Gå til innhold

Dating 2019. Vanskelig.

Caye

Anbefalte innlegg

Etter å ha hengt her inne en stund som singel, må jeg innrømme at jeg begynner å miste litt trua på å finne noen. 

I 2019 dater man, man blir bare ff eller fwb og en sjelden gang blir det forholdt ut av det. Man ghoster, man snapper, man bryr seg ikke om andres følelser. 

Hvorfor har det blitt slik? For de aller fleste damer så virker det som de får følelser for den de ligger med, mens menn bare kan pule rundt uten at det betyr at de føler noe som helst. Det gjør meg faktisk redd for å slenge meg ut på markedet. For jeg gruver meg. Gruver meg til spillet. Men er det virkelig sånn i 2019? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Caye skrev:

jeg gruver meg. Gruver meg til spillet. Men er det virkelig sånn i 2019? 

Det har alltid vært et spill. Mange sanger fra 50-tallet handler om hvor useriøse noen folk er. Men de fleste er seriøse nok når de møter en de virkelig liker. 

Anonymkode: 57303...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse hyggelige mennesker i virkeligheten. De som ikke mener sex er personlig, men underholdende er jo greit å styre klar av. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caye skrev:

Etter å ha hengt her inne en stund som singel, må jeg innrømme at jeg begynner å miste litt trua på å finne noen. 

I 2019 dater man, man blir bare ff eller fwb og en sjelden gang blir det forholdt ut av det. Man ghoster, man snapper, man bryr seg ikke om andres følelser. 

Hvorfor har det blitt slik? For de aller fleste damer så virker det som de får følelser for den de ligger med, mens menn bare kan pule rundt uten at det betyr at de føler noe som helst. Det gjør meg faktisk redd for å slenge meg ut på markedet. For jeg gruver meg. Gruver meg til spillet. Men er det virkelig sånn i 2019? 

Kunne ikke vært mer enig. Har vært der ute i 1,5 år. Det er mange slitsomme ting og en følelses messig berg og dalbane for meg. Har kun endt opp ons og ff. Men vil ha noe varig. Dum nok til å tro at å ha sex betyr noe for den andre part og som for meg. Der tok jeg grundig feil. Blir stadig ghostet og ignorert. Må nok revurdere hele virkelighetsbildet mitt. 

Anonymkode: 74d93...3bd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele datingopplegget har jo nesten blitt litt kultaktig. Du SKAL blir ghostet, og lurt og blokkert og hele røkla, jo mer jo bedre. Jeg tror ikke på kjærligheten lenger, singel på sjette året, og det eneste som ramler inn er stereotyper og gærninger eller fuckboys som har puling som eneste hobby.

Anonymkode: 95506...d81

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er enkelt👯

Brukte Tinder, men ikke snapchat. Lærte fort at det bare blir tull av det. Ikke bruk snapchat eller løke halve dagen med sms og messenger før dere har truffet hverandre og vet at det er kjemi. 

Ikke let etter kroppsspråk eller analyser smileys og kommentarer, spør alltid rett ut om det du lurer på. Å være ærlig om at du er betatt er ikke farlig, og du mister ingenting, selv om han ikke er betatt tilbake.

Si hva du vil ha og hva du kan gi. Ikke ha sofa/sengeforhold, beveg dere kjapt inn i hverandres omgangskrets. Introduser for venner, vis hva du tilbyr i sosiale settinger. Ta valg, tør å være uenig i noe selv om det er lite, vær litt utfordrende mentalt samtidig som du kan si "ok, du har rett". 

Anonymkode: b3467...037

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating har aldri før i historien vært så enkelt som der er i dag, i hvert fall for kvinner. Man kan slå opp på en app og velge hvem man vil treffe.

...men det er jo en bakside. Man kan date nesten hvem man vil, men man kan ikke få et seriøst forhold med alle man velger blant. Det kan man typisk få med noen som er ca. like attraktiv som en selv. Med de andre kan man få sex og ffs. 

Blant menn er det helt motsatte problemet. Veldig mange har absolutt ingen som vil treffe dem, mens noen få kan treffe alle damer. Det er naturligvis en opplagt sammenheng mellom problemene til menn og kvinner.

Anonymkode: 657ad...a1f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dating har aldri før i historien vært så enkelt som der er i dag, i hvert fall for kvinner. Man kan slå opp på en app og velge hvem man vil treffe.

...men det er jo en bakside. Man kan date nesten hvem man vil, men man kan ikke få et seriøst forhold med alle man velger blant. Det kan man typisk få med noen som er ca. like attraktiv som en selv. Med de andre kan man få sex og ffs. 

Blant menn er det helt motsatte problemet. Veldig mange har absolutt ingen som vil treffe dem, mens noen få kan treffe alle damer. Det er naturligvis en opplagt sammenheng mellom problemene til menn og kvinner.

Anonymkode: 657ad...a1f

Det er jo absolutt ikke enkelt for kvinner når man aldri får til noe seriøst fordi menn flest bare skal ha sex og pule rundt. Og det er ikke "noen få" som treffer damer, de fleste gjør det.

Anonymkode: 44aa3...ecd

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo absolutt ikke enkelt for kvinner når man aldri får til noe seriøst fordi menn flest bare skal ha sex og pule rundt. Og det er ikke "noen få" som treffer damer, de fleste gjør det.

Hvis det er inntrykket du har av menn er det vel kanskje fordi mange kvinner matcher med de samme mennene som de fleste andre? Oppmerksomheten går til hodet på disse mennene, som sikkert får større og større bekreftelsesbehov og ligger med mange uten mål og mening. Jeg kjenner ingen menn i min krets som er sånn, og personlig kunne jeg aldri ligget med med en kvinne jeg ikke så for meg et skikkelig forhold med.

Jeg har etter min skala aldri blitt forsøkt sjekka opp utenfor nettet opp av en kvinne som utseendemessig er lavere enn en 7er. På Tinder har jeg ikke fått en eneste høyresveip av en 7er selv om jeg har vært der en god stund. Jeg har aldri vært noen damamagnet altså, men når jeg som tidligere kun har fått oppmerksomhet fra fysisk attraktive kvinner ikke får det i det hele tatt på nettet kan det tyde på at det er en svært liten gruppe menn det sveipes til høyre på i det store og hele.

Anonymkode: c504a...41f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Caye skrev:

Jepp. Har derfor lagt drømmen om forhold på is. Og vært igjennom prosessen hvor jeg tilslutt aksepterer singelheten. Me, myself and I er visst familien min. 

Anonymkode: 993df...214

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært noen damamagnet altså, men når jeg som tidligere kun har fått oppmerksomhet fra fysisk attraktive kvinner ikke får det i det hele tatt på nettet kan det tyde på at det er en svært liten gruppe menn det sveipes til høyre på i det store og hele.

Ja. Enten vasser du i damer på Tinder, eller så er du fri. Det er slik det er. Tinder burde faktisk vært avskaffet. Problemet med Tinder er at folk er tilgjengelig, og drømmen om den perfekte partner i kombinasjon med utvalget, gjør at en jevngod plutselig ikke er god nok lengre. Man tillater seg å stille altfor høye krav, fordi det ser mulig ut. Både på Tinder og IRL. Men egentlig er det ikke det. Derfor går halve Norge rundt og er frustrerte, ensomme og lei seg. 

Anonymkode: 993df...214

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er inntrykket du har av menn er det vel kanskje fordi mange kvinner matcher med de samme mennene som de fleste andre? Oppmerksomheten går til hodet på disse mennene, som sikkert får større og større bekreftelsesbehov og ligger med mange uten mål og mening. Jeg kjenner ingen menn i min krets som er sånn, og personlig kunne jeg aldri ligget med med en kvinne jeg ikke så for meg et skikkelig forhold med.

Jeg har etter min skala aldri blitt forsøkt sjekka opp utenfor nettet opp av en kvinne som utseendemessig er lavere enn en 7er. På Tinder har jeg ikke fått en eneste høyresveip av en 7er selv om jeg har vært der en god stund. Jeg har aldri vært noen damamagnet altså, men når jeg som tidligere kun har fått oppmerksomhet fra fysisk attraktive kvinner ikke får det i det hele tatt på nettet kan det tyde på at det er en svært liten gruppe menn det sveipes til høyre på i det store og hele.

Og hva er en 7- er? Den vakre dama som alle menn fra 0-10 også vil ha? Det kan kanskje skylde din egen kresenhet. Gjennomsnittlig er 5 så når man er 7 så er man jo ikke "vanlige jenta i gata". Kanskje hvis du senker kravene så går det bra? Sveiper på litt flere?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja. Enten vasser du i damer på Tinder, eller så er du fri.

Er det virkelig så ekstremt? Jeg er liten og tynn og neppe en spesielt mange snur seg etter, men har aldri hatt noe problem med å få matcher på Tinder. Ikke hundrevis av dem selvsagt, men nok til at det blir urimelig av meg å klage for mye.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nettet da, på den mest overfladiske appen en kan finne på å bruke. Jeg blir selv alltid sveipet bort av ukjente kjekke menn, men har til gjengjeld matchet med alle kjekkasene jeg selv har møtt i virkeligheten som vet hvem jeg er. Så i inntrykk fra virkeligheten har jo enormt å si. Bilder sier null om kjemi og måten en er på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo også legge til at 99 prosent av menna en matcher med som mindre heldig dame sletter deg etter noen timer. Så da kan man jo spørre seg om man er så veldig mye heldigere som dame enn som mann bare fordi man matcher med menn som helt ukritisk sveiper på alt. Det er blitt standarden. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye av grunnen er at kvinner generelt har veldig mye lettere tilgang på sex med mer attraktive menn, enn menn har. Dette medfører nok at veldig mange kvinner ender opp med kortere møter med menn som ikke egentlig er interessert i noe mer med dem, og dermed ender opp skuffede og sårede. Samtidig spiller det nok også inn at dating og sex for mange har blitt så tilgjengelig, og dermed ikke er noen stor greie. For menn som i utgangspunkt har et mer lettvint forhold til sex vil det nok også dermed kunne være vanskeligere å sette seg inn i situasjonen til de som blir "brukt og kastet". Unge læres jo i dag opp i hvor like kjønnene er. 

Så hører det med til historien at mange tross alt er i forhold, og at en nok dermed søker en partner i en gruppe der mange av de mest seriøse, og som en ville synes egner seg best til forhold, er tatt. For å ta et eksempel fra egen vennekrets: 

Omtrent hele kompisgjengen er over gjennomsnittlig attraktive, har gode utdannelser og jobber og har vært i stabile forhold over lang tid. Samtidig er det en i gjengen som er singel, og har vært voldsomt mye rundt. Men selv om de aller fleste i kretsen dermed er seriøse og ikke "bruker og kaster" er det kun han dere treffer på Tinder. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk slutte å trekke konklusjoner ut av å lese her inne.

1. De færreste deler solskinnshistorier på KG. Hvorfor skulle man det, det er jo ingenting å diskutere.

2. En stor andel av de verste historiene er helt sikkert trolling.

Dating i 2019 er ikke helt håpløst. Kanskje det har vært bedre før, men det er i hvertfall mye bedre enn det du får inntrykk av her inne.

Anonymkode: a8297...334

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Og hva er en 7- er? Den vakre dama som alle menn fra 0-10 også vil ha? Det kan kanskje skylde din egen kresenhet. Gjennomsnittlig er 5 så når man er 7 så er man jo ikke "vanlige jenta i gata". Kanskje hvis du senker kravene så går det bra? Sveiper på litt flere?

En subjektiv 7er, som ikke nødvendigvis samsvarer med en "objektiv" 7er. Jeg liker ikke typiske "babes" eller mye sminke, men noe litt mer jordnært. Jeg sveiper prosentvis på veldig mange under 7 selv, og eksempelvis snille øyne og eller en bra bio kan telle betraktelig mer enn utseende generelt. Poenget var bare at jeg aldri har fått oppmerksomhet fra noen lavere enn 7 utenfor nettet, noe som tyder på at de som går etter meg i virkeligheten ikke ville gjort det på nettet. Dermed vil antageligvis noen menn få voldsomt med matcher mens andre gjemmes bort lenger bak i sveipekøen, som ikke gagner noen da ingen har tid til å gå på 1000 dater uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...