Gå til innhold

Dere som er deprimerte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye sover dere?

Er tungt deprimert selv og sover gjerne 12-17 timer om dagen hvis jeg har mulighet, altså hvis jeg ikke har noe annet jeg må gjøre. Merker ikke noe sammenheng mellom søvn og tretthet, er like trøtt uansett hvor mye eller lite jeg sover. 

Anonymkode: e1a19...196

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søvn avler søvn, jo mer du sover jo trøttere er du. 

Anonymkode: 4b03c...c34

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søvn avler søvn, jo mer du sover jo trøttere er du. 

Anonymkode: 4b03c...c34

Virker ikke som at det er tilfelle hos meg, er like trøtt uansett hvor mye eller lite jeg sover i perioder. 

• Liker 1
Skrevet

Sliter med søvn problemer, så sover vel 5 timer i snitt. Sover gjerne svært dårlig og lite noen netter på rad, så en natt med god søvn rundt 8 timer, så er det dårlig søvn igjen. Og sånn går det.

Anonymkode: b769e...84d

Skrevet

I perioder sover jeg ingenting, andre ganger sover jeg en time, våkner, får ikke sove på timesvis, sovner og sover en halvtime osv osv. Andre perioder sover jeg 12-14 timer om dagen. Jeg er like trøtt i alle forskjellige periodene. Nå er jeg i en periode hvor jeg ikke får sove og det klikker snart for meg. 

Skrevet

Sover i gjennomsnitt to timer hver natt. Kan variere mellom 30 minutter til tre timer omtrent. 

Gjest Huttetuen
Skrevet

Varierer litt. Nå sover jeg litt dårlig, fordi jeg blir ikke inkludert i oppfølging(om hva som fungerer for meg). Noe som er veldig traumatisk for meg pga tidligere dårlig erfaring

Skrevet

Har vel det som kalles uspesifiserte søvnforstyrrelser, men jevnt over har jeg problemer med innsovningen. 

Skrevet

Går du på medisiner?

Anonymkode: d69f6...c60

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går du på medisiner?

Anonymkode: d69f6...c60

Nei

Skrevet

2-3 timer i løpet av døgnet. Jeg har små barn så den lille søvnen jeg har blir forstyrret av dem i tillegg. 

Anonymkode: de168...a7a

• Liker 1
Skrevet

Medisiner som gir voldsom trøtthet, så 10-12 timer i døgnet. Som regel ikke i strekk, da, noen timer her og noen timer der.

Anonymkode: ad7f5...28a

Skrevet

Til tider sover jeg noen få timer, andre ganger kan jeg sove hele dagen. Men jeg gjør ikke det, sover hele dagen.

Anonymkode: e60aa...1a4

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som at det er tilfelle hos meg, er like trøtt uansett hvor mye eller lite jeg sover i perioder. 

Det er det som er vanlig når man er deprimert. Uansett om du sover 8 timer eller 24 timer i døgnet så er en like trøtt og giddaløs.

Anonymkode: 737a4...74f

Skrevet

Har aldri sovet lenge i utgangspunktet. Føler jeg sover mer etter at jeg ble deprimert. Vet ikke hvor lenge jeg har vært det, men er pga en mann. De 2 siste årene, har jeg ikke klart å fungere i hverdagen. Driter i å lage mat også. Bryr meg lite om noe som helst lenger.

Anonymkode: ed03b...ce4

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Medisiner som gir voldsom trøtthet, så 10-12 timer i døgnet. Som regel ikke i strekk, da, noen timer her og noen timer der.

Anonymkode: ad7f5...28a

Er det antidepressiva av noe slag du tar, er det vanlig å bli trøttere av det? Jeg vurderer å begynne med det, men hvis jeg blir mer trøtt enn jeg er nå, så blir jeg jo tilnærmet død...

Skrevet

Aldri vært god på søvn, til tross for perioder med depresjon. Blir jo ikke uthvilt uansett, så hva er vitsen.

Prøver heller å mosjonere/trene. Det hjelper.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du minimum sover 12 timer hver dag, så gjelder det deg.. 

Kom deg opp hver dag kl 7,ingen søvn på dagen, legg deg kl 22.

Anonymkode: 3f28c...714

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du minimum sover 12 timer hver dag, så gjelder det deg.. 

Kom deg opp hver dag kl 7,ingen søvn på dagen, legg deg kl 22.

Anonymkode: 3f28c...714

Jeg har jo bare sovet så mye nå de siste par månedene fordi det ikke er noe forskjell på trettheten min uansett hvor mange eller få timer jeg sover.. Har sjeldent noe annet å gjøre, så kan like gjerne sove siden jeg er så trøtt uansett. Men før pleide jeg å legge meg kl. 23 og stå opp kl. 7-8, og jeg var akkurat like trøtt. 

Skrevet

Jeg kunne også sove for mye tidligere, men begynte i år med streng rutine ift søvn. Legge seg på samme tid, og sove 7,5- 8 timer hver natt. Ja, jeg var ofte like trøtt, men å oversove konstant gjorde meg uvel. Følte ofte jeg var i en konstant døs, fikk hodeverk og kvalme. 

Å sove for mye, regelmessig, er virkelig ikke bra for helsen din. https://www.dagbladet.no/nyheter/sover-du-for-mye-det-kan-vaere-farlig/70533757

Anonymkode: 10052...720

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...