Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

grand-kusine trur jeg man kan kalle seg for da..

:klø:

siden foreldrene sine tanter og onker blir grand tante/onkel til oss

..så m åjo vi bli grand kusine til våres søskenbarns barn

*invaderer dagboka til Orkis* :sjenert:

Uansett: Jippi! :hoppe:

Jeg synes nemlig det er så kult med titler! Så nå er jeg altså både tante og grand-kusine :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Orkis, du må høre på hva Vigdis sier. Mange kloke ord. :Nikke: Du kommer helt sikkert til å få en superfin fødselsopplevelse. :tommel: Skal dere på omvisning og kurs sammen?

Ha en fin dag.

:kose:

Ja, ikke du og Jane da men du og mannen. Leste innlegget mitt om igjen og det kunne lett misforstås. :ler:

Endret av Heidi76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Orkis og lillegutt har det bra! ;)

Var på tilbedelsesmøte i går, med sitater og musikk...og gjett hvem som sparket veldig mye akkurat da? Joda...spørs om jeg ikke har en liten religiøs spire i magen! :ler:

Takk for kjempefine ord fra deg også, Jane! :kyss: Dette skal nok gå bra - jeg trenger bare litt tid, og er glad for at jeg har 18 uker til på meg til å forsøke å innfinne meg helt med det som skal skje! :)

Jeg meldte oss på sv.skaps- og fødselsforberedende kurs sist jeg var hos jordmor, Heidi - så ja, jeg får nå dra med meg nissen min på det. Han var ikke heeelt høy i hatten da jeg sa det til han, men det er fordi han vel tror at vi skal sitte i ring som på film og puste og pese! :grine2: Sa til han at det ikke var sånn, og da ble det med ett litt mer greit! *s*

Har enda en ny tittel til deg jeg, shoegal...nemlig: filletante! Det er det vi kaller oss i vår familie, ovenfor barn av kusiner og fettere! :)

Hehe... Mannen likte kake så godt han, at jeg jommen meg bakte igjen i går også! :overrasket: Litt skummelt at jeg hele tiden forsyner meg av den når jeg skal ha noe å spise da, men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Skjønner godt at mannen din ville ha mere av den kaken jeg. :Nikke: For den var jo såååå goooood! Tror jeg skal bake litt de neste par dagene jeg også. Morro å bake, og jeg som aldri har bakt noe særlig før. :ler:

Skal se det er en liten religiøs sørlending i magen din. :ler:

Har du tenkt på det eller at lille Jacob kommer til å snakke sørlending. :hjerter: Det er jo kjempesøtt da!

Men det kan jo være musikken han reagerer på. Har du kjøpt sånn spilledåse og lagt på magen? Tror det er en fin måe å få kontakt med den lille på også vil han jo kjenne igjen lyden når han kommer på utsiden også. Trygt og godt. :tommel:

Ha en fin dag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Skjønner godt at mannen din ville ha mere av den kaken jeg. :Nikke: For den var jo såååå goooood! Tror jeg skal bake litt de neste par dagene jeg også. Morro å bake, og jeg som aldri har bakt noe særlig før. :ler:

Skal se det er en liten religiøs sørlending i magen din. :ler:

Har du tenkt på det eller at lille Jacob kommer til å snakke sørlending. :hjerter: Det er jo kjempesøtt da!

Men det kan jo være musikken han reagerer på. Har du kjøpt sånn spilledåse og lagt på magen? Tror det er en fin måe å få kontakt med den lille på også vil han jo kjenne igjen lyden når han kommer på utsiden også. Trygt og godt. :tommel:

Ha en fin dag.

Han får være så religiøs han bare vil - vi kommer i allefall ikke til å oppdra han spesielt religiøst! Så kan han velge selv når han blir gammel nok... *s*

Nei, jeg har faktisk ikke tenkt på det med dialekt. Ser for meg at han kommer til å bli en kauderveldsk liten sak, dersom vi kommer til å bo litt i Oslo underveis også - samt at jeg jo snakker mer østlandsk, og det gjør jo mine foreldre også. Blir spennende å se hva det ender ut i! ;)

Tenker nok det var musikken han reagerte på ja, synes bare det var litt artig, for han pleier ikke å reagere på musikk - ikke enda i allefall! Og spilledåse har jeg ikke kjøpt. Har tenkt på det, men vet ikke hetl hvor jeg får tak i det!? :klø:

Noen andre som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Jeg kjøpte en sånn spilledåse på Babyshop! Det var en myk halvmåneformet sak som spilte veldig fint. La den inntil magen om kvelden!

Ellers så merket jeg at Brage reagerte på musikk som ble spilt utenfra også! Han likte veldig godt U2! God musikksmak allerede i mors liv! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg blir rørt igjen... :grine2:

Knøttet kommer til å like Bon Jovi!!! :ler: Det kommer mannen til å sørge for.

Forresten... :ler: Har dere lest i svangerskapsboken (vi fikk den hos jordmor), den som har de samme tekstene som på en av disse svangerskapsnettsidene (lete febrilsk nå...) www.babyverden.no var det ja, om der det står "Til far: Har du begynt å synge for barnet ditt (inni magen)? Hvis du synes det er flaut å synge for en mage, kan du gjøre det når ingen er tilstede..." :ler::ler::ler::ler: Hahaha. Litt vanskelig å synge for magen når moren ikke er der!!! :ler:

Så koselig at Jacob sparker fra seg!!! Jeg gleder meg til jeg kjenner spark! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten... :ler: Har dere lest i svangerskapsboken (vi fikk den hos jordmor), den som har de samme tekstene som på en av disse svangerskapsnettsidene (lete febrilsk nå...) www.babyverden.no var det ja, om der det står "Til far: Har du begynt å synge for barnet ditt (inni magen)? Hvis du synes det er flaut å synge for en mage, kan du gjøre det når ingen er tilstede..."  :ler:  :ler:  :ler:  :ler:  Hahaha. Litt vanskelig å synge for magen når moren ikke er der!!! :ler:

:hoho: Fantastisk morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sang to nattasanger for magen hver kveld han, samtidig som han strøk og koste med den. Uansett hvor han sang kjente jeg babyen flytte seg etter lyden. Utrolig koselig. Han synger fortsatt de to sangene for Torstein på kvelden nå og han virkelig koser seg da (smurfen altså :ler ) De eneste sangene, og den eneste stemmen som roer ned poden :Nikke:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... :ler: Har dere lest i svangerskapsboken (vi fikk den hos jordmor), den som har de samme tekstene som på en av disse svangerskapsnettsidene (lete febrilsk nå...) www.babyverden.no var det ja, om der det står "Til far: Har du begynt å synge for barnet ditt (inni magen)? Hvis du synes det er flaut å synge for en mage, kan du gjøre det når ingen er tilstede..."  :ler:  :ler:  :ler:  :ler:  Hahaha. Litt vanskelig å synge for magen når moren ikke er der!!! :ler:

Ja, DET blir jo litt vanskelig!

:hoho:

...også ble jeg jo ikke rørt da, monja, når jeg leser om mannen din som sang for magen, og smurfen som flyttet seg etter lyden! :grine: Så utrolig, spesielt når man ser hva de sangene tydelig har av betydning for lillegutt også i dag! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heisann! :)

Jeg kjøpte en sånn spilledåse på Babyshop! Det var en myk halvmåneformet sak som spilte veldig fint. La den inntil magen om kvelden!

Ellers så merket jeg at Brage reagerte på musikk som ble spilt utenfra også! Han likte veldig godt U2! God musikksmak allerede i mors liv! :ler:

Da skal jeg strene til BabyShop og sjekke det ut! ;)

Takk!!!

Men, har du fjernet den fiiine signaturen din nå!? :tristbla:

---

Og sånn for å snakke om noe heeelt annet... 4774 ord av oppgaven min er skrevet, og i teorien kan jeg nå kalle meg ferdig. Men den trenger definitivt litt redigering og pynting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min samg to nattasanger for magen hver kveld han, samtidig som han strøk og koste med den. Uansett hvor han sang kjente jeg babyen flytte seg etter lyden. Utrolig koselig. Han synger fortsatt de to sangene for Torstein på kvelden nå og han virkelig koser seg da (smurfen altså :ler ) De eneste sangene, og den eneste stemmen som roer ned poden :Nikke:

Så koselig :hjerte:

Vi har også en spilledåse som spilles for spiren nesten hver kveld. Jeg merker at den reagerer på lyden :) Kjøpte den på Happyland på Svinesund, og jeg tror man får tak i det i de fleste babyutstyrsforretninger. (Husk å velge en som har en lyd og melodi dere orker å høre på over tid :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :hjerte:

Vi har også en spilledåse som spilles for spiren nesten hver kveld. Jeg merker at den reagerer på lyden :) Kjøpte den på Happyland på Svinesund, og jeg tror man får tak i det i de fleste babyutstyrsforretninger. (Husk å velge en som har en lyd og melodi dere orker å høre på over tid  :ler: )

Takk for tipset! En viss fare for at man blir litt ør i hodet etter en tid ja, dersom man ikke velger med omhu!

Tror jeg må ta meg en tur ut på Sørlandssenteret jeg, og se om de har noe på Barneland der! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...