeg den på nattbordet sånn at jeg hører den godt. Sjekk litt inne på innstillinger for alarmen, og sett på noen nå i kveld for å prøve deg frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Guile skrev:

Ja, jeg googlet meg også frem til denne. Men den ser så ut som noe 1990-tallsgreier?

Vel, skader vel ikke å prøve.

Ts

Anonymkode: 6d3a9...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.9.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Lag en avtale med familie/venn/kollega i tillegg til å sette på flere alarmer med noen minutter i mellom.

Anonymkode: a073c...830

Du mener TS skal plager folk med å stå opp for å vekke ham midt på natta?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg våknet, og rakk flyet. Men likevel: Kunne være greit å vite til neste gang: Finnes det tjenester for å bli vekket på mobiltelefon i 2019? 

Anonymkode: 6d3a9...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg våknet, og rakk flyet. Men likevel: Kunne være greit å vite til neste gang: Finnes det tjenester for å bli vekket på mobiltelefon i 2019? 

Anonymkode: 6d3a9...6f4

Ja, 1880 mener jeg har.

Anonymkode: eab95...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring 1880 og be om vekking. Det har jeg brukt flere ganger. Det koster ikke noe annet enn de tretti sekundene det tar å bestille det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen? Telefonen ringer vel ikke noe høyere når det er samtale enn alarm?

Anonymkode: 2a20d...202

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2019 den 13.11, WCKD skrev:

Du mener TS skal plager folk med å stå opp for å vekke ham midt på natta?!

Hvis det er noe viktig som skal rekkes og man har problemer med å våkne, Ja!! Ikke som en fast rutine men den ene gangen i skuddåret det trengs.. Jobber ofte nattevakt og hadde ikke kosta meg en tøddel å ringe noen mens jeg var på jobb f.eks. 

Anonymkode: a073c...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen? Telefonen ringer vel ikke noe høyere når det er samtale enn alarm?

Anonymkode: 2a20d...202

Nei, men alarmen kan man slå av i halvsøvne. Det kan man ikke med en person. 

Anonymkode: a073c...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Last ned Alarmy? Da må du løse en oppgave på mobilen for å slå av alarmen. Og ha på flere alarmer med forskjellige alarmtoner. 

Anonymkode: e8890...d9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe viktig som skal rekkes og man har problemer med å våkne, Ja!! Ikke som en fast rutine men den ene gangen i skuddåret det trengs.. Jobber ofte nattevakt og hadde ikke kosta meg en tøddel å ringe noen mens jeg var på jobb f.eks. 

Anonymkode: a073c...830

De fleste jobber ikke nattevakt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, men alarmen kan man slå av i halvsøvne. Det kan man ikke med en person. 

Anonymkode: a073c...830

Det er bare trykke legg på i stedet for å ta den. Sett opp flere alarmer med korte mellomrom hvis du vil ha flere sjanser.

Anonymkode: 2a20d...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men alarmen kan man slå av i halvsøvne. Det kan man ikke med en person. 

Anonymkode: a073c...830

Man kan jo bare avvise anropet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

 

solmåneogstjerner skrev (På 3.10.2019 den 9.15):

Ring 1880 og be om vekking. Det har jeg brukt flere ganger. Det koster ikke noe annet enn de tretti sekundene det tar å bestille det. 

Misvisende. 1880 er rådyrt. 
https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/spesialnummer.jsp
Med 20 kr. i startpris + over 30 kr. minuttet blir det dyr vekking. Hvis du klarer å bestille på 30 sekunder, blir prisen 35 kr. 

Hvis du våkner før og er høflig nok til å avbestille, må du ut med 35 kroner til.

https://vekking.no er mye rimeligere, 2 kroner for å bestille- 6 kroner for vekkingen. Totalt 8 kroner, En brøkdel av 1880. Hvis du ikke våkner ringer de mange ganger, Dønn pålitelig. Derfor anbefaler jeg vekking.no

vh Otto.

Endret av Ottos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...