Gå til innhold

Blodtrykksmedisin

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i all verden satte du mat og vann?

Anonymkode: 05976...b41

Ved sengen lett tilgjengelig for henne. 

Til dere som kritiserer: jeg kjenner denne naboen knapt. Jeg har null erfaring med syke mennesker og alt jeg har gjort har kun vært godt ment. Om det høres psyko ut, så får jeg heller ha det stemplet enn å ha et liv på samvittigheten. 

Jeg kunne sikkert gjort ting annerledes, som f.eks ikke bry meg i det hele tatt. Jeg laget denne tråden fordi jeg trengte råd fra noen som kanskje vet. 

Anonymkode: 6c378...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som kritiserer: jeg kjenner denne naboen knapt. Jeg har null erfaring med syke mennesker og alt jeg har gjort har kun vært godt ment. Om det høres psyko ut, så får jeg heller ha det stemplet enn å ha et liv på samvittigheten. 

Jeg kunne sikkert gjort ting annerledes, som f.eks ikke bry meg i det hele tatt. Jeg laget denne tråden fordi jeg trengte råd fra noen som kanskje vet. 

Jeg heier på deg, jeg. Synes du er en god og ansvarsfull nabo.

Når har hun legetime?

Skrevet

Med et blodtrykk på 200/100 skal du ikke vente fire uker på hvorvidt dette kan ha effekt. Du skal bli henvist til spesialist for vurdering av både medisin og hvorvidt det kan finnes andre årsaker til det høye blodtrykket.

Man kommer ekstremt sjelden i mål med en medisin mot slike blodtrykksverdier. Som regel må det 3-4 medisiner til. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg heier på deg, jeg. Synes du er en god og ansvarsfull nabo.

Når har hun legetime?

Takk❤️
Mandag om en uke, har hun time. Det syns jeg er altfor lenge til. 

Hun er slapp og har hodepine. Jeg tror ikke hun ikke har fått i seg noe særlig siden jeg har vært borte. Jeg flyttet henne hjem til meg nå til jeg har fått snakket med legen hennes imorgen. 

Jeg kan følge bedre med henne hjemme.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner knapt naboen, men har tatt naboen hjem til deg. Du har oversikt over hvilke medisiner hun bruker og når hun har legetime for oppfølging av en diagnose, - og du skal ringe legen hennes i morgen!

Om du frykter for naboens helse og tilstand så ringer du 113.

Sånn som beskriver tilstanden så er naboen hverken i stand til å ta til seg mat eller drikke (du hadde satt frem mat og drikke for 1 uke siden, og dette er knapt rørt), og heller ikke i stand til å selv kontakte helsevesenet eller ringe egen lege (siden du har tatt på deg disse oppgavene).

Anonymkode: 66f53...2d1

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk❤️
Mandag om en uke, har hun time. Det syns jeg er altfor lenge til. 

Hun er slapp og har hodepine. Jeg tror ikke hun ikke har fått i seg noe særlig siden jeg har vært borte. Jeg flyttet henne hjem til meg nå til jeg har fått snakket med legen hennes imorgen. 

Jeg kan følge bedre med henne hjemme.

Det er fint at du vil hjelpe, men her synes jeg du går litt for langt. Om du er så redd for henne tar du henne med på legevakten eller ringer 113, kan det vente tar du kontakt med fastlegen i morgen. Du kan ende opp med å gjøre henne en bjørnetjeneste. Om man har en som stiller opp, så får man ikke alltid den hjelpen man trenger og har rett på (dessverre).  Du kan også ende opp med å slite deg helt ut. Hvor langt skal det gå? Vil du drive med stell og pleie når personen ikke kommer seg ut av sengen?

Anonymkode: 80eb4...e34

• Liker 2
Skrevet

Du må sende/ringe en bekymringsmelding til kommunen.  De må ta ansvaret for å se til denne pasienten. Det er jo tydelig at hun ikke kan ta vare  på seg selv hvis hun ikke verken spiser eller drikker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...