AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Del Skrevet 28. september 2019 Jeg er ikke trent, har dårlig kondis. Dersom jeg danser f.eks to sanger med skikkelig tempo på fest eller løper noen minutter på mølla blir jeg skikkelig andpusten - og svett. Dersom jeg begynner ordentlig med jogging og styrketrening - kommer jeg til å svette mindre da? 😋 Anonymkode: 14056...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Del Skrevet 28. september 2019 Terskelen for å svette blir ihvertfall høyere. Men om du anstrenger deg vil du selvsagt svette. Anonymkode: f4082...ddd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 28. september 2019 #3 Del Skrevet 28. september 2019 Nei, terskelen for å svette endres ikke. Den vil endres om man går ned i vekt og/eller mister fettvev, men så lenge vekta er noenlunde uendret vil ikke måten man svetter på endres noe særlig. Hvor fort man svetter har ingenting med hvor god eller dårlig form man er i. Det grunnleggende er genetisk bestemt, totalen bestemmes av genene og hvor mye fett- og muskelmasse man har. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 29. september 2019 #4 Del Skrevet 29. september 2019 Jeg opplever at jeg svetter mindre nå enn før ved hverdagslig aktivitet. Jeg var overvektig før, og hvis jeg sykla noe sted så kunne jeg banne på at jeg svetta mye når jeg kom fram dit jeg skulle. Jeg kan ta godt i på vei til jobb nå, uten å bli svett. Jeg er i bedre form, men det har vel som Wiggins sier noe med at jeg har gått ned i vekt. Jeg svetter dog helt sinnsykt mye når jeg trener hard kondisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoolSistah Skrevet 29. september 2019 #5 Del Skrevet 29. september 2019 Jeg svettet mye mindre under løpeturene da jeg ble i bedre form (samme hastighet, lavere puls). Dette var uavhengig av vekt. Men det er sikkert flere ting som spiller inn. Jo høyere vekt, jo mer energi må kroppen produsere for å utføre gitt arbeid, hvilket sikkert gir utslag i form av varme/svette. Synsing fra min side, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 29. september 2019 #6 Del Skrevet 29. september 2019 (endret) Tja, det kommer litt an på. Man svetter gjerne mer om en gjør en aktivitet som er uvant for deg, men samtidig er det slik at svettekjertlene blir mer effektive, når en er i god form. - Bare se på profesjonelle idrettsutøvere som anstrenger seg, - det er jo rene elver av svette etter dem.. Her er litt lesestoff https://aktivtrening.com/trening/stemmer-det-at-svette-er-et-tegn-pa-god-form https://www.dn.no/trening/derfor-er-du-en-svettepels/1-1-1717549 Endret 29. september 2019 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 29. september 2019 #7 Del Skrevet 29. september 2019 Du vil svette mindre dersom du blir i bedre form. Dersom du svetter mye når du trener/er spesielt aktiv, da bør du spise mindre før aktiviteten, da svetter du vesentlig mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #8 Del Skrevet 29. september 2019 Jeg mener at man svetter mer jo bedre form man er i. Kroppen blir flinkere til å regulere temperaturen, derfor svetter man raskere. Jeg er i svært god form og av meg renner det når jeg er i aktivitet. Anonymkode: 4f18d...33c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #9 Del Skrevet 29. september 2019 Njæh. En kropp som er vant til å bli brukt regulerer seg generelt raskere og mer effektivt en en utrent kropp. Men det kan like gjerne bety at du svetter mer om du blir bedre trent. Svette er del av kroppens temperaturregulering, samt at en kvitter seg med avfallstoffer via hunden. Men du vil unngå at du "driver av svette" av uforholdsmessig lite anstrengelse om du er bedre trent. Anonymkode: 4abc0...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 29. september 2019 #10 Del Skrevet 29. september 2019 Nei, man svetter ikke mindre dess bedre form man er i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #11 Del Skrevet 29. september 2019 https://www.iform.no/topp-10-svette-fakta Anonymkode: 4f18d...33c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrie <3 Skrevet 29. september 2019 #12 Del Skrevet 29. september 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at man svetter mer jo bedre form man er i. Kroppen blir flinkere til å regulere temperaturen, derfor svetter man raskere. Jeg er i svært god form og av meg renner det når jeg er i aktivitet. Anonymkode: 4f18d...33c Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 2. oktober 2019 #13 Del Skrevet 2. oktober 2019 På 29.9.2019 den 19.25, AnonymBruker skrev: Jeg mener at man svetter mer jo bedre form man er i. Kroppen blir flinkere til å regulere temperaturen, derfor svetter man raskere. Jeg er i svært god form og av meg renner det når jeg er i aktivitet. Anonymkode: 4f18d...33c Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #14 Del Skrevet 4. oktober 2019 Er man godt trent, svetter man ofte MER enn de som er dårlig trent, siden kroppen "trener" seg på å svette når man trener.. Jeg svettet lite som utrent, mens etter flere år med 10+ treningstimer i uken, svetter jeg som en gris. Anonymkode: d9dc8...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 4. oktober 2019 #15 Del Skrevet 4. oktober 2019 On 9/29/2019 at 7:25 PM, AnonymBruker said: Jeg mener at man svetter mer jo bedre form man er i. Kroppen blir flinkere til å regulere temperaturen, derfor svetter man raskere. Jeg er i svært god form og av meg renner det når jeg er i aktivitet. Anonymkode: 4f18d...33c Enig i denne. For min del tror jeg det også har med at jeg tar mer i, klarer mer og det er gøy å kjenne at kroppen klarer det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #16 Del Skrevet 4. oktober 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er man godt trent, svetter man ofte MER enn de som er dårlig trent, siden kroppen "trener" seg på å svette når man trener.. Jeg svettet lite som utrent, mens etter flere år med 10+ treningstimer i uken, svetter jeg som en gris. Anonymkode: d9dc8...8b0 FYI griser har ikke svettekjertler Anonymkode: f4082...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #17 Del Skrevet 4. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: FYI griser har ikke svettekjertler Anonymkode: f4082...ddd https://wordhistories.net/2017/07/04/sweat-like-a-pig-origin/ Anonymkode: d9dc8...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #18 Del Skrevet 7. oktober 2019 På 4.10.2019 den 10.46, kaleidoskop skrev: Enig i denne. For min del tror jeg det også har med at jeg tar mer i, klarer mer og det er gøy å kjenne at kroppen klarer det! Jeg tror at det du sier her er grunnen til at vi som er godt trent svetter mer enn utrente. Vi jobber lengre og mer komfortabelt med høy puls. Da jeg begynte å trene så orket jeg ikke holde på så lenge eller intenst fordi det var ubehagelig, og da svettet jeg naturligvis mindre. Anonymkode: ef0ab...7e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå