Gå til innhold

Dere som er deprimerte

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det antidepressiva av noe slag du tar, er det vanlig å bli trøttere av det? Jeg vurderer å begynne med det, men hvis jeg blir mer trøtt enn jeg er nå, så blir jeg jo tilnærmet død...

Anonymkode: e1a19...196

Antipsykotika :) 
Antidepressiva er ikke kjent for å gi like heftig trøtthet som bivirkning :)

Anonymkode: ad7f5...28a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 29.9.2019 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Hvor mye sover dere?

Er tungt deprimert selv og sover gjerne 12-17 timer om dagen hvis jeg har mulighet, altså hvis jeg ikke har noe annet jeg må gjøre. Merker ikke noe sammenheng mellom søvn og tretthet, er like trøtt uansett hvor mye eller lite jeg sover. 

Anonymkode: e1a19...196

Samme her. Jeg gikk i en konstant døs hele dagen og kunne sove når som helst. Husker jeg sov 20t en gang. 14-15 t var standard. Jeg ble ikke bedre før jeg begynte på antidepressiva. Jeg var helt ekstremt skeptisk til antidepressiva men var så desperat at jeg ikke visste om andre alternativer. Gi det en sjanse.. Nå sover jeg "bare" 9-10 t. Om antidepressivaen er riktig for deg korrigerer den serotoninet. Ingen fortalte meg at serotonin er en viktig faktor i søvn! 

Det føles helt fantastisk å plutselig føle meg ganske opplagt når jeg står opp og at jeg føler meg opplagt igjennom hele dagen. Som et nytt liv. Jeg måtte prøve flere antidepressiva før jeg fant en som fungerte. Ikke gi opp håpet! Lys tidlig på dagen har også veldig mye å si for meg, da det regulerer melatoninet. Melatonin er det som gjør deg trøtt. Problemet da jeg sov så ekstremt mye var at det var umulig å stå opp om morgenen, så jeg fikk ikke med meg lyset. En ond og helt jævlig sirkel. Bare spør om du har flere spørsmål. 

Anonymkode: 7666b...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...