AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #41 Skrevet 1. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg er jo der da. For å være litt mer alvorlig er det jo sånn at disse attraktive ONS-type mennene er først i køen med mindre Tinder har blitt helt endra (før var det i hvert fall sånn at de med flest matcher kom først i køen, slik at de fikk enda flere til ingen nytte). Du må kanskje bla en måned eller to for å finne seriøse menn. Når jeg en sjelden gang får matcher er det kvinner jeg likte 1-2 måneder tilbake. Anonymkode: c504a...41f Men da er det jo ikke kvinners feil? Det er jo appen som er problemet her? Kan jo ikke sitte å mene at kvinner bare vil ha de kjekke og de seriøse er det ingen som ser på når man ikke kan møte på en som er seriøs før man har vært der et par måneder? Anonymkode: 44aa3...ecd 3
Gjest ana0603 Skrevet 1. oktober 2019 #42 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Det blir vel sånn om du bruker Tinder, møter menn på fester, eller lignende 🙂 om du klarer å finne en mann utenfor "spillet", i den "ekte verden" kan det hende at du blir overrasket For eksempel... det å kaste et smil mot kjekke menn i butikken, nabolaget, heisen... Endret 1. oktober 2019 av ana0603
Lostintranslation Skrevet 1. oktober 2019 #43 Skrevet 1. oktober 2019 Når datingmarkedet "bare handler om sex" så er det jo fordi det er åpnet mer for det enn tidligere. Menn har alltid vært åpne for tilfeldig sex, det er feminismen som har jobbet frem at kvinner også kan (og visstnok vil) ha det. Det må jo være kvinner å ha sex med for at menn skal kunne ha sex med kvinner og dumpe dem. Kvinner krever ikke forpliktelse for å gå til sengs med menn, og da blir det slik. Det er ikke tinder eller snapchat sin feil. Dette er bare apper som fasiliterer noe begge kjønn er åpne for. Du kan godt velge å ta avstand fra det. Du kan godt velge å ikke ha sex med menn som ikke egentlig har gjort en dritt for å bevise at de er genuint interessert i deg. Du kan godt velge å prøve deg på menn som ikke er 1,85 eller er festens vinner, selv om det krever litt mer. Men kvinner flest gjør jo egentlig ikke det. Jeg tenker ikke at datingmarkedet er så forferdelig. Det baserer seg fortsatt på mange overfladiske faktorer, men det har det alltid gjort. Menn vil ha fysisk attraktive kvinner, og kvinner yngre enn dem selv. Hvis man både spiller på disse tingene og samtidig gjør seg litt mer feminine og kostbare enn mange av kvinnene som finnes på byen, så er det et marked for det.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #44 Skrevet 1. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Men da er det jo ikke kvinners feil? Det er jo appen som er problemet her? Kan jo ikke sitte å mene at kvinner bare vil ha de kjekke og de seriøse er det ingen som ser på når man ikke kan møte på en som er seriøs før man har vært der et par måneder? Anonymkode: 44aa3...ecd Helt korrekt, Tinder i seg selv er hovedproblemet. Det forsterkes nok også av at mange kvinner helt sikkert er mer selektive enn ellers fordi appen er mest basert på bilder, samt at altfor mange menn høyresveiper altfor mye. Det finnes helt sikkert noen seriøse som er lettere å få øye på også, men det er altså påfallende hvor lang tid det tar før matchene mine dukker opp. Anonymkode: c504a...41f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #45 Skrevet 1. oktober 2019 Nå er det så lettvint på date når du ikke liker damen,da sitter bare dusten på mobilen å snakker med venner på messenger istedenfor å gi daten oppmerksomhet Selv om det viser seg at det ikke er drømmedamen så kan du vise litt respekt å gjøre det beste ut av daten. Anonymkode: d7a92...64d 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #46 Skrevet 2. oktober 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: mange kvinner helt sikkert er mer selektive enn ellers fordi appen er mest basert på bilder, samt at altfor mange menn høyresveiper altfor mye De fleste menn er nesten nødt til å høyresveipe alt og ta det de eventuelt får. Og mange får ingenting. Du kan godt si at de få mennene som alle vil ha burde vært mer kresen, men hva menn flest gjør på tinder er jo likegyldig. Og mennene alle vil ha er vel sikkert fornøyd med å drukne i damer 😀 Jeg forstår ikke damene som sier menn bare vil ha sex med dem. De kunne jo lett fått en kjæreste om de var villig til å bli sammen med en mann på samme "nivå" som dem selv utseendemessig? Litt av problemet nok at menn blir vurdert av damer til å være mindre attraktiv enn de kanskje er. Undersøkelser viser at 80% av menn blir rangert som under snittet kjekk 🙂 Anonymkode: 657ad...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #47 Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De fleste menn er nesten nødt til å høyresveipe alt og ta det de eventuelt får. Og mange får ingenting. Du kan godt si at de få mennene som alle vil ha burde vært mer kresen, men hva menn flest gjør på tinder er jo likegyldig. Og mennene alle vil ha er vel sikkert fornøyd med å drukne i damer 😀 Jeg forstår ikke damene som sier menn bare vil ha sex med dem. De kunne jo lett fått en kjæreste om de var villig til å bli sammen med en mann på samme "nivå" som dem selv utseendemessig? Litt av problemet nok at menn blir vurdert av damer til å være mindre attraktiv enn de kanskje er. Undersøkelser viser at 80% av menn blir rangert som under snittet kjekk 🙂 Anonymkode: 657ad...a1f Har du noen eksempler på par som er på likt nivå? Vil helst slippe å se beckham og victoria. Men dette lurer jeg seriøst på. Jeg ser egentlig flere pene damer enn menn, men jeg har litt spesiell smak. Anonymkode: 95506...d81
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #48 Skrevet 2. oktober 2019 Lol, jeg er i 20årene og får så lite oppmerksomhet fra gutter at jeg faller omtrent for alt som gir meg litt oppmerksomhet. Det byr på litt problemer når personen bare er hyggelig eller har dame fra før. Sånn som nå! Anonymkode: 992e2...2d7
Skriblerinna Skrevet 2. oktober 2019 #49 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg tror dating er vanskelig fordi vi ikke egentlig har en datingkultur i Norge, nydelig demonstrert ved at vi ikke en gang har et norsk ord for fenomenet. Videre tror jeg at det har sneket seg inn en markedstenkning inn i letinga etter en partner, der alt framstår som en byttehandel. Man shopper partnere. Jeg bytter inn min kapital - det være seg utseende, sex appeal, humor, intelligens - inn i en annen persons kapital - utdanning, utseende, status osv. og forventer å få et forhold ut av det. Kjærlighet fungerer ikke sånn, tror jeg. Det handler om helt andre ting, mer diffuse enn det vi kan lage krav- og kriterielister om på forhånd. Følelser kan ikke manipuleres slik. Å finne kjærlighet er ikke som å handle de beste vinterskoene, der man kanskje går etter pris, nytteverdi, egenskaper. Sånt blir det krøll av... 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #50 Skrevet 2. oktober 2019 4 hours ago, Skriblerinna said: Jeg tror dating er vanskelig fordi vi ikke egentlig har en datingkultur i Norge, nydelig demonstrert ved at vi ikke en gang har et norsk ord for fenomenet. Videre tror jeg at det har sneket seg inn en markedstenkning inn i letinga etter en partner, der alt framstår som en byttehandel. Man shopper partnere. Jeg bytter inn min kapital - det være seg utseende, sex appeal, humor, intelligens - inn i en annen persons kapital - utdanning, utseende, status osv. og forventer å få et forhold ut av det. Kjærlighet fungerer ikke sånn, tror jeg. Det handler om helt andre ting, mer diffuse enn det vi kan lage krav- og kriterielister om på forhånd. Følelser kan ikke manipuleres slik. Å finne kjærlighet er ikke som å handle de beste vinterskoene, der man kanskje går etter pris, nytteverdi, egenskaper. Sånt blir det krøll av... Stevnemøte er et ord. Hvor mye det er brukt er en annen sak, men vi har et ord altså. Anonymkode: d6a29...a73
Skriblerinna Skrevet 2. oktober 2019 #51 Skrevet 2. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stevnemøte er et ord. Hvor mye det er brukt er en annen sak, men vi har et ord altså. Anonymkode: d6a29...a73 Ja, der sier du noe! :) Jeg tenkte ikke på det ordet en gang, siden det er så lite brukt. Mener likevel at vi ikke har en kultur for stevnemøter.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #52 Skrevet 2. oktober 2019 4 hours ago, Skriblerinna said: Ja, der sier du noe! Jeg tenkte ikke på det ordet en gang, siden det er så lite brukt. Mener likevel at vi ikke har en kultur for stevnemøter. Dét har du rett i! Anonymkode: d6a29...a73
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå