Gå til innhold

Øyekontakt uten baktanke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor møtte du blikket hans? Min fastlegge tok en gynekologisk undersøkelse av meg på seksukerskontrollen og da stirret jeg i taket hele tiden. Telte lysrør osv. (synes GU er ganske ubehagelig og han skulle jo kjenne om livmoren var ok og sånn).

Anonymkode: 42448...c4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det er en betatt lege? 

Anonymkode: d6cd6...940

Nei, men regner med tråden er opprettet av legen selv.

Anonymkode: 00be2...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han så nok på deg for å se på ansiktsuttrykket ditt for å tolke om det var ømt, ubehagelig eller vondt de stedene han kjente. Man kan hente MYE nonverbal informasjon om smerte ifra ansiktet. Det som er vanlig under undersøkelser er at pasienten ligger å ser i taket, ut vinduet eller fester blikket ved andre steder i rommet, ikke stirrer intenst tilbake på den måten. Så kanskje han sitter igjen med følelsen av hva i alle dager var det du gjorde?😉

Anonymkode: c7924...008

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han så nok på deg for å se på ansiktsuttrykket ditt for å tolke om det var ømt, ubehagelig eller vondt de stedene han kjente. Man kan hente MYE nonverbal informasjon om smerte ifra ansiktet. Det som er vanlig under undersøkelser er at pasienten ligger å ser i taket, ut vinduet eller fester blikket ved andre steder i rommet, ikke stirrer intenst tilbake på den måten. Så kanskje han sitter igjen med følelsen av hva i alle dager var det du gjorde?😉

Anonymkode: c7924...008

Jada, du sier noe der;) Jeg sier ikke at det han gjorde var feil, det kan likegodt være meg som var den som så "på feil sted". Man kan tolke et blikk på uendelig mange måter. Jeg stirret ikke tilbake. Jeg så på han - så opp mot taket igjen - så på han og det samne 2 ganger til. Han holdt blikket hver gang jeg så på han.   

Altså IGJEN, jeg likte bare hendelsen. Det var da jeg så hvor flotte øyne han hadde. Vi har litt motsatt øyenfarge, noe jeg elsker. 😏🤩

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men regner med tråden er opprettet av legen selv.

Anonymkode: 00be2...a09

Absolutt ikke. Tror ikke leger lager tråder om slikt. ;)

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mange leger, noen leger er slik, at de holder blikket ditt. Noen ganger sier det: Stol på meg, jeg lar deg se inn i øynene mine. 

Anonymkode: 50eef...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt mange leger, noen leger er slik, at de holder blikket ditt. Noen ganger sier det: Stol på meg, jeg lar deg se inn i øynene mine. 

Anonymkode: 50eef...582

😇😇

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt mange leger, noen leger er slik, at de holder blikket ditt. Noen ganger sier det: Stol på meg, jeg lar deg se inn i øynene mine. 

Anonymkode: 50eef...582

Andre mennesker også. Helt normalt. Tillit. Kroppsspråk. 

Anonymkode: 00be2...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre mennesker også. Helt normalt. Tillit. Kroppsspråk. 

Anonymkode: 00be2...a09

Man kan helt sikkert skille de to type øyekontakt. Noen ganger kan man bare føle på blikket at personen liker deg, andre ganger ikke. 

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 1.04, AnonymBruker skrev:

Æsj, håper du ikke har samme lege jeg hadde. Han var også slik under en mageundersøkelse, faktisk. Tenkte det sikkert ikke var noe, men senere timer tråkket han over grenser og han likte tydeligvis følelsen av at pasienten ble ukomfortabel. Han likte nok den makten han følte når han gjorde pasienten ubekvem. Skikkelig ekkel oppførsel fra en lege. Man skal jo kunne stole på legen og snakke om ting, uten at legen forsøker gjøre en ukomfortabel eller flau av det, fordi de liker å se pasienten sånn. 

Ugh

Anonymkode: 33d3f...a15

Ikke ekkelt dette. 

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos vikarlegen forrige uke. Har han kun midlertidig imens min fastlege er i perm. Jeg har akkurat passert 6 uker etter en fødsel. Er i kjempefin form og alt ser bra ut. Legen skulle sjekke magen min, så han ba meg legge meg ned på benken. Da han sjekket og trykket meg på magen, fanget han blikket mitt med en helt intens øyekontakt samtidig. Han fortsatte og fortsatte - helt til jeg ble rød i ansiktet og litt rar. Hele situasjonen ble rar. Han begynte plutselig å prate om noe helt annet. Kan blikket bety noe? Likte han deg han så? 😇😇 (Ja han er lege... men likevel....er det mulig å vise det på en så diskrét måte? ) 

Anonymkode: d6cd6...940

Et slikt blikk kan si mye. 

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningen at en lege skal se etter smertereaksjoner i ansikt ved mageundersøkelse. Det er slik man lærer det. Se link under blant annet: "Ved palpasjon av abdomen skal du også alltid se på pasientens ansikt."

http://meddev.uio.no/journalwiki/index.php/Undersøkelse_av_abdomen

Anonymkode: 6f927...f14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig at de ser om du reagerer med smerter under en sånn undersøkelse. Så tipper det var det han gjorde....

Anonymkode: 4c1c3...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et slikt blikk kan si mye. 

Anonymkode: d6cd6...940

Eller ingenting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Han skulle vel bare se om du reagerte på noe? Smerter eller ubehag? 

Tror det er du TS som har skitne tanker og liker denne legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Jeg ble klemt på magen en gang jeg hadde hatt smerter i noen dager. Han så på meg om jeg reagerte når han trykket visse punkter. Tror ikke han hadde baktanker for det akkurat🤣Eller kanskje han hadde det😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er meningen at en lege skal se etter smertereaksjoner i ansikt ved mageundersøkelse. Det er slik man lærer det. Se link under blant annet: "Ved palpasjon av abdomen skal du også alltid se på pasientens ansikt."

http://meddev.uio.no/journalwiki/index.php/Undersøkelse_av_abdomen

Anonymkode: 6f927...f14

Søren da..😜 Hadde håpa på et spesielt øyekontakt der jeg. 

Anonymkode: d6cd6...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg må jo bare flire litt av det😝 Da han så meg så dypt i øynene, ble jeg så forstyrret og rar at jeg var helt rød i ansiktet. Endte opp med at han spurte meg om noe helt annet etter undersøkelsen, men jeg svarte på noe helt annet. Det ble en klumsete, rar setting. Han skjønte vel greia tror jeg🙈

De aner vel også at de kan sette enkelte pasienter ut for dette? 😜

Anonymkode: d6cd6...940

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, jeg må jo bare flire litt av det😝 Da han så meg så dypt i øynene, ble jeg så forstyrret og rar at jeg var helt rød i ansiktet. Endte opp med at han spurte meg om noe helt annet etter undersøkelsen, men jeg svarte på noe helt annet. Det ble en klumsete, rar setting. Han skjønte vel greia tror jeg🙈

De aner vel også at de kan sette enkelte pasienter ut for dette? 😜

Anonymkode: d6cd6...940

Ble du ikke rød i fjeset når vedkommende så deg dypt inn i øynene og takket for hjelpen?😉

Anonymkode: 00be2...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble du ikke rød i fjeset når vedkommende så deg dypt inn i øynene og takket for hjelpen?😉

Anonymkode: 00be2...a09

Takket for hjelpen med øyekontakten mener du...? Eller meg som ikke henger med her?😄🤪

Anonymkode: d6cd6...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...