Gå til innhold

Dating 2019. Vanskelig.

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må folk slutte å trekke konklusjoner ut av å lese her inne.

1. De færreste deler solskinnshistorier på KG. Hvorfor skulle man det, det er jo ingenting å diskutere.

2. En stor andel av de verste historiene er helt sikkert trolling.

Dating i 2019 er ikke helt håpløst. Kanskje det har vært bedre før, men det er i hvertfall mye bedre enn det du får inntrykk av her inne.

Anonymkode: a8297...334

Malplassert innlegg. Ingen her troller, og historiene er basert på egne erfaringer. Dating 2019 er for de aller fleste brutalt og jævlig, og bortkasta tid. 

Bortsett fra dem som er så attraktive som stikker av med alt og alle. 

Anonymkode: 993df...214

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i 2019 som du sier. Vi trenger ikke partner lenger, og da trenger vi ikke å ta det så seriøst.

Anonymkode: fe066...fcf

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i 2019 som du sier. Vi trenger ikke partner lenger, og da trenger vi ikke å ta det så seriøst.

Sikkert fint når man er ung, frisk og har verden foran seg. Men ganske mange har funnet ut at det ikke er like gøy å være 50+ og fortsatt uten partner når alderdommen er litt nærmere enn før. 

Anonymkode: e8771...2be

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fint når man er ung, frisk og har verden foran seg. Men ganske mange har funnet ut at det ikke er like gøy å være 50+ og fortsatt uten partner når alderdommen er litt nærmere enn før. 

Ja vi er mange i denne gruppa😂

Anonymkode: 74d93...3bd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er noen år over 30. All logikk tilsier jo at man ihvertfall ikke trenger partner når man er 50+. Da holder det jo med venner.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er noen år over 30. All logikk tilsier jo at man ihvertfall ikke trenger partner når man er 50+. Da holder det jo med venner.

Herregud for ett syn. Det er sånt syn de har i land som Egypt hvor jeg har vært mye at. Damer over 40 er null verd. Da skal de bare ha venner og hjelpe resten av familien. Vi kan ta opp tråden når du har passert 50. Se om du har samme holdning da.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man litt over 30 er man jo fortsatt ganske ung, men livet blir for ganske mange litt annerledes rundt 50. Da er det ofte ikke lenger like gøy å være singel, siden det meste av omgangskretsen har etablert seg og prioriterer ofte tid med partner og familie. Og når man blir ennå eldre, opplever mange at helsa skranter slik at man ikke kan være med på like mange singelaktiviteter som før. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for ett syn. Det er sånt syn de har i land som Egypt hvor jeg har vært mye at. Damer over 40 er null verd. Da skal de bare ha venner og hjelpe resten av familien. Vi kan ta opp tråden når du har passert 50. Se om du har samme holdning da.

Herregud. Jeg har da aldri sagt at du er null verdt! Selvsagt er du like mye verdt som andre. Hvor tar du det fra?

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rimelig sikker på at min bestemor er uenig. Hun fant seg ny type i en alder av 85. 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Malplassert innlegg. Ingen her troller, og historiene er basert på egne erfaringer. Dating 2019 er for de aller fleste brutalt og jævlig, og bortkasta tid. 

Bortsett fra dem som er så attraktive som stikker av med alt og alle. 

Selvfølgelig er det noe trolling. Uten at verken du eller jeg kan vite hvor mye eller lite. Det som derimot er helt sikkert er at en dårlig erfaring har mye større sjanse enn en god erfaring for å ende på Kvinneguiden. Derfor får man et skjevt bilde. 

Dating brutalt og jævlig? Det må være i noen få særtilfeller i så fall. Les en bok, se en dokumentarfilm. Det finnes brutale og jævlige menneskeskjebner i verden. Priviligerte nordmenn som sliter med å finne seg en kjæreste, er ikke én av dem.

Anonymkode: a8297...334

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rimelig sikker på at min bestemor er uenig. Hun fant seg ny type i en alder av 85. 

Vi kan gjerne være uenige. Gjør ikke noe det.

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dating brutalt og jævlig? Det må være i noen få særtilfeller i så fall.

Nei. Det gjelder heller majoriteten som er singel i dag. Krav og forventninger, utsortering på førsteinntrykk, valgmuligheter og tilgjengelighet har gjort dating vanskelig. Jeg snakker om den vanlige mannen i gata aller helst, som sliter mest. Dem faller fullstendig igjennom når det kommer til attraktivitet pga det jeg skrev ovenfor.
Det har tilogmed gjort det vanskeligere å bevare nåværende forhold. Fordi det er jo så "enkelt". Er par inne i en tøff tid, så bryter dem opp fordi det er så enkelt å være tilgjengelig med valgmuligheter for noe nytt. Men det viser seg gjentakende, at det er kun én av dem som aller helst får seg noe nytt. I første omgang kvinnen. 

Du liker sikkert ikke at jeg skriver det, men det får så være. Man har forskjellige inntrykk selvfølgelig, og forskjellige erfaringer. Men dating er vanskelig i dag. Markedet er trangt. Og de beste stikker av med alle. 

Skrevet
18 hours ago, Caye said:

Etter å ha hengt her inne en stund som singel, må jeg innrømme at jeg begynner å miste litt trua på å finne noen. 

I 2019 dater man, man blir bare ff eller fwb og en sjelden gang blir det forholdt ut av det. Man ghoster, man snapper, man bryr seg ikke om andres følelser. 

Hvorfor har det blitt slik? For de aller fleste damer så virker det som de får følelser for den de ligger med, mens menn bare kan pule rundt uten at det betyr at de føler noe som helst. Det gjør meg faktisk redd for å slenge meg ut på markedet. For jeg gruver meg. Gruver meg til spillet. Men er det virkelig sånn i 2019? 

Det har blitt slik fordi når du er på tinder så søker du menn som du føler er bra nok for forhold, men som kun syns du er bra nok for sex. Si at du sveiper 10% av mennene til høyre, så er dette stort sett de samme som alle andre damer sveiper til høyre.

Jeg vet det selv fordi jeg fikk veldig mange matcher på tinder, fikk en usunn tilgang på sex (kunne nesten møte ei ny hver dag hele uken) og i en periode synes jeg dette var enkel moro. Det var dog stort sett snakk om 5-7ere som jeg ikke anså som forholdsmateriale. 

Nå er jeg litt lei og sveiper kun 8-9er til høyre og da er det klart det blir verre, men det kommer likevel mer seriøst ut av det.

Anonymkode: 697f9...9d6

Skrevet
15 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg tror mye av grunnen er at kvinner generelt har veldig mye lettere tilgang på sex med mer attraktive menn, enn menn har. Dette medfører nok at veldig mange kvinner ender opp med kortere møter med menn som ikke egentlig er interessert i noe mer med dem, og dermed ender opp skuffede og sårede. Samtidig spiller det nok også inn at dating og sex for mange har blitt så tilgjengelig, og dermed ikke er noen stor greie. For menn som i utgangspunkt har et mer lettvint forhold til sex vil det nok også dermed kunne være vanskeligere å sette seg inn i situasjonen til de som blir "brukt og kastet". Unge læres jo i dag opp i hvor like kjønnene er. 

Så hører det med til historien at mange tross alt er i forhold, og at en nok dermed søker en partner i en gruppe der mange av de mest seriøse, og som en ville synes egner seg best til forhold, er tatt. For å ta et eksempel fra egen vennekrets: 

Omtrent hele kompisgjengen er over gjennomsnittlig attraktive, har gode utdannelser og jobber og har vært i stabile forhold over lang tid. Samtidig er det en i gjengen som er singel, og har vært voldsomt mye rundt. Men selv om de aller fleste i kretsen dermed er seriøse og ikke "bruker og kaster" er det kun han dere treffer på Tinder. 

Så konkludert er at på Tinder så finner man altså ikke de bra og seriøse mennene?

Jeg tenkte det nok. Har trodd på at det kunne være et bra sted, men skjønt at det ikke er det.

Anonymkode: 44aa3...ecd

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det gjelder heller majoriteten som er singel i dag. Krav og forventninger, utsortering på førsteinntrykk, valgmuligheter og tilgjengelighet har gjort dating vanskelig. Jeg snakker om den vanlige mannen i gata aller helst, som sliter mest. Dem faller fullstendig igjennom når det kommer til attraktivitet pga det jeg skrev ovenfor.
Det har tilogmed gjort det vanskeligere å bevare nåværende forhold. Fordi det er jo så "enkelt". Er par inne i en tøff tid, så bryter dem opp fordi det er så enkelt å være tilgjengelig med valgmuligheter for noe nytt. Men det viser seg gjentakende, at det er kun én av dem som aller helst får seg noe nytt. I første omgang kvinnen. 

Du liker sikkert ikke at jeg skriver det, men det får så være. Man har forskjellige inntrykk selvfølgelig, og forskjellige erfaringer. Men dating er vanskelig i dag. Markedet er trangt. Og de beste stikker av med alle. 

Den vanlige mannen i gata har det vel ikke så tøft? Antageligvis så er det jo fordi han går etter de aller peneste og taper i konkurransen mot de kjekkere mennene.

Som kvinne blir man jo bare sett på som et hull og folk sier man skal være glad fordi man "får seg noe" samtidig som de samme folka mener at kvinner ikke burde ja sex omtrent(bortsett fra med dem selv da....)

• Liker 5
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så konkludert er at på Tinder så finner man altså ikke de bra og seriøse mennene?

Jeg tenkte det nok. Har trodd på at det kunne være et bra sted, men skjønt at det ikke er det.

Jovisst finner du dem der! Men dem sweiper du aldri til høyre. Fordi du kun går etter dem som er aller mest attraktiv, og ender altså derfor bare opp med noen som vil kun ha sex. Og som får det. Enten av deg, eller de 1000 andre vedkommende har matchet med. 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt sikkert bra mennesker på Tinder, men en må nok samtidig regne med å møte en større andel av de som ikke er mest "egnet" for forhold der, gitt at disse ofte er i forhold allerede. Poenget der er rett og slett at utsiktene og kvinner og menn generelt nok er langt unna skrekkhistoriene en hører. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, jeg er jo der da.

For å være litt mer alvorlig er det jo sånn at disse attraktive ONS-type mennene er først i køen med mindre Tinder har blitt helt endra (før var det i hvert fall sånn at de med flest matcher kom først i køen, slik at de fikk enda flere til ingen nytte). Du må kanskje bla en måned eller to for å finne seriøse menn. Når jeg en sjelden gang får matcher er det kvinner jeg likte 1-2 måneder tilbake.

Anonymkode: c504a...41f

Skrevet

TS, kvinneguiden er jo plassen for insol's. Så det er klart at du vil finne mange likesinnede her inne med samme erfaring.

Anonymkode: 8a332...48a

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jovisst finner du dem der! Men dem sweiper du aldri til høyre. Fordi du kun går etter dem som er aller mest attraktiv, og ender altså derfor bare opp med noen som vil kun ha sex. Og som får det. Enten av deg, eller de 1000 andre vedkommende har matchet med. 

Nei? Jeg er ikke på Tinder engang og da jeg var det sveipet jeg på normale menn. Eller mener du at jeg skal gå for de som er 60 år,utlendinger som trenger oppholdstillatelse eller einstøingen med Asperges som lukter konstant urin? Jeg sveipet aldri på en jeg anså som kjekk fordi jeg antok at han var kravstor. Sveipet på de som faktisk var litt mindre kjekke fordi jeg tenkte at de er mer ordentlige.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...