-TeddyToria- Skrevet 10. november 2005 Forfatter #1721 Del Skrevet 10. november 2005 Noen som har oppskrift på en sykt god glasur til sjokoladekake forresten? Er for seint denne gangen, men tenkte med meg selv at det å prøve noe nytt aldri kan skade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 10. november 2005 #1722 Del Skrevet 10. november 2005 Hallo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 10. november 2005 #1723 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Jeg synes min glasur er den sykest beste: Smelt 50 gram smør (på relativt lav varme, skal ikke sprute) Ha i 3 ss varmt vann Hell i 3-4 ss kakao rør godt Fyll på med melis til det er passe, rør godt. Ser helt koko ut underveis, skiller seg og greier, men bare hell på melis og rør lenge nok. Blir VELDIG GODT. Og veldig enkelt. Og mye sjokoladesmak. (Mørk glasur.) Ser for meg at du godt kan erstatte vannet med en dæsj appelsinjuice eller en skvett kaffe, men dette rådet er ikke kvalitetssikret! Så herlig at Jacob spreller rundt i magen din! Det må være helt sprøtt å merke det! Endret 10. november 2005 av Rognebær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 10. november 2005 Forfatter #1724 Del Skrevet 10. november 2005 Takk for tipset, Rognebær! Og kjempekoselig med besøk da, Lille Ballerina! Her er kaka... *skryt skryt* (må skryte litt når jeg faktisk gidder å gjøre noe... ) Godkjent? Kommer til å hive den over i en annen form da, så den blir jo ikke seendes like plettfri ut, men det er nå så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 10. november 2005 #1725 Del Skrevet 10. november 2005 Så elegante glasurbølger! *dåne* PS, tips: Jeg pleier å kjøpe Freias stjernedryss-kakepynt når jeg er innom Ultra! Vet ikke om dere har Ultra der nede i sør, men det kan jo hende de har det på Meny eller lignende butikker? De er så søte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 10. november 2005 Forfatter #1726 Del Skrevet 10. november 2005 Ja, sannelig om man kan la seg imponere av så mangt...også glasurbølger! Du er nå søt, lille rognebæret! Skal notere tipset om stjernedryss også...har ikke Ultra, men kan jo sjekke andre steder. OG, jeg kan kjøpe med meg når jeg er i Oslo i helgen eventuelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 10. november 2005 #1727 Del Skrevet 10. november 2005 Ååå..kake.. Tenk å ha et varmt stykke av den med is til.. Sukk (er enig i at bølgene var veldig fine!) :-D *skriver meg opp på fast-leser-av-dagboken listen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 10. november 2005 #1728 Del Skrevet 10. november 2005 Her er kaka... *skryt skryt* ← Så koselig at du baker kake til lørdag Orkis! Den ser jo bare suuuper god ut, så den gleder vi oss alle til!! Husk bildene fra bryllupet ditt også da du... Har du forresten lagt ut kjolen din på finn, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 10. november 2005 Forfatter #1729 Del Skrevet 10. november 2005 Så koselig at du baker kake til lørdag Orkis! Den ser jo bare suuuper god ut, så den gleder vi oss alle til!! Husk bildene fra bryllupet ditt også da du... Har du forresten lagt ut kjolen din på finn, eller hva? ← Så bra! Ja, jeg har lagt ut kjolen... Trenger igrunnen pengene, selv om jeg synes det er fælt! Men det er jo ikke sikkert noen vil ha den da, og DA er jeg likeglad! Har fikset ticker til deg forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 10. november 2005 #1730 Del Skrevet 10. november 2005 Du skal vel ikke selge sløret ditt også vel ?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. november 2005 #1731 Del Skrevet 10. november 2005 Nam nam, den kaka så god ut! Jeg har en glasur som blir sinnsykt god (dvs. det er ikke min oppskrift da, har bare stjælt den!): 250 g smør/margarin 1/2 dl kaffe 500 gram (vel 8 dl) melis 4 ts vaniljesukker 2 ss kakao Smelt smøret ved middels varme og tilsett kaffen. Bland med det tørre og rør rundt til blandingen er jevn. Ikke la smør/kaffeblandingen bli for avkjølt før du blander, da skiller den seg litt. Denne passer bra til langpannekaker! Ikke vær redd om du kjenner kynnere, forresten! Helt normalt Kveldsklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 10. november 2005 #1732 Del Skrevet 10. november 2005 Fikk lyst på sjokoladekake nå ja Skjønner godt at det er vemodig å selge kjolen! Men som jeg sa til Isola; du har jo ikke bruk for den noe mer Ha en fin kveld og en god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 10. november 2005 #1733 Del Skrevet 10. november 2005 Åhh,den kaka så helt herlig ut,Orkis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 11. november 2005 #1734 Del Skrevet 11. november 2005 fy da orkis,., drive å friste meg med kake så tidlig om morgenen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #1735 Del Skrevet 11. november 2005 Åhhh, den kaka ser virkelig god ut!!! Om mulig så gleder jeg meg enda mere til i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 11. november 2005 #1736 Del Skrevet 11. november 2005 Den kaka så god ut!! Blir sulten på morraskvisten jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 11. november 2005 Forfatter #1737 Del Skrevet 11. november 2005 Deilige sjokoladefristelser skjønner jeg! Ikke meningen å gjøre dere helt ville da! *s* Står igrunnen på farten nå - venter på mannen som skal komme hjem fra jobb, så han kan hente bag på loftet og jeg får pakket. Jeg orker bare ikke tanken på å stabbe meg opp på en stige altså, og karre meg inn en liten luke... Så kjører vi vel, så fort vi kan! Og jeg som er så trøtt, og så skal broren til naboen med frue, som jeg aldri har møtt, sitte på med oss inn. Jeg er så lite klar for å skravle og blr kjent med ny mennesker! *sutre sutre* Som om ikke det var nok, så er det et faktum. Orkis er blitt feit!!! Skulle prøve min beste olabukse i dag. Har ikke brukt den på lenge fordi jeg ikke har orket tanken på stramming rundt livet... Og jeg hadde vel ikke trodd jeg skulle få den igjen, men når jeg står der foran speilet og fortvilet ser at jeg omtrent ikke får stasen over rompa og lårne, da kommer tårende! Jeg vil IKKE være feit!!! Dumme gravide kroppen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 11. november 2005 #1738 Del Skrevet 11. november 2005 Ikke lov til å kalle smekre, gravide damer med supersøt Jacob-kul på magen for feite! Kan du ikke sove litt i bilen, da? Eller slumre litt i hvert fall? Man trenger vel ikke alltid være kjempesosial. Gleder meg til å treffe deg og Jacobkulen i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 11. november 2005 #1739 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Men gravider kropper er da fantastiske. Det er jo bare en naturlig del av prossessen å ese ut litt Endret 11. november 2005 av Markblomsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #1740 Del Skrevet 11. november 2005 Tulle Orkis - du er vel IKKE blitt feit!!! Du er gravid skjønner du med en bitteliten Jacob i magen din. Det er vel hormonene som herjer litt med hodet ditt i dag tenker jeg. Du må ha god tur til Oslo og ikke kjøre for fort å bli tatt i automatisk trafikkontroll. Selv om dere skal ha folk med i bilen så blir det vel neppe til at dere sitter og skravler i 3 timer. Du får ha på radioen og blunde litt på øyet. Ses i morgen snupp. Det blir egentlig litt rart å endelig prate med både deg og Izaria. Eneste samværet jeg har hatt med dere før jeg jo når vi har vært i hverandres bryllup og glana. Blir koselig i morgen altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå