Gå til innhold

Øyekontakt uten baktanke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos vikarlegen forrige uke. Har han kun midlertidig imens min fastlege er i perm. Jeg har akkurat passert 6 uker etter en fødsel. Er i kjempefin form og alt ser bra ut. Legen skulle sjekke magen min, så han ba meg legge meg ned på benken. Da han sjekket og trykket meg på magen, fanget han blikket mitt med en helt intens øyekontakt samtidig. Han fortsatte og fortsatte - helt til jeg ble rød i ansiktet og litt rar. Hele situasjonen ble rar. Han begynte plutselig å prate om noe helt annet. Kan blikket bety noe? Likte han deg han så? 😇😇 (Ja han er lege... men likevel....er det mulig å vise det på en så diskrét måte? ) 

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, håper du ikke har samme lege jeg hadde. Han var også slik under en mageundersøkelse, faktisk. Tenkte det sikkert ikke var noe, men senere timer tråkket han over grenser og han likte tydeligvis følelsen av at pasienten ble ukomfortabel. Han likte nok den makten han følte når han gjorde pasienten ubekvem. Skikkelig ekkel oppførsel fra en lege. Man skal jo kunne stole på legen og snakke om ting, uten at legen forsøker gjøre en ukomfortabel eller flau av det, fordi de liker å se pasienten sånn. 

Ugh

Anonymkode: 33d3f...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, håper du ikke har samme lege jeg hadde. Han var også slik under en mageundersøkelse, faktisk. Tenkte det sikkert ikke var noe, men senere timer tråkket han over grenser og han likte tydeligvis følelsen av at pasienten ble ukomfortabel. Han likte nok den makten han følte når han gjorde pasienten ubekvem. Skikkelig ekkel oppførsel fra en lege. Man skal jo kunne stole på legen og snakke om ting, uten at legen forsøker gjøre en ukomfortabel eller flau av det, fordi de liker å se pasienten sånn. 

Ugh

Anonymkode: 33d3f...a15

Nei, Dette var en veldig ordentlig lege. Men tenkte i ettertid at det sikkertvar meningen siden han skulle se utrykket mitt om det var vondt eller ikke. Samtidig ble jeg så satt ut🤪 

Anonymkode: d6cd6...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, Dette var en veldig ordentlig lege. Men tenkte i ettertid at det sikkertvar meningen siden han skulle se utrykket mitt om det var vondt eller ikke. Samtidig ble jeg så satt ut🤪 

Anonymkode: d6cd6...940

Hva mener du med at han var ordentlig?

Skal sies at legen jeg gikk til alltid skrev ut de riktige medisine og henviste når det måtte til. Han var også kjekk. Men oppførselen hans ble til slutt så ille at jeg måtte bytte. Han var en flink lege, som dessverre var et creep som misbrukte sin stilling.

Anonymkode: 33d3f...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo nesten se på ansiktet/øynene i tilegg når han undersøker magen din? Da har man jo en dobbel kontroll. Ubehag osv vises jo i ansiktet? Det virker bare logisk. Det er jo mange sammenhenger der leger sjekker pasienter på ulike måter kliniks for å se etter sykdomstegn. En lege mener jo ikke "Åhhh, du har sexy legger!" om de sier "fine, slanke bein" når de sjekker om folk for ødemer i legger osv. De mener jo mer: lite trolig at det er hjertet. Tror fort du har mistolket den situasjonen.

Anonymkode: b973a...3c2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han må jo nesten se på ansiktet/øynene i tilegg når han undersøker magen din? Da har man jo en dobbel kontroll. Ubehag osv vises jo i ansiktet? Det virker bare logisk. Det er jo mange sammenhenger der leger sjekker pasienter på ulike måter kliniks for å se etter sykdomstegn. En lege mener jo ikke "Åhhh, du har sexy legger!" om de sier "fine, slanke bein" når de sjekker om folk for ødemer i legger osv. De mener jo mer: lite trolig at det er hjertet. Tror fort du har mistolket den situasjonen.

Anonymkode: b973a...3c2

Ja.😊

Anonymkode: 00be2...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han må jo nesten se på ansiktet/øynene i tilegg når han undersøker magen din? Da har man jo en dobbel kontroll. Ubehag osv vises jo i ansiktet? Det virker bare logisk. Det er jo mange sammenhenger der leger sjekker pasienter på ulike måter kliniks for å se etter sykdomstegn. En lege mener jo ikke "Åhhh, du har sexy legger!" om de sier "fine, slanke bein" når de sjekker om folk for ødemer i legger osv. De mener jo mer: lite trolig at det er hjertet. Tror fort du har mistolket den situasjonen.

Anonymkode: b973a...3c2

Ja, men han holdt blikket lenge, så rett i øynene mens han tok på magen. Det var meg som måtte "gi meg først"😂 Det var overhodet ikke ekkelt, jeg ble bare erobret av øynene hans. Følte han ville vise noe;) Mulig jeg tar helt feil! 

Anonymkode: d6cd6...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han så etter reaksjoner hos deg. Og hadde kanskje litt manglende sosiale antenner. Det vanlige er å skifte blikkontakten litt underveis slik at det ikke blir så intenst. 

Men å tolke det som at han likte det han så, når han nok bare gjorde jobben sin, er nok å overdrive :)

Anonymkode: 3a01d...071

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han så etter reaksjoner hos deg. Og hadde kanskje litt manglende sosiale antenner. Det vanlige er å skifte blikkontakten litt underveis slik at det ikke blir så intenst. 

Men å tolke det som at han likte det han så, når han nok bare gjorde jobben sin, er nok å overdrive :)

Anonymkode: 3a01d...071

Vet, det er nok bare meg som ønsket mer det enn hva realiteten var. Han hadde hvertfall noen fine øyne. Glad han ikke er fastlegen min, farlig å ha en kjekk, ung faslege. 😜

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet, det er nok bare meg som ønsket mer det enn hva realiteten var. Han hadde hvertfall noen fine øyne. Glad han ikke er fastlegen min, farlig å ha en kjekk, ung faslege. 😜

Anonymkode: d6cd6...940

Hehe ja. Min lege er også veldig kjekk og bare noen år eldre enn meg. 😛 Og utrolig dyktig i jobben sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet, det er nok bare meg som ønsket mer det enn hva realiteten var. Han hadde hvertfall noen fine øyne. Glad han ikke er fastlegen min, farlig å ha en kjekk, ung faslege. 😜

Anonymkode: d6cd6...940

... som stirrer på deg på en creepy måte? Å stirre på noen i flere sekunder er en åpenbar greie man ikke gjør. Dette ligger instinktivt i mennesker. Bare se rundt deg når du er sosial, de aller, aller fleste veksler mellom å ha blikkontakt å se bort. Å stirre er et tegn på aggressivitet og å ville dominere den man er med, og det er derfor uhøflig å gjøre. 

Selv om legen skulle være interessert i deg er det laaaangt over grensen å blikkflørte med en pasient som nylig hadde barn. Gjør man det som lege har man vist at man har en dass personlighet. 

Du faller alt for lett for kjekke menn med status, og det kommer til å bite deg i ræva. Ville ikke vært overrasket om du har dårlige forhold med kjipe ekser bak deg. Mannen du har nå hadde sikkert ikke vunnet en gullmedaljer heller. 

Anonymkode: 33d3f...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... som stirrer på deg på en creepy måte? Å stirre på noen i flere sekunder er en åpenbar greie man ikke gjør. Dette ligger instinktivt i mennesker. Bare se rundt deg når du er sosial, de aller, aller fleste veksler mellom å ha blikkontakt å se bort. Å stirre er et tegn på aggressivitet og å ville dominere den man er med, og det er derfor uhøflig å gjøre. 

Selv om legen skulle være interessert i deg er det laaaangt over grensen å blikkflørte med en pasient som nylig hadde barn. Gjør man det som lege har man vist at man har en dass personlighet. 

Du faller alt for lett for kjekke menn med status, og det kommer til å bite deg i ræva. Ville ikke vært overrasket om du har dårlige forhold med kjipe ekser bak deg. Mannen du har nå hadde sikkert ikke vunnet en gullmedaljer heller. 

Anonymkode: 33d3f...a15

Jøss? 

Anonymkode: 00be2...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig for en lege å følge med på ansiktsutrykk for å se etter tegn på smerte/ ubehag. 

Anonymkode: cbc5e...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig for en lege å følge med på ansiktsutrykk for å se etter tegn på smerte/ ubehag. 

Anonymkode: cbc5e...512

Nettopp det jeg tror han gjorde. Det var ikke stirring, men et langt blikkkontakt - dypt inn i øynene mine. Det ble bare litt intenst og bittelitt flaut øyeblikk ;) ♡ 

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, middagshøyden skrev:

Endret. Tråden viste seg å bare være enda en betatt av legen-tråd. Denne gangen ei som visstnok nettopp har født. Særlig... 

Laget av legen.

Anonymkode: 00be2...a09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Laget av legen.

Anonymkode: 00be2...a09

Tror du det er en betatt lege? 

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...